tisdag 30 april 2013

Överkörd

Idag känns kroppen som överkörd av ett tåg... Vaknade till blåst & ösregn & det gör inte kroppen bättre... Men mest är det sviter av gårdagen....
Dottern slutade tio igår och vid elva hämtade jag henne för jakt efter en joggning/powerwalksko. Just nu kör hon i mina Zingowalksskor och de funkar inte så bra för henne... Sen är de MINA & jag använder dem varje dag.... Vi letade & letade men pga min "dåliga" smak så hittade vi inga OM vi inte ville ge 1200-1500kr & så mycket har jag inte tänkt att lägga på ett par skor som kanske inte blir använda... Hon har powerwalkat nästan varje dag denna vecka eller promenerat & kroppen har tyckt att det är ganska ok, men vi får ju se hur det fortsätter.. I uppstarten kan jag tycka att ett par billigare skor kan funka BRA & att man sedan OM hon kommer igång ordentligt & känner att det är denna träningsform som kommer passa för mig, köper ett par dyrare... Det viktigaste är iaf att de är färgglada. Helst vill hon ha dessa:

Bild lånad på nätet

Vi kom iaf hem tomhänta men har sett vilket utbud det finns & hon har provat otaliga skor :-)
Idag ska dottern på galej i Göteborg tsm med 3 av sina vänner. De ska fira att den ena vännen ÄNTLIGEN fyller 18år & kan gå på krogen. Övernattning kommer ske i en av tjejernas syrras lägenhet. KUL!

Jag & maken ska oxå "på galej" idag... Eller iaf på middag till tvillingbrodern & hans nya kvinna som vi bara träffat lite flyktigt ngr gånger. Det ska bli trevligt även om det känns lite konstigt då jag & x-frun kommer väldigt bra överens & känt varandra i 22år & jag vet hur jobbigt hon tycker att sånt här är.... Men det kommer säkert bli jättetrevligt, den nya kvinnan verkar vara trevlig, det lilla jag känner henne. Det är vi samt makens syster med respektive & ännu en bror med respektive  :-) som är inbjudna.  Jag ska köpa en blomma som vi kan ta med oss. 

Idag ska Zingo äntligen få en makeover. Han ska klippa sig mitt på dagen idag. Skönt att bli av med ngr kilo värmande päls nu när värmen ska komma :-)
Vill man vara fin får man lida pin... ;-)

Igår var jag & dottern på läkarbesök på Vct hos "min" läkare som nu oxå ska bli hennes läkare. Han var jätteförstående & hjälpsam. Han var lite grinig på att Dr. Bihåla inte remitterat över dottern till honom så att han hade fått med en anamnes & journalanteckningar. Det tyckte han var bekvämt, verkar som han inte "ville" ta ansvar för detta.. Samma känsla fick ju vi, men Dr.Bihåla har varit så hjälpsam så jag vill inte gärna klaga på honom. Läkaren skulle beställa hem journalkopior från ÖNH & från Reumatologen & läsa "på". Sen när han fått mer kött på benen så skulle han skicka en remiss till Infektion. Dit vill ju Reumatologen att dottern skickas & det kommer bli gjort inom ngr veckor. Han sa till dottern.. "Det är inget vidare liv du har".. Så vi måste gå vidare med detta. Förhoppningsvis kan vi få ett svar "varför" men om inte annat kanske vi kan hitta ngt som gör att du mår bättre.. Det kändes bra tyckte dottern. Skönt oxå för henne att få bekräftelse av läkaren att han förstod att detta är ett dåligt liv att leva. Den känslan har vi inte fått från Dr.Bihåla på samma sätt. Så det finns hopp om livet ;-)

NU ska jag ta tag i dagen... Fixa mig, ta en Zingowalk, köra honom till frisören & sedan uträtta ngr ärenden :-)
NU KOM SOLEN! :-)

HA EN FIN VALBORGSMÄSSOAFTON!
Lånad på nätet

12 kommentarer:

  1. Kolla på nätet efter skor. Stadium tex är billigare på nätet än i butik och har man sen också provat så kolla också sportamore och andra nätbutiker så kan man hitta samma sko men billigare.

    Låter som en trevlig middag men förstår detta med ex och nytt - inte helt lätt.

    Håller tummarna nu för nya läkaren och att man nu hittar rätt bot.

    Må gott

    SvaraRadera
  2. vad bra att läkaren förstår och tar allt på allvar och tänker gå till botten med dotterns sjukdomshitoria
    Sv: det var det medlet jag ville ha till Sluggo men de hade inte det på apoteket, det blev ett annat istället men peppar, peppar, jag tror att det verkar som om Sluggo är bättre/bra nu
    kramar och en fin valborg

    SvaraRadera
  3. Känner igen det där med skoprovning, helst ska man som mamma vara tyst och inte tycka för mycket. Men jag håller med att det går ju inte att betala så mycket för ett par skor !
    Vad positivt att din läkare vill ta sig an dotterns sjukdom och försöka hjälpa henne.
    Låter trevligt att vara bortbjuden i kväll.
    Här blir det bara en vanlig hemmakväll, maken jobbar fm denna vecka och dom är inte lediga när det är helg mitt i veckan. Här snöar det blötsnö.
    Skönt för Zingo, och er ;) att han får kort päls. Ludde klippte sig för två veckor sen.
    Önskar dig en fin valborgsmässoafton.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  4. Vad skönt att läkaren verkligen tar det här på allvar! Nu håller vi tummarna för att man kan komma fram till orsaken till det här och att man kan göra nåt åt det! Jag köpte mina walkingskor på Stadium, deras eget märke, och de var inte speciellt dyra, men bra .-)
    Hoppas ni får en riktigt trevlig och mysig valborgskväll! Kramisar från mig! ♥

    SvaraRadera
  5. Vad skönt att läkaren tog tag i detta med dottern! Nu håller vi tummar o tår för att det ska bli bättre :)
    Här är det svinkallt därute idag. Men blir i alla fall grillpremiär har vi tänkt
    Snart dags att söka sej till affären o vattengymnastiken..

    Ha en skön Valborgsafton!

    kram >3

    SvaraRadera
  6. Förstår att dottern vill ha dom skorna - ursnygg färg!
    :-)

    SvaraRadera
  7. Ha det så trevligt i kväll...................

    SvaraRadera
  8. Så skönt att din läkare nu tagit sig an även dottern och att han verkade förstå att hon måste få hjälp till ett bättre liv på något sätt.

    Trist att du inte har någon bra dag, hoppas det bättrat sig under dagen och att ni får en trevlig kväll hos makens bror.

    Jag har provat och äter probiotika för magen och har stor nytta av den, men det tycks inte hjälpa just nu... Hoppas på att slippa illamående snart...

    Ta hand om dig!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  9. Vilka läckra skor!! Härligt lysande röda :) På tur i Göteborg,,,de e grejer de, jag älskar den staden. Kul när alla nu då fyllt 18 o kan med på krogen:)

    Hoppas du har bättre väder nu så du inte går o känner dig överkörd hela tiden. Inget vidare de :(
    Kan vara lite knepigt de där när folk byter partner. Men man kan samsas både med de gamla o nya. Jag fortsatte själv att umgås med min fd gubbe (barnens far) syskon och mamma efter vi skiljt oss. Men visst är de en omställning. :) hoppas ni får kuligt!!

    Glad Valborg.
    Kramiz

    SvaraRadera
  10. Köpa billigt är att köpa dyrt, säger Gubben. Bra skor måste kosta, säger han. Ja...så nu vet du det ;)
    Hoppas verkligen att läkaren tar detta på allvar nu.
    Och hoppas att ungdomarna skötte sin fint och att dom fick en riktigt trevlig valborg.
    Och hoppas att ditt möte med din nya svägerska gick bra.
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Sååå skönt att läkaren förstår,håller tummar för din dotter!
    Hmm...Jaa skor är svårt speciellt när man som jag har alldeles för små fötter :(
    Ha en härlig 1-a Maj/Kram Annmi

    SvaraRadera
  12. Hoppas du känner dig bättre idag, att vädret är på sin sida och att ni hade en trevlig kväll!

    Tycker du tänker rätt angående skorna (trots din "dåliga" smak...haha!) Känner igen de där vandringarna längs skohyllorna! Vi tycker aldrig samma- jag och barnen:-)

    Önskar dig en fin första maj!!

    Kram Cecce

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis