torsdag 4 april 2013

redan torsdag...

Vart har veckan tagit vägen.... ?

Idag gjorde jag mig i ordning & tog en liten skogspromenad med Zingo. Min första promenad på över en vecka. Den gick bra men jag gick inte långt. Zingo fick springa av sig en stund iaf :-)
När vi kom hem slappade jag på sängen en stund. Blir sakta sakta piggare & piggare.. Det känns skönt.. Men TRÖTT är jag i hela kroppen.. Men det tar tid att hämta sig från en kraftig infektion, fast jag önskar & hoppas det går snabbt :-)
På promenaden träffade vi både Zigge, Zingos favvopudel & lilla Wilma som är en blandrasvalp. Blev mycket bus med Zigge, det var längesedan de sågs... :-)


Det är underbart väder... Strålande solsken :-) Så himla skönt att våren gjort sitt antågande. Jag fick pratat med vaktmästaren idag & de hade inte glömt att de skulle ta ner "mitt träd" & han skulle påminna den som ansvarig.. Ja sa det är ju nu som man vill sitta där ute & njuta & då vill man ju inte att ett träd skuggar solen... Nåja säger dem att de ska komma så kommer det väl... Jag kan ju ge dem ngr veckor till :-)

Dags att ta tag i hemmet :-) Ja LITE kan jag ju göra iaf...

Har även pratat med min vct & min doktor har kallat dottern den 29/4. Så då tänker "den stackars stjärndoktorn" ta sig an henne :-) SKÖNT!

Ha en finfin torsdag!

17 kommentarer:

  1. Bra att du tar det i din egen takt. Skönt att det är sol nu, men jösses så kallt det är i vinden här! Kram!

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra att du är på bättringsvägen :)

    Visst är det härligt att solen visar sig men det är att fortfarande kyligt i vinden tycker jag så det är vantar (och ibland mössa) på när jag cyklar. Men vi får hoppas på att våren är här för att stanna.

    Vilken härlig bild på Zingo. Han ser verkligen ut att njuta och ha kul i solen :)

    Kram Ica

    SvaraRadera
  3. Skönt att du börjar att må bättre, här håller jag mig fri från sjukdomar trots rejäl magsjuka på jobbet under tre veckor. Mannen är däremot förkyld här hemma nu. Kram

    SvaraRadera
  4. Ja det kan ta sin lilla tid att bli helst sig själv efter en sån rejäl flunsa så ta det sakta och säkert så det inte blir något bakslag. Men förstår att det känns skönt att få komma ut och även för Zingo som fick ha med sig matte och busa med kompisar också. Må gott

    SvaraRadera
  5. Nu håller vi tummarna för att det går rakt uppåt. Fy bubblan vilken enveten förkylning då pkte. Inte kul att vara dålig över påskhelgen men som du säger de fanns de som kunde ta över och pyssla om
    Ha det så fint
    Kram

    SvaraRadera
  6. Härligt att du är på benen igen. Och vad bra att dottern får träffa din stjärndoktor! Håller tummarna för att man skall hitta vad som är galet med henne. Önskar dig en fin torsdagskväll! Kramisar! ♥

    SvaraRadera
  7. Jippa jippa jippiiiiiiiiiiieee säger vi för att du äntligen är bättre! Och att dottern din fått läkartid, underbart.
    Stor kram

    SvaraRadera
  8. Skönt att du mår bättre nu. Och bra att dottern får träffa stjärndoktorn.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Härligt att du är på benen igen!! Skönt att komma ut och får en promenad och frisk luft. Håller tummarna för att trädet tas ner nu också så du kan sitta ute och njuta av vårsolen :)

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  10. Härligt att dottern ska få träffa "stjärndoktorn" då ska det väl förhoppningsvis bli nåt resultat,
    Skönt också att du är på benen igen, frisk luft brukar göra gott..
    Nej inte ska jag skaffa höns, det räcker gott med hundarna och den tid man lägger på dom. Fast jag gillar verkligen höns,dom är riktigt sociala och sällskapliga.
    Ha det gott vännen
    Kramiz**

    SvaraRadera
  11. Så skönt att du börjar bli bättre :)
    Härligt med solen som skiner för fullt idag ! Men få se om det kommer bakslag än...
    Ha en fin fredag!

    Kram, kram

    SvaraRadera
  12. Skönt at du bättrat på dig...
    Waooo,sååå ljuvligt med sol & finfint foto ♥
    /Kram

    SvaraRadera
  13. Ja veckorna går så fort !!
    Fy för influensor och annat skit = //
    Hoppas du snart är piggare.
    Jag har ont i halsen ( knappt sovit nåt inatt )
    Ha en fin fredag.
    Kram Helene.

    SvaraRadera
  14. Här ska det börja regna vid 12-snåret sägs det. Det är synd om oss...
    ;-)

    Skönt att du blir piggare och piggare!

    SvaraRadera
  15. Skönt att du mår lite bättre! :)
    Hoppas du får en fin helg.
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  16. Skönt att du piggat på dig :)
    Men att gå korta och lugna promenader i början, är nog inte helt fel.
    Idag tror jag det är den varmaste dagen här, helt underbart♥
    Kramen fina du♥

    SvaraRadera
  17. Låter fint att du börjar återhämta dig.
    Förstår att ni har det skönt nu i vårvärmen. Här får vi vänta lite till. Har ännu mycket snö, men det tinar bra när solen lyser.
    Ha en trevlig fredagskväll.
    Kram ♥

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis