måndag 8 april 2013

måndag morgon...

Ja det är måndag morgon.... & solen skiner :-)

Ny hårfärg från Scwartzkopf Blev blå i håret vilket oroade mig..
men slutresultatet blev helt ok :-)
Det blev en mysig söndag här hemma. Jag satte i den nya färgen i håret & det blev bra. Nu ska jag bara fixa till luggen oxå.. Vill ha lite mörkt i underhåret på den för att rama in ansiktet lite...
Före & efter.
Nu saknas bara den lite mörka touchen i luggen..
När jag fixat mig & hemmet tog jag & Zingo en långpromenad i skogen. Vi har en ganska rejäl slinga, kuperad som tar 1h15min att gå ungefär. Ganska blött i skogen men en skön promenad i gassande solsken :-) Jag plockade fram min softshelljacka & tog den på mig, mot slutet av promenaden var jag tvungen att knäppa upp. Solens strålar värmer rejält.Zingo var svart på mage & ben när vi kom hem & supertörstig. Tur han kunde dricka i duschen samtidigt som "lillhusse" duschade honom.

När maken kom hem från golfrundan lade han kött i marinad, förberedde grillen, skalade potatis & skivade den. Han var hungrig :-) Det blev grillad fläskfilé, skivade potatis i ugnen med chili, bernaissås & en sallad som sonen fixade. Jag slängde ihop sockerbomben Kattens Tårta som vi åt som fika. Man fyller med banan enligt receptet. Jag har även testat med hallon & det var gott. Igår gjorde jag en liten form med blåbärsfyllning, då dottern inte gillar banan så mycket & den blev oxå god :-) HÄR finns receptet.

Kikade på Mästarnas Mästare igår & det var roligt att Magdalena gick vidare. Hon är så duktig! Sen höll jag på Torgny Mogren men han fick ju stryk av Bernt Johansson i nattduellen. Ska bli kul att se nästa vecka när nästa gäng deltagare kommer dit :-)

Idag börjar maken jobba här i stan igen. Innan han gick kikade han in i sovrummet & sa.. Gud vad skönt att slippa åka till jobbet mitt i natten. Nu räcker det att han åker hemifrån 6.30 DET ÄR JU SOVMORGON!  :-)

Dags att ta tag i måndagen...
Ha en fin dag!







13 kommentarer:

  1. Snyggt det blev, själv måste jag till frissan med :) Kram

    SvaraRadera
  2. Jag håller också på Magdalena Forsberg.

    Snyggt håret blev!

    SvaraRadera
  3. Så fin du blev i håret. Låter som ni haft en skön helg och så gött för maken att få jobba hemmavid igen. Ha en fin start på veckan, kram Milla.

    SvaraRadera
  4. Modig är du som färgar själv - sånt är jag för feg för och dottern har ju haft en "skräckupplevelse" med helt fel färg etc så hon kommer nog inte göra det mer heller. Men massor av människor gör det ju själv och det blir bra.

    Och visst är det härligt nu att göra dom där längre promenaderna i solen och slippa klä på sig massor. Det är ren njutning att slippa halka omkring på is.

    God middag och sicken smarrig efterrätt - mums! Den ska läggas på minnet.

    Må gott denna måndag

    SvaraRadera
  5. Vad fin du är! Så snygg!
    Du passar jättebra i kort hår.
    Låter gott med grillat. Och efterrätten ser smaskig ut.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  6. Men gud vad snyggt det blev = ) Jag vill bli ljusare men vågar inte haha. Men ska nog försöka, det är ju annars bara att färga håret mörkare om det blir fel =)

    Sv: Liv bor hos oss 2 veckor var. =) Men saknar henne så mycket när hon inte är hos oss =/

    SvaraRadera
  7. Du lyckas toppenbra när du färgar håret själv. Nån gång ibland sätter jag i en toning själv, men mest blir det frissan som fixar det.
    Även jag tog en långpromenad i dag på eftermiddagen med vovvarna. Skönt var det i solen trots att det blåste en del.Sen fikade vi ute...
    Så gott det lät med grillat och den där sockerbomben** vore nåt för mig,hehe....
    Skönt för maken att få "normala" arbetstider,
    Ha det gott
    Kramiz♥
    (shopping blev det)

    SvaraRadera
  8. Jättfin i håret är du! Mums med grillat. Här har vi inte grillat nått i år. Efterrätten skulle jag inte tacka nej till :)
    Kramen♥

    SvaraRadera
  9. Jg använder silverschampo till mitt hår, för att undvika att mina blonda slingor gulnar och det schampot är blått! Första gången trodde jag att jag skulle smälla av!

    Du blev jättefin!

    Kram

    SvaraRadera
  10. Du är ju sjukt snygg i håret! Men det var du redan innan.
    Kul med katt-tårtan, jag efterlyste just tårtförslag i bloggen;-)
    Ser ohyggligt god ut.
    Kramar

    SvaraRadera
  11. Så mycket fint:)!
    Önskar dej en fin TISDAG!
    Kram.

    SvaraRadera
  12. Riktigt snyggt :)
    Härligt vårkollage på söte Zingo mé/Nospussar & Kramar från mig ♥

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis