måndag 29 april 2013

måndag....

Ja det är måndag morgon & dottern gör sig klar för skola. Måndagsirriterad som få... ;-)

I eftermiddag ska vi till vårdcentralen & hon ska få träffa den läkare som förhoppningsvis kommer kunna hjälpa till & vara spindel i nätet i utredningen. Sista veckan har varit ganska bra faktiskt, hon har mått ganska ok. Men man vet ju inte hur länge det håller i sig... Så har det varit tidigare oxå & så kommer det tillbaka....

Igår handlade jag & maken lite. Bl.a en Dynbox/förvaringslåda som vi ska ha på balkongen. I den är det tänkt att vi ska kunna förvara pantflaskor etc. Tidigare har vi haft ngr lådor från IKEA men alla lock har gått söder så de funkar dåligt nu. Detta kommer nog bli riktigt bra tror jag :-)
Till middag igår gjorde jag två pajer. Sonen & hans flickvän kom hem från stugan & då får det bli extra mat på bordet :-) Det blev En tacopaj & en broccoliädelostpaj & tacoköttfärs till dottern samt en stor sallad. Jättegott & det räckte till matlåda tills idag oxå :-) Vi hade ju planerat att äta paj i fredags, men dottern var så sugen på stekt lax, så det fick det bli :-)
Kvällen tillbringades med soffhäng, kikade på Mästarnas Mästare & hade en bra avslutning på helgen :-)

Dags att fixa till sig & ta tag i dagen :-)

HA EN FIN MÅNDAG!


13 kommentarer:

  1. Ja, domdär måndagarna ;) Var lite jobbigt här med då de 2 yngre skulle iväg..Äldsta dottern är ju hemma än....
    Blir apoteket idag samt mathandling..hinna till FPA o hämta blanketter....
    Ha en fin måndag!

    kram

    SvaraRadera
  2. Fin förvaringslåda. Det går ju bra att använda en sån till annat än dynor.Jag funderade på en liknande att ha i källaren och förvara grejer i.
    Tänkte på det när jag var på JYSK senast.
    Gott med paj.
    Bra att ni får träffa doktorn, hoppas det nu är en stadigvarande som är duktig och tar sig an din dotter så hon får ordning på sin hälsa.
    Här snöar det för fullt nu, tur vi inte bytt däck ännu. Jag ska och klippa mig senare,oroar mig lite för bilkörningen i blötsnön.
    Ha en fin dag.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Pajerna verkar väldigt ska man säga " matfattiga" och kalorifria. HI,HI. kramar mor.;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror inte de är så feta... Men goda och jag tar bara små portioner ;-)

      Radera
  4. Hoppas det kommer gå bra nu med den doktorn för dottern. En sån där förvaringslåda för dynor är ju toppen till annat också.Den rymmer ju en del.
    Pajer är sååå gott och man kan verkligen variera dom med olika fyllningar. Jag ska ha tonfiskpaj i kväll,enkelt att göra..
    Kramen o ha det gott♥

    SvaraRadera
  5. Mums med paj! Dina länkar och de små rubrikerna syns dåligt eftersom det är vit text på dem, din bakgrund är ju i samma färg. Bara så du vet... Hoppas du har det bra trots tråkvädret. Kram från mig! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset :-)
      Jag hade missat detta
      Kram❤

      Radera
  6. Hoppas allt går bra hos doktorn idag och att dottern får fortsätta må såpass bra så hon orkar med det som behövs.

    Ser att du har ändrat utseendet på bloggen och här kommer ett litet klagomål från min sida.
    Länkarna som verkar vara skrivna i vitt syns inte mot bakgrunden. Det är alltså svårt att se vad det står och jag fick gissa mig till vart jag skulle klicka för att skriva en kommentar ;-) Eller är det fel på mina ögon?

    Ha en bra måndag em.
    Kramis

    SvaraRadera
  7. Tack för att du såg det :-)
    Miss från min sida
    Kram ❤

    SvaraRadera
  8. Hoppas du haft en fin måndag!
    Kramar

    SvaraRadera
  9. Ja här var det väder alltså inte fint utan oväder hela helgen. Längtar så efter sol o värme. Jag skrev av paj receptet för ädelosten. Det vattnas i munnen när jag tänker på den. Under perioderna jag bodde i England köpte jag allt kött hos en slaktare. Vilken skillnad det var. Önskar att man kunde handla så här med. Jag vet inte riktigt om jag uppfattade badproblemet du har rätt. En kompis till mig använder en lyftsele och en halk matta när hon ska bada sin hund. Vet inte om det går för mindre hundar och om det kan vara något för dig. Den finns hos Doxtasy
    Ha en fin valborg
    Kram

    SvaraRadera
  10. Åh nu blev jag sugen på paj!! Ska kolla in på din receptblogg.
    Hoppas verkligen att din dotter snart får ordning på sina hälsoproblem. Tycker så synd om er. <3
    sov gott
    kramelikram
    Fia

    Tror jag spar mig att bara sköta smånosarna hihi ;P

    SvaraRadera
  11. Wow...Så vackert du har fått det här :)
    Hoppas allt blir bra med din dotter/Kram Annmi

    Svar...Nä,jag spelar inte golf men älskar att gå med hihi

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis