måndag 15 april 2013

Vår i luften :-)

I lördags var det rått & lite blåsigt.. När man var ute på Zingowalken frös man in i märgen trots flera +grader. Igår kom värmen.. 12* i skuggan VÅRVÄRMEN är här.... Maken & sonen fixade med bilen & tömde morfars gamla passat från 91 som nu ska skrotas. Sen körde maken med högtrycken på balkongen
  Så att det blev rent & fräscht :-)
Sommarbild från balkongen :-)
Jag hade en riktigt usel dag igår. Värk i varenda led i hela kroppen, kände mig helt slut som människa & då sov jag ändå till 10.30....  Hade en kniv i svanken, en på v sittben & en i bröstryggen. Inga värktabletter hjälpte... En riktigt usel dag :-(
När vi hade ät söndagsmiddag Kotletter, brunsås/potatis & jag plockade undan så började det regna. Hade dörren öppen till balkongen & det luktade sommarregn.... inte dumt :-)

I lördagskväll tog vi det lugnt jag & maken. Vi slöade vid tv,n & tittade på Irene Huss.
Sonen hade en toppenkväll med kusinerna & mådde prima dagen efter :-)
Dottern var hemma från 20-års kalaset kl.22.30 Hon valde att inte gå på krogen & festa. Hon vaknade trots bra val, med migrän på söndag morgon. Just precis nu har hon inte TID att vara sjuk.. & visst är det alltid när det verkligen inte passar som migränen kommer....  Hon kunde efter mediciner komma upp lagom till middagen. Idag är hon i skolan :-)

Jag känner av kroppen idag oxå, men det är bättre än det var igår... Men ledvärk har jag....

Idag ska jag roa mig med tvätt :-)



Ha en finfin måndag!

12 kommentarer:

  1. Ni har en sån stor och fin balkong....det är så mysigt att sitta på balkongen och mysa, jag har ju trädgård men saknar balkong som vi hade i vårt förra hus!

    Usch så tråkigt med din hemska värk!
    Stooor kryapåkram till dig vännen.
    Önskar dig en fin inledning på nya veckan
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  2. Skickar kramar och lite extra energi inför tvätten... jaja♥

    SvaraRadera
  3. Fy och usch för värk,det suger musten ur kroppen och lusten att göra nånting försvinner.
    jag säger också att ni har sån stor fin balkong,det måste vara toppen.
    Här gnäller jag över våran "gräsmatta" som just nu inte liknar nån gräsmatta tyvärr. Så länge den inte får chans att torka upp går det knappt att vara på den.Men säg det till två hundar,och speciellt lille bus Bamse**
    Tänk förra året så här dags var gräsmattan krattad och verandan i ordning gjord för vår och sommar. Men då var det ju väldigt tidigt.
    Skönt att kusinerna fick ett "lagomt" firande på krogen.Det är alltid skönt och må skapligt dan efter..*
    Desto tråkigare för dottern att bli dålig med migränen. Ja alltid ska det vara nånting när man minst av allt önskar det.
    Tvätt pysslar jag också med idag. Men det är ju inget betungande, däremot hade jag tänkt börja rensa i garderober och lådor,men där vet jag inte om lusten till det är tillräckligt stor..*L*..
    Ha det gott vännen
    Kramiz♥

    SvaraRadera
  4. Ja! Nu är det äntligen lite vårvärme ute. Gott. Skönt att dottern orkade gå till skolan idag. Hoppas du har en fin måndag! Kramar! ♥

    SvaraRadera
  5. Tvätten är verkligen ett ständigt pågående projekt. Skönt att du mår lite bättre idag. Kram Milla

    SvaraRadera
  6. I går kväll när jag satt och såg tv hörde jag det: Regnet mot rutan. Vilken lycka nu smälter nog snön även här. Jag ska hålla tummarna för att den värk lindas inget roligt att leva så nu när vi går mot bättre tider.
    Sköt om dig
    Kram

    SvaraRadera
  7. Dom där solstolarna ni har...Är det såna man inte behöver dynor till?
    Är det inte hårt att sitta då? Blir det inte kallt att sitta?
    Kram från frågvisa mej :-)

    SvaraRadera
  8. Skönt att våren är på intåg :-)

    SvaraRadera
  9. Usch för denna värk som kommer och går och däckar en totalt! Blä, fick själv en rejäl låsning här under förkvällen och man blir ju tokig!!!
    Nåja doften av sommarregn är fantastisk, men här har det varit skyfall så det har mest luktat lera och gammal snö...:-) haha
    Stor kram och hoppas du mår lite bättre snart.
    Kraaaaaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  10. Haha..ja även jag har bjudit på den underhållningen att klättra in från passagerar sidan och svurit över att växelspaken är i vägen...**
    Kramen**

    SvaraRadera
  11. Sååå fint ni har det,men så tråkigt med din värk :(
    /Kram Annmi

    SvaraRadera
  12. Ja nu är de vår...så gutt. Men så trist med din värk, hoppas de blir en bra vår, värkfri o fin. Hoppas dottern också håller sig frisk o kry.

    Kramiz

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis