tisdag 9 april 2013

solsken idag med :-)

Idag vaknar man upp till ännu en dag med solsken :-)
Vilket högtryck vi har. Det har varit fint väder i flera veckor nu... & det får gärna fortsätta...

Igår på förmiddagen tog jag & min granne, Ellas matte en promenad med hundarna. Ella är en glad blandras Berner Sennen/Border collie. Hundarna gillar varandra mycket & det är alltid kul med sällskap på promenaden. :-)

Idag roar jag mig med tvätt. Finns en hel del i tvättkorgen så det ska bli skönt när den är tom :-)

Idag körde jag maken till jobbet. Så har jag tillgång till bil hela dagen & han slipper betala P-avgift. Där de är & jobbar nu kostar det 60kr/dag att stå & det är faktiskt ganska dyrt, blir mycket pengar på en månad.

Dags att ta tag i dagen...
Tänk förresten vad snabbt våren har kommit. På bara några veckor har det gått från vinter till barmark. Här nedan är grusvägen vi går på i skogen. Det är vår där nu :-)

Ha en riktigt fin tisdag!

25 kommentarer:

  1. Jovisst, solen skiner här, men det var -12 grader i morse! Liite varmare skulle det ju få vara :) Men bra med solsken....Jag har en tvättdag idag jag också . Och så vattengympa kl 16.15
    Ha en fin dag!
    kram

    SvaraRadera
  2. Så roliga små inlägg om tvätt du har i detta inlägg...*skrattar*

    När det gäller vädret så håller jag med..det är ju nästan konstigt att det fått vara sol såå himla länge...men hörde idag att det nu kan bli mildare snart och kan komma regn eller snö....hoppas jag inte förstörde din glädje för dig nu.... och det har ju hänt förut att de haft fel om vädret;)

    Önskar dig en finfin dag vännen
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  3. Solsken här med, jag har påbörjat att städa, en liten paus i det. Klippning och blondering av håret är bokat inför imorron :) ha en fin tisdag. Kram

    SvaraRadera
  4. Jaaaaaaa, nu är de verkligen vår o sol o så skönt så man - njuter:)

    De där var en bra skylt,,,,ta av dig kläderna innan....haha...ja de finns säkert någon som inte förstått de:)

    Kramiz

    SvaraRadera
  5. Vad härligt att du är bättre nu! Ja du, nu har vi haft bra väder ett tag. Hade dock gråväder på dagen här igår. Till helgen skall det visst bli regn, men det behövs ju nu, markerna är ju snustorra. Det blir nog lite mer av knoppar och så efter regnet. 60 kr per dag blir mkt på en månad så det är ju bra att du kan köra honom. Ska du ut på shoppingrunda sen då? :-) Ha en fin tisdag vännen! Kramisar! ♥♥♥

    SvaraRadera
  6. Ja det gäller att njuta varje dag så mycket man kan för det lär nog bli ändring till sist. Där jag gick idag blev jag stående en stund och fick fundera hur jag skulle ta mig över. Det var en rejäl isgata med svall is. En backe ner rakt i ån och valet var ju att vända men aldrig försöka gå över för det hade nog varit omöjligt även med dubbar på skorna. Men såg att andra gått upp för slänten och längre upp kunde man gå över en tunn strimma is. Och det kommer ta ett tag innan denna försvinner om det inte blir rejäla plusgrader och regn. Platsen ligger skuggigt. Men det blev skön runda idag ändå.

    Tur du kan köra maken - fy va dyrt om man ska stå där varje dag i månaden - halva lönen går ju åt.

    Ska också sätta på en maskin tvätt tänkte jag - det är ju en ständigt återkommande syssla.

    Må gott

    SvaraRadera
  7. det var verkligen dyrt att parkera på det jobbet, det blir mycket på en månad
    Zingo är verkligen lik Sluggo, jag sitter här och ler när jag tittar på bilderna av Zingo
    kramar och en fin dag till dig

    SvaraRadera
  8. Usch va dyrt. Finns det inte något billigare ställe i närheten?
    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Visst är det härligt med sol och att den faktiskt har visat sig ett längre tag nu men jag har hört att det ska bli sämre igen regn eller ev snö...mindre kul.

    Här tvättas det oxå idag och det är skänt när tvättkorgen är tom igen :)

    Ha en bra dag.
    Kramis

    SvaraRadera
  10. Visst har vi soliga och fina dagar nu♥ Men fortfarande långt till barmark. Tänk att det ska vara så dyrt att parkera??? men det är inte så billigt att åka tåg eller buss heller.
    Kramen fina du♥

    SvaraRadera
  11. Fy sjutton vilken dyr parkering. Vi har några ställen här i stan gär man kan parkera billigare annars kostar det 10:- i timmen. Blir glad när du berättar om våren. Då kommer den nog även hit snart.
    ha en fin vecka
    Kram

    SvaraRadera
  12. Låter som ni har sköna dagar i solen du och Zingo.
    Jag har varit en sväng på stan i dag och tittat i affärer, ja ....lite handlade jag också.
    Parkeringsavgifter.....vad är det ?.....skojar bara...jag vet vad det är men här har vi inte sånt :)
    Kram ♥

    SvaraRadera
  13. Det är härligt när våren är på gång.:-) Stina

    SvaraRadera
  14. Vad mysigt med promenadsällskap för både dig och Zingo och visst händer det grejer i naturen nu :) Snödropparna har dykt upp i trädgården upptäckte vi häromdagen. På gärdena vankar Sångsvanarna och så har ju äntligen snön smält undan nästan överallt :)
    Huga! Parkering kan verkligen vara dyrt. Här har de ändrat om i samtliga p-hus så nu står man sällan för 15kr/3 tim som förr, suck.
    Skönt att få undan lite tvätt för de där tvätttunnorna vet man ju sällan hur de ser ut helt tomma. Ha en underbar kväll och en fin morgondag, kram Milla.

    SvaraRadera
  15. Härligt med finväder!

    Jag måste nog ta itu med tvätten imorgon - min tvättmaskin har varit ockuperad av kusinen i en dryg vecka. Eller ja, kusinens kläder, snarare... :-)

    SvaraRadera
  16. Oj så vårlikt ni har det!
    Här har vi faktiskt rätt mycket snö kvar. Kommer ta tid innan jag kan köra upp bilen i min branta backe;-)
    Isen ligger också rätt tjock och skärgårsbåtarna trafikerar inte vissa bryggor trots att vårtabellen startat så här är vi låååångt efter...men men...det är ljust och fint och solsken var dag iallafall.
    Tisdagskraaaam

    SvaraRadera
  17. Han är en blandning av toypudel, bichon frisé och shih tzu.:-) Kram

    SvaraRadera
  18. Visst!! Våren har kommit en bra bit på väg nu!! Härligt, härligt!!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  19. Visst är det härligt med sol "varje" dagen och nu känns det som det börjar bli varmare också så vår en på väg :)

    Hoppas dagen varit bra!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  20. Skrattar åt lilla gumman som låter vikt stryken tvätt ligga framme så att alla kan se hur duktig hon är....
    så brukar jag också göra ibland...
    =) =) =)

    Vilket vackert väder du har, men jag ska inte klaga jag har också haft sol idag, och nu skulle det ju komma värme i nästa vecka.
    Och SNÖ till helgen...hjääälp.

    Tjingelingen.

    SvaraRadera
  21. Ja här med, även i Uppsala var det sol =) förresten har du instagram, eller är det bara en app du använder för dom fina ramarna på mobilen? =)
    Ha en bra kommande Onsdag. =) kram

    SvaraRadera
  22. Hihi fnissar åt din tvätt...
    Jaaa,visst är Våren & solen underbar ♥ ..
    /Kram Annmi

    SvaraRadera
  23. Tack :) Ibland får man till sig de filosofiska stunderna :)
    Toppenväder är det verkligen och det ser ut att hålla i sig än, idag blir det långpromenad, kanske kameran får hänga med. :) Kram

    SvaraRadera
  24. Tack för din omtanke =) / Ja att dom kan bli så höga av det är rätt komiskt, har du sett tjejen som skulle till tandläkaren? Hon som bara babbla i bilen som en tok? haha den är rätt rolig. =)
    (Nu funkar videon, hade satt den på privat)

    Ok min instagram är " jjlovgren " om du vill adda =) så följer jag tillbaks om det är ok =)

    SvaraRadera
  25. Visst är det underbart väder! lite varmare bara så är jag helt nöjd. =)

    Och tvättkorgen... blir den nånsin helt tom? Inte många sekunder iaf.

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis