fredag 19 april 2013

veckans bästa dag... ♥

Fredag idag  alldeles nyss kom solen hit :-) HÄRLIGT!!
Inatt har det stormat & regnat.. Riktigt uschligt....
Det kändes rejält i kroppen & knoppen i morse... Huvudvärken var svår att få bort men nu verkar det lätta efter en Imigran nässpray...

Idag fixade inte dottern skolan hon känner sig helt slut & vaknade med huvudvärk.Tog tabletter men fick ge upp dagens försök att gå till skolan. Hon har haft en tuff vecka. Varit i skolan varje dag från tidiga morgon till eftermiddag, gjort klart & redovisat projektarbetet & pluggat + att hon hunnit med två läkar besök varav det ena, det igår tog hela förmiddagen med tester & undersökningar. Så det är inte konstigt att hon känner sig utsliten idag.... Jag tog kontakt med mentorn eftersom de hade ett inbokat möte i morse & dottern har oxå haft kontakt med honom idag.

Efter förmiddagswalken som vi tog i skogen så upptäckte dottern att det kröp en fästing i Zingos panna... Jag hörde bara hur hon tjöt... "Du får komma hit mamma han har en fästing som kryper". Jag tog bort fästingen & tryckte sönder den, det är ju inga problem att ta dem när de kryper, men det är värre när de sitter fast. Lite lustigt för igårkväll plockade jag fram sista pipetten med Frontline fästingmedel som var kvar sen ifjol & sa till maken "Det är nog dags att droppa Zingo snart" "Ja vi gör det efter sista promenaden sa maken" Vilket han sedan glömde.... MEN NU är Zingo droppad i nacken :-) NU ÄR DET DAGS FÖR FÄSTINGMEDEL... Vi kan vara helt säkra på att det är VÅR, fästingar är ett säkert vårtecken ;-)

Idag har jag inhandlat helgmat & så har jag tvättat några maskiner med tvätt.
Ikväll blir det torskrygg, efter förslag från min pappa, kokt potatis, pepparrots creme & stekt färsk sparris till  middag. Imorgon har vi planerat att åka ut till stugan jag & maken. Mina föräldrar åker ut i eftermiddag. Pappa & maken har tänkt köra igång vattnet för säsongen & så tänkte vi sova över tills på söndag. PREMIÄRÖVERNATTING...  Tanken är att grilla, man lovar fint väder & jag har köpt karreskivor. Får hålla tummarna för fint väder & att vattnet kommer igång :-)

Ha en riktigt mysig fredagskväll!


8 kommentarer:

  1. Åh låter som du kommer få en mysig helg! Vart har ni stugan, i närheten el. har ni lång väg att åka?
    Usch och fy för dessa fästingar! Nova är ju svart så det är svårt att se på henne. Här i skärgården har vi MASSOR av dem tyvärr och snälla är de inte heller:-(
    Ha en finfin helg nu!
    Fredagskraaaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  2. Vattnas i munnen när jag läser om er middag både idag och imorgon. Men gillar inte vårtecknet med fästingar. Jag undviker fästingmedel sen jag träffade en med också liten hund och den hunden blev jättedålig av fästingmedlet och små hundar drabbas mer än stora av sånt - det är inte helt lätt val. Bli sjuk av fästing eller bli sjuk av fästingmedel. Trodde katten hade en som satt igår men det var bara skräp. Men snart så hittar jag nog också den första. Och jag blir trött bara jag läser om dotterns hektiska vecka så inte undra på att hon är trött också. Må gott på er och trevlig helg

    SvaraRadera
  3. Fy fasen för fästingar - HELT onödiga om du frågar mig...

    Ha en skön fredagskväll!
    :-)

    SvaraRadera
  4. Usch och fy för det vårtecknet, jag som har hoppats på mindre fästingar i år...
    Hoppas ni får en skön helg i stugan och att vädret visar sig från den bästa sidan
    Kramiz♥

    SvaraRadera
  5. Huja har fästingarna redan kommit :(
    Jag funderar på att skaffa ett fästing halsband åt Izor när vi flyttar. För vi har 10 råddjur som promenera runt husen. Och dom är ju känd att bära mycket fästingar.
    Hoppas ni får det härligt i stugan :)
    Kramen♥

    SvaraRadera
  6. Argh! Inte fästingar redan!!!!
    Vårens och sommarens värstingar, enligt mig urk!
    Det låter som ni har en go helg att se fram emot med stugan och allt. Hoppas att vädret håller i sig. Här ska nämligen också grillas ikväll. Kram på dig :)

    SvaraRadera
  7. Iiiiiii!!!!
    Jag gillar vårtecken men inte äckelpäckelfästingar!!! Fy! Usch! Blä!!!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Jaha...så var det dags igen att börja tänka på de elaka fästingarna igen!! Usch och fy säger jag bara!
    Verkar som ni har det fint vännen, god mat och dryck :)
    Ha det fortsatt gott
    Kram Lollo

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis