onsdag 10 april 2013

lillelördag

Lillelördag idag... alltså redan onsdag!!!

Igår roade jag mig med tvätt hela dagen, nästan... Ja iaf från morgon till seneftermiddag. Kan meddela att tvättkorgen inte riktigt blev tom ändå.. Ligger lite lakan kvar & väntar på att bli tvättade... MEN det får bli en annan dag :-)

Jag hann oxå med att färga underhåret i luggen och längs sidorna. Så nu är jag nöjd & belåten med håret. Det blir väldigt mycket billigare när man kan färga själv. Den ljusa hårfärgen kostade nog 70kr & den mörka kostade 40kr & den har jag använt till 3ggr & det finns till nästa gång oxå. Undrar vad de tar hos frissan för att färga & lägga i lite extra färg...? Har nog iaf tjänat 500kr tror jag

Till middag igår gjorde jag Strimladbiff med röd curry & bambuskott. Det blev gott men så kokade jag Coops egna nudlar till & de smakade bara vatten... Det blir väldigt tråkigt att äta då... Så i lunchlådan idag ligger det istället jasminris till grytan åt maken. Coops egna nudlar passar nog bättre att steka än att koka. På kvällen var maken på bowlingmatch & jag gick här hemma & kände mig hungrig... Slängde ihop en varm smörgåstårta till kvällsmat. Den blev riktigt god. Hade hönökaka. Stekte bacon, skinka, purjolök, chili, champinjoner & lät det koka samman med kelda grädde, philadelphiaost & cremefraich. Kryddade med salt peppar & chilisås. Lade röran mellan lagren på hönekakan & toppade med ett lager ost & skivade tomater. Gott med en sallad till :-) Lite onyttigt på kvällskvisten.. Men man blir hungrig om man inte äter ordentligt till middag....

Nu ska jag ta tag i dagen.. Strax dags för en Zingowalk. Solen skiner idag med :-)

Ha en fin onsdag!




22 kommentarer:

  1. där tjänar du in mycket pengar och fint blev det, jag tvättar sällan mer än en maskin om dagen
    önskar dig en fin dag vännen
    kramar

    SvaraRadera
  2. Uj uj nu blev jag redigt hungrig, du skriver om så gott :) ja förutom de smaklösa nudlarna då!!
    Vad fin du blev i håret, en skönhet klär i allt ju.

    Ja jag har varit ute runda 1 idag med jyckarn, brukar gå tre per dygn i rasker takt:)

    Kramiz

    SvaraRadera
  3. Fresterska där - gud så gott med varm smörgåstårta. Det var åratal sen jag åt sån men kan komma ihåg att det var väldigt gott. Och tvättkorgen - ja den bli väl aldrig riktigt tom det är alltid något uddaplagg eller så som inte blev tvättat och så fylls den på något oförklarligt vis på utan att man ser det. Trots att man frågat - har ni någon tvätt till barnen fast ska erkänna att jag nog också kan ha ett plagg eller två utanför tvättkorgen :)

    Tror du sparar minst 500 kronor varje gång. Vissa frisörer tar ju en bit över 1000-lappen för lite färg. Och du är duktigt för det blir himla snyggt! Själv inbillar jag mig att det gråa livar upp i mitt hår. Silver är ju snyggt!

    Nudlar i sig är ju inte mycket smak på så jag låter dom alltid vara med i såsen så dom får dra i sig smak. Men det är ju skillnad också på nudlar och nudlar - coops har jag aldrig testat - har ingen sån butik i min närhet.

    Ha en bra dag och må gott

    SvaraRadera
  4. Skönt att få undan tvätten, men det brukar ju fyllas på rätt snabbt igen**
    Toppensnygg i håret blev du,och nog har du sparat en skön slant helt klart.
    Vad gott med smörgåstårtan,jag tror jag har gjort nån liknande tidigare,och det blir lagomt mättande,och kalori rikt..*blink*..
    Kramiz♥

    SvaraRadera
  5. Oj, blev hungrig då jag läste vad du lagade ;)
    Idag har vi varit till Karleby.....
    Är ganska trött nu...

    Kram<3

    SvaraRadera
  6. Snyggt hår...........själv blev jag början på silveraktig redan i 30 års åldern men det finns ju silver och silver...............

    SvaraRadera
  7. Mmm, så gott med varm smörgåsårta. Här åt vi räkmackor ikväll. Inte helt fel det heller. Tänk vilken tur det är att man kan färga håret själv för fy vad dyrt det skulle bli att gå till frissan. Ha en bra kväll, kram Milla

    SvaraRadera
  8. Men åh...det såg gott ut!!!

    Det är dyrt att färga håret hos frissan så du har nig tjänat in en hel del på att göra det själv:-) Jättefint blev det!!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  9. Du blev skitsnygg i håret - rent ut sagt!! HÄftigt att du kan fixa sånt SJÄLV!! WOW - idag ska jag också till min friss men idag blir det bara klippas. Men det är då inte billigt det heller men ska man vara fin så får man ju (host host) hosta upp lite deg.
    Jag är inte bättre...himla skov som inte ger sig och illa mår jag så det känns som jag är bakis och har influensa. Uärk men..man får ju ta dagen efter det.
    kramis
    Fia

    SvaraRadera
  10. Vad fin du blev i håret.
    Jojo...kan man göra det själv så tjänar man en hel del pengar.
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Oooo såå snyggt du fixat håret..så duktig du är...nu blev jag sugen på nåt liknande!! Skitsnyggt helt enkelt!!

    Gud så smarrig den där varma smörgåstårtan verkar ...måste pröva nångång, tack för tipsen!

    Ha de gott vännen
    Kram Lollo♥

    SvaraRadera
  12. Waoo...Sååå sdnyggt det blev i håret ♥...
    Oooo,sååå gottit med Strimladbiff med röd curry & bambuskott....
    Inte fel med Smörgåstårta heller ;)
    Ha en underbar dag/Kram Annmi

    SvaraRadera
  13. Jo, visst är det så, att man sparar in på att färga håret själv. Det blir ju gööördyrt om man skall göra det hos frissan. Men en gång om året unnar jag mig det, och det är när jag fått skatteåterbäring (om det är ett år som jag får det vill säga...) Då bokar jag tid för både klippning och färgning, färgning av både hår och ögonbryn. Det är såååå gott att bli ompysslad där hos frissan :-) Jag verkligen njuter varje sekund.
    Jösses vilken smarrig smörgåstårta, en sån måste jag testa att göra! Hoppas att allt är väl idag och att du får en fin torsdag vännen! Kramisar från mig! ♥

    SvaraRadera
  14. Bra när man kan fixa till det själv, det blir ju allt en hel del pengar, igår lät jag frissan fixa blonderingen och klippningen och det var ändå billigare än de flesta frisörsalonger i stan. Mitt gick på 720 kr. Kram

    SvaraRadera
  15. Snygg du blev i håret! Att fixa håret själv, tjänar man massa pengar på :)
    I morgon ska jag åka och sätta mig under saxen.
    Kramen i solen

    SvaraRadera
  16. Hoppas att du har en bra idag !
    Nu har jag börjat här igen, bloggen.fi funkar inte, så jag bloggar här på blogspot nu. Slipper inte alls in till Bloggen.fi...

    Kram på dej

    SvaraRadera
  17. Det är märkligt hur mycket tvätt man får. Är det nån som fyller på och fyller på korgen hela tiden måntro? hehe.
    Det är billigt och bra att fixa med håret själv och det gjör jag med.
    Trevlig blogg och ha det så gott!

    SvaraRadera
  18. Fint blev det också och klart bra om man kan fixa det själv :) önskar dig en skön kväll kramen

    SvaraRadera
  19. Det är inte billigt att gå till frisören så skönt att kunna färga hemma själv och få det snyggt!! Jag som har långt hår måste få hjälp emellanåt, men fixar alltid utväxten själv ett par gånger mellan frisörbesöken.

    Skönt att nästan se botten av tvättkorgen :)

    Hoppas du får skön fredag och att våren kommer för att stanna efter det förväntade snöfallet imorgon

    Kramar Bella



    SvaraRadera
  20. Va SOL????
    Vad är det???

    Kraaaaaaam

    SvaraRadera
  21. Varm smörgåstårta! Såg jättemumsigt ut. =)

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis