söndag 28 april 2013

Solig helg ☀

Vilket kanonväder det är denna helgen ☀
Strålande solsken och behaglig värme i solen.☀

Igår tog jag och maken Zingo en skogspromenad. Riktigt härligt!
Under promenaden diskuterade vi mat. Vi bestämde att grilla och att åka till stan och testa EKO-butiken, som vi aldrig testat, det är en charkuteriaffär med kött från lokala bönder. Vi köpte 2 karré skivor t mig & dottern & en Flankstek till maken. WoW vilket kött!!! Stora köttbitar som inte ens krympte på grillen, riktigt möra KANON! Lite dyrare, men visst kan man väl lyxa till det ibland. Till köttet år vi stekt färskpotatis med vitlök & timjan och en fräsch sallad med grönsaker & frukt :-)


Jag & Zingo har nyligen kommit in från morgonwalken.
Maken är med svågern på golfbanan. De åkte hemifrån 6.30. Så STORT är golfsuget att man går upp klockan 6 en söndag :-)
Zingo & hundkompisen
Zingo fick en ny leksak igår. Han lekte med den en bra stund. Sen tröttnade han. När dottern kom hem från en långpromenad med en kompis så blev han jätteglad & sprang iväg & hämtade leksaken för att visa dottern den :-) "titta vad jag har fått"

Jag har köpt nya vårskor som vi ska ha tillsammans har dottern bestämt

Ha en riktigt fin söndag!

9 kommentarer:

  1. Vilken god mat ni har ätit, och efterrätt.
    Vi ska premiärgrilla i dag.
    Min man är också och aktiverar sig själv nu, men inte golf. Han åker slalom.......ja vi har skidbackarna igång ännu. Men det är nog sista åken för i år.
    Snygga skor, men hur ska det gå? Tillsammans? Tror nog du får köpa ett par till ;)
    Gulliga Zingo.
    Ha en fin söndag.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Visst är vädret helt underbart♥
    Visst ska man lyxa till med god mat ibland. Helger är ju till för att äta lite extra smarrigt :)
    Förstår att Zingo blev glad över sin nya leksak.
    Smart att kunna ha skorna tillsammans, eller du kanske inte får ha dom så mycket hihihi
    Kramen rara du♥

    SvaraRadera
  3. Mums vilken god mat :-)
    Den där EKO-butiken har jag aldrig hört talas om. Vart ligger den?

    Jag instämmer med föregående skrivare...ha skorna tillsammans. Det blir kanske så att det får bli ett skoinköp till ;-)

    Kramis

    SvaraRadera
  4. Visst har det varit härligt väder..!!! Maken satt i sin leksak ett par timmar i går sedan blev det fika ute, länge sen sist.
    Min äldsta dotter gifte sig ju i ett par röda Converse, hennes första par skor var ett par röda Converse, jag tror att hon har haft alla färger utom rosa, till och med fodrade skinconverse till vintern. SÅ här har det aldriv varit tal om att dela utan det har allt blivit till att köpa sig egna..;-)

    Helt fascinerande hur någon kan gå upp klockan sex en söndag för att spela golf ..!!!

    Kraaaam

    SvaraRadera
  5. Visst har det varit underbart väder!!!
    Tyvärr har jag inte kunna njuta av det då jag ådragit mig en megaförkylning. Så trist!! Nu när man bara vill vara ute och kolla på våren och lapa sol:-))
    Nåja...det kommer fler fina dagar, hoppas jag!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  6. Mmmm det har vart underbart :)
    Härligt med golf & god mat mm mm/Kraaam Annmi

    SvaraRadera
  7. Det lät riktigt gott det där med köttet. Man ska nog tänka lite på vart det kommer från...
    Kram

    SvaraRadera
  8. Så fint och härligt ni haft det...vackert väder betyder så mycket så här års :)
    Du har så fint här på din blogg...trevligt att kika in här.
    Kul med nya skor....och Zingo han är ju fööör söt han <3
    Hoppas du får en fin ny vecka...och tack för alla fina kommentarer hos mig
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  9. Så gott det där såg ut och visst vill man unna sig det där lilla extra ibland :) Gillar dina nya skor *
    Så go han är Zingo som vill visa upp leksaken :) Ha det gott! Kram

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis