onsdag 24 april 2013

Vaknar med huvudet under armen...

Nja kanske inte riktigt så, men vaknar en halvtimma för sent för "väckning". Ni vet hur det är när man bara ska blunda i 5 min & så har det gått 30 min. Visst dottern har egen klocka som ringer oxå, så det var ju ingen fara men... Vaknade med den sk."baksmällan". Den kommer som ett brev på posten när det blivit lite för mycket.... & då pratar jag inte om alkohol, utan för mycket runt omkring mig & det har det nu.. I fredags vaknade jag med migränkänning, igår var jag ju supersliten & ända sedan i lördags har min mage varit i uppror... Jag steg upp i tron att detta blir en USEL dag.. När man vaknar med "baksmällan" så vet man att den brukar hålla i sig hela dagen.. Typiskt fibro tror jag....

Gick upp & satte mig i soffan, tog tabletter & åt frukost. Sen plockade jag fram det lilla ansiktssolariet som vi fick ngn gång på 90-talet som inte är spec mycket använt. Det stod här nere för dottern använde det inför en fest. Jag satte mig tillrätta & solade i 20 min.. Under den tiden blev jag avslappnad av i värmen från solariet & tabletterna gjorde nytta & faktiskt så försvann baksmällan :-) Man kanske alltid skulle sola när man har dåliga dagar.. Inte vet jag varför jag "blev bra" men glad för det är jag :-)

Jag & dottern åkte & handlade mat. Var en sväng på HM oxå & på Accent. Där hittade vi en glittrig handväska i guld som dottern ska ha på balen :-) Väldigt bra att ha med dottern när man handlar. Hon får det hon vill ha i matväg & jag får bärhjälp :-)

Det har varit tråkigt grått & trist väder idag & det har regnat... Zingo protesterar på promenaderna. Han gillar inte promenader i regn & blåst. Men har han väl blivit blöt så kan han gå precis hur långt som helst.


Till middag blev det köttbullar. Jag testade "Tinas Jättegott" köttbullar. Man blandar i Tinas kryddblandning i köttfärssmeten. De blev goda, men jag tycker nog bättre om mina egna köttbullar. Men det blev en god middag :-)

Nu blir det soffhäng med Zingo & "Helt Sjukt" på tv,n

Ha en fin kväll!

10 kommentarer:

  1. Uch så trist att vakna så där. Baksmällar är väl inte kul o framför allt inte när man inte äns har druckigt...stackas du, hoppas de kommer några bra dagar nu för dig.

    Här har varit fint idag, lite blåsigt men sol o varmt så vi har målat..

    Nu ska jag sova så jag orkar upp till min tidiga skogspromenad med jyckarna:)

    Kramiz

    SvaraRadera
  2. Jag har haft huvudvärk mer eller mindre i tre veckor nu, det är väl Horton som slagit läger här och håller med dig, man blir otroligt sliten när det är värk i kroppen eller mycket runt omkring...

    Om man nu knäcker koden och kan hitta något sätt att bryta sin värk, om än bara för en liten stund, är det ju ganska skönt.

    Regn och våra små fyrbeningar är ingen oki kombo. Min äldsta hund gick inte ut alls härom dagen, eller rättare sagt jag fick inte honom till att lämna altanen fören vid tvåtiden på eftermiddagen.

    Kraaamizar

    SvaraRadera
  3. Vad gött att värmen hjälpte ♥ Tänk vad skönt det vore om det alltid gick med det. Väskan var snygg. Vad har hon för färg på sin klänning? Att Zingo inte gillar regn och blåst kan jag mycket väl förstå för usch vad ruggigt väder det har varit. Idag skiner solen och peppar, peppar så kanske det håller i sig hela dagen :) Kram Milla

    SvaraRadera
  4. Svar: Hon har också valt en ganska enkel klänning utan underkjol o tyll men där skärningen i ryggen är snygg.Den är mörkt blå med ett axelband som är klätt med svart och klara glasstenar. Hon kommer ha cremefärgade långa handskar till det samt cremfärgade skor. Nu letar vi väska =D

    Din dotters kommer bli skitsnygg i rött med sitt blonda hår :)
    Visst är det roligt att få uppleva detta med dom :) Kram

    SvaraRadera
  5. Vilken tur att solariet hjälpte! JAg känner mej lite sliten idag. Ska duscha varmt så kanske det blir bättre då :)
    Dottern Jessica till doktorn idag. Hon har varit sjuk sen förra torsdags. Börjar räcka nu!
    Ha en fin torsdag!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Hej igen!
    Jag såg att du kommenterat mitt inlägg idag, men jag får den inte att synnas....men läste den i alla fall :) Kom inte som skräppost heller...Konstigt..

    Kram

    SvaraRadera
  7. Skönt med solariet....
    Önskar dig en fin dag/Kram Annmi i solen

    SvaraRadera
  8. Vad bra att värmen hjälpte.
    Vilken fin väska. Hon kommer att vara vackrast på balen.
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Skönt att du blev av med baksmällan!
    Kram

    SvaraRadera
  10. vad skönt att solandet hjälpte dig :) jag vet inte vad jag ska ta till, är inne i en trött- och värkperiod, jag är bara SÅ trött även om jag sover
    vilken fin liten handväska
    Sluggo tycker heller inte om regn, han är väldigt rädd om sina tassar, vill liksom inte att de ska bli våta
    Sv: pupillen är fortfarande förstorad så jag vet inte riktigt än
    kramar

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis