tisdag 2 april 2013

på rätt väg,...

Jag är äntligen på rätt väg.. Uppåt... Kände igår att det hade vänt.. men orken är verkligen inte stor.. Känns ännu bättre idag men har inget flås & ingen ork alls. Har orkat sitta uppe mer idag & idag är det första dagen som maten smakar. Stekte ett ägg & ngr potatisar till lunch & honungsmelon. Åt det i solen på altanen. Det t.om smakde gott. Men efter maten fick jag lägga mig....

Min pappa tog Zingo en promenad i förmiddags.Så snällt för promenerar orkar jag inte än... Dottern tog Zingo en sväng nu i eftermiddag :-) I sondags var det golfpremiär för Zingo. Han följde med husse & morfar till golfbanan. Det hade gått riktigt bra.. Bara ngr små "olyckor"...
Golfhunden Zingo.
 På översta bilden fjäskar han med morfar för att få sig en smakbit.. Man blir hungrig av golf ;-)

Så ett litet livstecken från mig :-)

Jag lever & har blivit ordentligt ompysslad.... Kan dock inte minnas när jag var såhär sjuk sist... Det är minst 10-år sedan.. Hostar mycket än, men har inga problem att prata & få luft så det har bättrat sig. Dock bubblar det & piper i bröstet...Är feberfri, men känner när det blir för mycket.. Så det finns "feber i kroppen"
Lite stressande dock att se allt grus inne & dammråttor.. ja ni vet sånt som inte män har ett öga för... ;-)
 MEN det får ligga kvar tills orken hittar tillbaka...
Bloggpromenad har jag inte orkat än... Har säkert missat massor... men det får bli ikväll eller imorgon :-)

Hoppas ni har haft en fin påsk?

Kram









20 kommentarer:

  1. Ojoj vännen sicken otur för dig ...ett riktigt elände.
    Hoppas nu att du fortsätter Krya på.
    Och dammråttor och grus är ju tråkigt att se....men vad gör det egentligen...det viktigaste nu är att du vilar och kurerar dig.
    Ta hand om dig vännen
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  2. Uch då var de så dant...tvy...skönt du piggat på dig, de e verkligen inte kul att vara sjuk. Men nu är nog våren här på allvar så då sticker nog alla baciller all världens väg.

    Kramiz

    SvaraRadera
  3. Skönt att höra att du är på bättringsvägen, nu kan det bara bli bättre och du kanske har gjort ifrån dig i många år framöver också från flunsan. Må gott

    SvaraRadera
  4. Skönt att det går på rätt håll. Det gör det tyvärr inte här..
    Ha en skön kväll
    Kram

    SvaraRadera
  5. Låter bra att det vänt och du känner dig lite bättre.
    Så tråkigt att vara sjuk. Det brukar ta länge för mig att bli frisk om jag drabbas av feber och förkylning, men det händer som tur är inte ofta. Jag tror det är för att vi är sjuk redan innan och har dåligt motstånd. Räcker med alla "vanliga" krämpor.
    Tur du har hjälp hemma.Tillåt dig att vila ordentligt.
    KRYA PÅ DIG KRAMAR ♥♥

    SvaraRadera
  6. Min helg har vatit härlig.
    Skönt att du är på bättringsvägen.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Skönt att du börjar känna dig bättre!

    SvaraRadera
  8. usch du får krya på dig. Det där är de jag hade för några veckor sedan =( Kram

    SvaraRadera
  9. Så skönt att du äntligen är på bättringsvägen, vilken körare du åkt på... Håller tummar och tår för att det fortsätter gå åt rätt håll att du snart är på benen helt igen!

    Påsken har varit okej, en vän höll på att stryka med på påskafton så det blev lite upp ner p allt, men förutom det så har det varit lugnt. Sambon har jobbat alla dagar utom långfredag så jag har mest varit ensam hemma, har varit för trött för att ta mig iväg och hitta på saker.

    Ta hand om dig!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  10. Men vad roligt med ett livstecken från dig,och att du börjar må lite bättre. Skönt att få hjälp med Zingo, promenader brukar verkligen inte vara nån höjdare när man mår dåligt.
    Ta hand om dig nu vännen
    Kramar**

    SvaraRadera
  11. Låter så bra att det vänt!
    Jag har haft en fin påsk :)

    kram

    SvaraRadera
  12. Vad härligt att höra! Skönt att du är på bättringsvägen nu. Jaså, han har blivit golfhund nu lille Zingo :-) Tror du han vill hänga med dit fler gånger? Och gott att du får hjälp med att rasta Zingo nu när du är sängliggandes. Nu håller vi tummarna för att du är dig själv om ett par dagar! Kramisar från mig! ♥

    SvaraRadera
  13. Skönt att detr känns bättre för dig...
    Waooo,såå ljuvliga fotokollage & Golf :))
    /Kram Annmi

    SvaraRadera
  14. vad skönt att det har vänt, hoppas att du får krafterna tillbaka också snabbt, det har ju varit så fint väder nu så hoppas att du kan ta dig ut och få lite sol på dig
    krya-på-dig-kramar

    SvaraRadera
  15. Roligt att du är tillbaka vännen. Jag har haft en fin påsk. Hade turen att få vara ledig♥
    Här skiner solen även denna dag♥
    Kramen♥

    SvaraRadera
  16. Så skönt att du börjar känna dig lite bättre! Vilka söta bilder på lilla Zingo, ett riktigt litet golfpoffs;-)
    Kramar!

    SvaraRadera
  17. Hoppas det känns bättre nu.................

    SvaraRadera
  18. Men usch för att må så dåligt att man inte kan göra det man behöver. Men bra att du har familj som ställer upp för dig, så himla snällt.
    Och bra att du börjar känna dig bättre också.... hoppas du får en bra kväll. kram

    SvaraRadera
  19. Så bra att du är på bättringsvägen, fortsätt så!

    Här har vi haft en finfin påsk :-)

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis