onsdag 17 april 2013

redan onsdag...

Solsken idag & man lovar fint väder hela dagen :-)
Redan onsdag...
Har just avslutat ett skönt fotbad.. & ska strax ta tag i dagen...
Dottern ä i skolan, men idag var det TRÖGT... Hon måste dock vistas i skolan nu för att hinna klart, ha möten & få ordning på allt.. Måndag, tisdag gick bra men idag börjar det kärva lite...  Redovisade det stora projektarbetet igår & fick beröm för det. Nu ska det sammanställas & lämnas in skriftligt innan fredag så är en kurs avklarad.

Igår var vi på läkarbesök hos Dr.Bihåla. Han kikade dottern i näsan & precis som vi trodde så har det gått hål i nässkiljeväggen. Detta hål kan man inte göra ngt åt & prognosen är att det kommer bli ett större hål. Det innebär att man lättare kan få näsblod, att blodet rinner ur båda näsborrarna & att man om man inte får stopp på näsblodet får bränna. Det är extra skört i näsan när man har ett hål & man ska se till att smörja med fet salva & Nosoil speciellt under vinter & höst. Dottern har fått detta hål pga sina infektionsproblem & såriga näsa, det är oxå ett vanligt symtom vid Wegnerssjukdom/Granulomatös polyangit. som man misstänkt att dottern har men där hennes provsvar på ANCA-provet är lite låga.. iaf än.. Jag tror TIDEN kommer ge oss ett svar sa Dr.Bihåla. Man sa redan för flera år sedan att det var fara för ett hål pga miljön i näsan med alla sår.... Ett tips till er andra som använder nässpray eller kortisonspray spraya ALDRIG mot nässkiljeväggen utan håll pipen mot utsidan så att sprutet inte rör nässkiljeväggen. Man ska egentligen hålla nässprayen i höger hand & spraya i vänster näsborre & tvärtom. Man KAN få hål i nässkiljeväggen av vanlig nässpray eller kortisonspray. Dottern har ett kortison pulver som hon inhalerar för att hon blev så sårig av Nasonex. Men trots detta så har hon nu detta hålet som hon får lära sig att leva med.... Hon ska tillbaka om ett halvår till Dr.Bihåla eller tidigare om det behövs :-)

När maken kom hem från jobbet igår åkte han ner med den gamla Passaten från -91 (Morfars gamla bil) till skroten. Tack för lång & trogen tjänst :-)



På de sköna Zingowalksen igår upptäckte jag att Videungen har små vita tussar, säkert vårtecken ;-)
Grannen hade planterat så fint utanför vår ytterdörr i måndags eftermiddag. Igår förmiddag när jag kom ut var det helt förstört. Rådjuren hade kalasat i sig & dragit upp plantorna ur jorden....


Efter middagen åkte maken & slog ngr bollar på ranchen, sen åkte vi till Teknikmagasinet & dottern köpte ett minneskort till sin kamera så hon kan filma & jag köpte probiotika på Life. Väl hemma klippte vi Zingos klor. Igår gick det som en dans.. Maken klipper & jag matar med frolic... *ler stort* alla sätt är bra utom de dåliga ;-)
 Sen dammsög maken & jag tvättade golven, det var så välbehövligt.. vart kommer allt kladd ifrån på golven... speciellt i köket...? När jag skulle fylla på skurhinken med varmvatten så la jag i duschen i hinken vände mig om & tog fram rengöringsmedlet. När jag vände mig för att hälla i medlet i hinken hade duchen förvandlats till levande & duschade ner hela mig & halva badrummet...
 :-D
Klantigt Mickis :-D

Landade i soffan efter golvtvätt & avtorkning av badrum & tog det allmänt lugnt resten av kvällen :-) Sonen kom hem vid 22. Han åkte ToR Gbg igår för att äta med flickvännen och 2 kompisar.. De KLARAR sig inte länge utan varandra.... ;-) Det hade iaf varit en bra första dag på jobbet...

Dags att ta tag i dagen...
Snart en Zingowalk i solgasset

Ha en fin onsdag!








8 kommentarer:

  1. vad ledsen jag blir när jag läser om din dotter, jag läste länken också
    visst ska man vara försiktig med nässprayer, tack för att du varnar
    Sv: nej, jag tänker inte tala om vad orden behöver :) ni får googla själva :)
    kramar

    SvaraRadera
  2. Så jättetråkigt för dottern och hålet i näsan, där ser man vad nässprayer kan ställa till. Men hoppas hon klarar att vara i skolan så hon kan slutföra det som krävs..
    Kul att läsa om din ofrivilliga duschning,det där händer ibland kan man lugnt säga,och man får som vanligt skylla sig själv,hehe...
    Ha det gott i finvädret
    Kramar♥

    SvaraRadera
  3. Vad tråkigt för dottern :(
    Tack för att du varnar om vad vanlig nässpray kan ställa till med. Min dotter har liksom blivit beroende av denna produkt :/

    Visst har det varit ett härligt väder i dag synd bara att det ska blås så förbenat. Jag hade värsta motvinden hem från jobbet.

    Ha det gott!
    Kramis

    SvaraRadera
  4. Fy attans för näs-spray = ((
    Har själv varit missbrukare av den.
    Men nu använder jag "bara" kortisonnäs-spay !!
    Men jag visste inte att man skulle hålla den så.
    Tack för tipset.
    Ha en fin kväll.
    Kram Helene.

    SvaraRadera
  5. Haha...ja så kan det gå när man vänder ryggen till!:.)

    Använder sällan nässpray men tack för att du informerade!!

    Vilken kämpe din dotter är!/ Kram Cecce

    SvaraRadera
  6. Tänk att nässpray kan göra sån skada!
    Skönt att sonens första dag gick bra och det är la klart han inte vill vara utan tjejen, fniss. Man minns ju hur det var i början när man var ung och kär :))
    Fnissar lite när du så tydligt beskriver hur duschen kom till liv. Jag kan se det framför mig, tihihi. Men rent bidde det ju på flera sätt :) Kram och ha en fin torsdag. Milla

    SvaraRadera
  7. Fy vad otäckt med näsan. Och nässpray. Tack för tipset! Använder inte så ofta men alltid när jag är täppt och ska sova.

    SvaraRadera
  8. hahaha - den där duschupplevelsen har jag också haft - flera gånger för man lär sig aldrig.

    Och idag blir man duschad om när man går ut för attan va det regnar. Men lite sol på detta och det kommer växa så det knakar i markerna. Så det behövs.

    Försöker också alltid spraya på så sätt. Helt otroligt att det kan gå hål i näsan och hur märker man det?

    Må gott


    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis