tisdag 23 april 2013

sluta sluta SLUTA!!

Kan det inte bara sluta BLÅSA.... Jag har så djäkla värk i märgen & det för att det blåser halv storm utanför fönstret.... *vill inte*
Kände direkt i morse att detta blir inte ngn bra dag & sen har det bara ökat trots att solen skiner... ☀
Har svårt att förstå att det lufttrycket som är vid kraftig blåst kan påverka kroppen trots att man vistas inomhus...

Jag hade lovat att vara hundvakt idag åt grannens nakenhund Prince. Från tidiga morgon kl.8 & tills de var färdiga på eftermiddagen... Klockan 16 i eftermiddag blev han hämtad. Det gick bra, jag ska inte säga ngt annat. Men "lille prinsen" ville hela tiden vara precis där jag var... helst på mig... & försvann jag in på toa en stund så satt han utanför & pep... Jobbigt med en hund som inte kan vara själv i 2 sekunder. Nu är han inte så van att vara här, men ändå... Zingo brukar gå undan & lägga sig även på nya platser.... Sen triggade de varandra.. Prince hör ett för honom okänt ljud ex att Zingo sträckte ut sig & suckade... Då börjar Prince morra, varpå Zingo flyger upp & undrar vad som händer & morrar han med....Då skäller Prince & Zingo är genast med på noterna :-D
2 promenader har vi gått & det är en konst som jag faktiskt behärskar, att gå med två flexikoppel på en gång ;-) Problemet är att Zingos koppel är 5m & Princes koppel är 3m & båda vill gå först... Jag vet vem som vann ;-)
Det har gått bra idag, men hade varit ännu roligare om jag hade haft en lite bättre dag...  NU slappar både jag & Zingo i soffan. Dottern som varit heldag i skolan, pluggar rejält, maken slår ngr slag på golfbanan & sonen skulle sjösätta sin lille båt som han har tsm med en fiskekompis.

Gjorde kyckling, jasminris & currysås till middag.

Nu tänkte jag ta en bloggpromenad...

Ha en fin kväll!

9 kommentarer:

  1. Så mysigt med Prince,Zingo go mat & golf för "gubben" & sjösätta båten för sonen ...härligt!

    /Kram Annmi

    SvaraRadera
  2. Ja jösses vad de blåser, hörde de i öppna spisen när jag gick förbi, hoppas de slutar tills i morgon för då ska jag måla fönster :)

    Aha du har haft en minihund på besök, en liten klängare. Tänk jag trodde bara de var barn som kunde vara så..haha. Världen måste vara jättestor o läskig för de där små hundarna.

    Vila dig o njut i soffan nu.

    Kramiz

    SvaraRadera
  3. Då håller jag tummarna för att det slutar blåsa!! Kan tänka mig att det måste va jobbigt att va väderberoende på det sättet. Stackars dig som måste ha ont...

    Om jag hade haft en hund skulle jag gärna lämnat den till dig. Kan inte tänka mig något bättre ställe för en liten hund!:-)

    Kram cecce

    SvaraRadera
  4. Hoppas det slutar blåsa nu då. Här har det också blåst en aning idag, men det är förmodligen varmare...

    SvaraRadera
  5. jag har också haft väldig värk nu i flera dagar :(
    två vovvar :) jag har ju alltid två vovvar :) så jag vet att de påverkar varandra på alla sätt och vis
    Sv: du menar väl inte att du redan har märkt av fästingar? nu måste jag vara på min vakt
    kramar

    SvaraRadera
  6. Jag känner ju igen det där med "klänghund" det blir jobbigt i längden.Bamse är ju sån,men lite bättre kanske han har blivit.
    Visst är det trist med blåsten,och det tar ju i ordentligt också.Enda fördelen är att det torkar upp på gräsmattan**
    Vilken vacker bakgrund du har lagt in,är det äppelblommor?
    Kramen och hoppas du får en bra dag♥

    SvaraRadera
  7. Uja vad det blåser i träa idag och igår med...hihi.. inte kul och svinkalla vindar är det och värker av det gör det med usch och fy säger jag bara!!

    Ta hand om dig <3
    Ha det gott i våren vännen
    Kram Lollo♥

    SvaraRadera
  8. Ja vilken storm det blev! Så söta de är då killarna :) Leker de mycket tillsammans? Kram

    SvaraRadera
  9. Som du såg lägger jag ner min blogg lite. Kommer inte heller kommentera andras bloggar så mycket. Men jag läser! =)

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis