söndag 7 april 2013

Mysig helg :-)

en kyrkoruin
Skönt väder, men lite blåsigt :-)
Vilken bra helg det blev denna helgen.. Skönt eftersom förra helgen helt tillbringades i sängen med hög feber & influensa... I fredags var vi på Radhusdisco the Show. Jättekul. Igår tog vi sovmorgon till 10.30 åt lång frukost framför tv,n fixade oss & åkte till vattenverket för en Zingowalk i det ljuvliga solskenet. UNDERBART! Körde hem Zingo & åkte ner för att köpa hårfärg. Strulade till sig lite då det verkar som om det inte går att få tag på "dotterns färg" längre... Jag ska iaf färga mitt hår nu under dagen :-)

Igår på kvällen var dottern på 19-års kalas & sedan på krogen. Sonen satt halvslö här hemma efter ett jobbigt högskoleprov... Jag & maken tittade på Irene Huss  "Tystnadens Cirkel" som gick på 5.an Den var VÄLDIGT bra.. Men OTREVLIG.. Den handlade om hur unga tjejer&killar blev drogade på krogen med Ghb för att sedan bli rejält utnyttjade... Det värsta är ju att sånt händer inte bara på film, utan även i verkligheten här & nu.... Jag hade väldigt svårt att somna igår innan dottern hade kommit hem. Normalt brukar jag lägga mig & så säger hon godnatt när hon kommer hem. Ibland somnar jag, ibland inte men nu låg jag vaken.... En väninna till mig brukar ställa klockan på ngn timme efter ungdomarna ska vara hemma för att då gå upp & se om de är hemma eller efterlysa dem via mobilen osv. Ett bra tips. Visst hände det saker redan på "min/våran tid" men det har blivit allt farligare ute i samhället...

Idag är det strålande solsken! Det kommer bli en riktigt härlig dag :-)
Maken & svågern är en sväng på golfbanan. Jag ska sätta färg i håret, plocka lite här hemma, ta en solskenspromenad med Zingo & göra KATTENS TÅRTA. Hade köpt hem alla ingredienser till Kattens Tårta för att göra den på Påsk. Men sjukdom satte P för det. Igår kokade jag den kondenserade mjölken i 3h15min så idag tänkte jag bjuda familjen på efterrätt/fika. Sedan ska jag sätta mig med näsan i vädret en stund...

Hoppas ni har en skön söndag!









10 kommentarer:

  1. Vad härligt ni har som har snöfritt. Här dröjer det ett tag innan det ser ut så.
    Jag såg också Irene Huss filmen i går. Huuu så hemskt. Såg den med Sara, så vi pratade mycket under filmen om hur det kan gå till och att vem som helst kan drabbas.
    Ha en fin söndag.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Skönt att du är kry nu :-)

    SvaraRadera
  3. Ser ut som ni haft en fin och vad skönt att du nu kommit på benen. Jag gråter inombords när jag tänker på alla ungdomar som råkar illa ut. Det är ju en sak om man går in i det själv men tyvärr hamnar många fel pga att de har svårt att säga nej. Vad skönt att du har fina ungdomar där hemma
    Ha en bra strt på veckan
    Kram

    SvaraRadera
  4. Sv; Oftast när det kommer snö på det här viset som det gjorde igår och inatt så tar den även bort den gamla snabbare. Det tinar snabbare..om det bara får sätta fart nån gång. Nu ids jag inte längta så värst mycket efter våren. Då får jag vänta och längta för länge. Vi passar på och njuter av en vacker gnistrande vårvinter med skidåkning. Men när det börjar töa och bli eländigt tycker jag att det kan få försvinna över natten bara.


    Ja fy vad de kan hände ungdomarna mycket..Otrevligt att tänka på och oroligt när de är ute på nätterna. Man är bara så lättad när de lugnt och stilla ligger i sina sängar.

    Hoppas hårfärgandet gick bra. Jag vill jag också men tar inte itu med det. Men snart så. Ha en bra ny vecka! Nu ska jag lägga mig i sängen och läsa. Ska upp kl 05:30 imorgon. Hur nu det ska gå efter tio dagars ledighet...

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  5. Usch ja, man är glad att man inte är "ung" i dagens samhälle. Jag har ju inga barn men föstår er föräldrar och er oro...hade en kollega för några år sedan som blev drogad på en vanlig krog. Så ohyggligt!!
    Skönt att ni haft en härlig helg och visst var det KUL att Magda gick till semi i Mästarnas mästare?? Hon har iallafall varit min favorit:-)
    Söndagskraaaaaaaam

    SvaraRadera
  6. Det låter som en riktigt härlig dag. Här har det varit lite kallblåsigt och mycket moln på eftermiddagen. Men sen blev det en fin solig kväll,typiskt**
    Irene Huss brukar jag titta på, tycker hon är bra. Det är ruggigt vad mycket det är som ungdomar kan råka ut för.Att bli drogad på krogen och utnyttjad,helt klart är man orolig som förälder. Jag minns hur orolig jag var innan dom var hemma efter en utekväll.
    Hoppas du blev nöjd med hårfärgningen,jag skulle också behöva fräscha upp färgen..
    Jag kollade in receptet på tårtan, den verkar vara en riktig läckerbit..*L*..
    Kram och natti,natti**

    SvaraRadera
  7. En härlig men men aktiv helg låter det som:-) Och vad jag kunde se på instagram så blev du snygg i håret dessutom!

    Min dotter gjorde också högskoleprovet! Vi får väl se hur det gick:-)

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  8. Det kom lite bakslag igår på vädret här hos oss..det snöade! idag skiner solen o det är -7 grader..

    Ha en fin början på veckan!

    Kram

    SvaraRadera
  9. Härligt & så fina foto :)
    /Kram från mig i vårsolen ♥

    SvaraRadera
  10. Jätte fina bilder och vad härligt att du/ni haft en härlig helg =) Så det ska vara.
    Vi har också haft en härlig helg= ) rätt skönt när det händer.
    Ha en bra dag, kram

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis