torsdag 25 april 2013

solsken!!!

Helt fantastiskt väder idag :-) 
Solen skiner & det är riktigt skönt ute. Jag & Zingo tog en promenad i skogen nu på förmiddagen & där mötte vi vår granne & grannhunden Ella. Ella är en av Zingos favvotjejer. Hon är en blandning av Border Collie/Bernersennen, en glad & harmonisk tik som Zingo gärna leker med :-)
Vi hade hundarna lösa under uppsikt, trots att det är koppeltvång nu & de hade så himla roligt :-) Zingo sprang runt & bjöd in till lek på bästa sätt & Ella försökte valla in honom... UNDERBART!

Efter den promenaden fick det bli en dusch & schamponering av Zingo som lyckades bada i en vattenpöl & sedan gräva.. Favvosysslan... Tur att dottern är ledig idag.. För tack vare diskförskjutningen i bröstryggen så får jag inte göra den typen av lyft..Så hon lyfte i, jag duschade & schamponerade & sedan lyfte hon ur Zingo så jag kunde torka honom. "Teamwork" ;-) Trots att han kanske ser liten ut Zingo så väger han 15kg, när man lyfter i och ur badkar så använder man bröstryggen mycket & det är strängeligen förbjudet...

Idag roar jag mig med att tvätta. Skulle behöva städa badrum/toa, dammsuga & damma oxå.. Men man får ta det lite pö om pö. Tänkte njuta av en stund på balkongen oxå i solgasset Kan inte bara roa sig med städ & tvätt ;-)

It´s called LOVE 
Ha en riktigt fin dag!












13 kommentarer:

  1. Härliga busbilder, det är gott när de har en härlig hundkompis att busa tillsammans med

    SvaraRadera
  2. Att få springa runt och busa, är det bästa vovsarna vet :) varför ska det alltid vara så roligt att bada i smutsigt vatten för våra vovs??? den frågan brukar jag ställa mig ofta...
    Att tvätta är en STOR sysselsättning, känns som det ändå aldrig tar slut hihihi
    Kramen fina bloggvän♥

    SvaraRadera
  3. Sv: mannen tyckte det var nja... så där med golvet!!
    Kramen♥

    SvaraRadera
  4. Kul för Zingo att ha en bästis att busa med. Och pölar och smuts - hundar som barn gillar ju sånt men avskyr att bli tvättad efteråt tur du fick hjälp av dottern. Jag har dusch så det är inga lyft där men jag får putta in honom för han stretar emot när han inser vad som ska hända i duschen. Må gott

    SvaraRadera
  5. Helt rätt! Man MÅSTE tillåta sig att njuta!!! Massor.
    Torsdagskraaaam

    SvaraRadera
  6. Kanske lilla zingo behöver en liten lyftanordning så att du kan bada honon fast du är ensam hemma. Finns det sådana. Ser ut som ni lever ute liv och har det bara bara
    Kram

    SvaraRadera
  7. De finns sol fast de regnar...ja minsann idag när jag steg upp så var de blött där ute. Men jag har inte sett något regn.

    Sista fotot på Zingo är ju bara helt underbart ❤

    Solen o de fina vår vädret hoppas vi håller i sig över helgen också för alla de som jobbat i veckan o inte kunnat vara ute och njuta av det ja o så för oss andra också. Jag har i och för sig jobbat men jag går ju endå ut när jag vill:)

    Kramiz o go helg

    SvaraRadera
  8. Ååå såå härligt det är för vovvarna att få busa runt så där. Vi hann med lite sånt igår vi med och idag är de ganska trötta och nöjda ;)

    Hoppas din rygg bättrar sig...tur att du kan få hjälp av dottern.
    Önskar dig en finfin helg vännen
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  9. Underbart & så vackra foto hihi It´s called LOVE ♥ härligt/Nospussar & Kramar Annmi

    SvaraRadera
  10. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  11. Skönt med sol, jag trodde jag hade packat med mig den riktiga våren i väskan, men attans då det visar sig bara var regn här just nu. Kram

    SvaraRadera
  12. vilka härliga bilder på vovvarna :)
    Nemo och Sluggo fick såpabadning igår :) fast den här gången var det naturell såpa och nu har de bara en svag doft av såpa och det är gott, de är så fina båda två nu och jag klippte Sluggo i morse, så nu är han extra fin :)
    en bra dag till dig
    kramen <3

    SvaraRadera
  13. Tittar in och önskar dig en fin helg. Ska ni till stugan? Själv får jag besök av min prins :-) Kramis! ♥

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis