tisdag 16 april 2013

Vem & Varför?

Ni har säkert hört om Bombdåden i Boston vid Boston Marathon.. Helt ofattbart... Så många helt oskyldiga människor drabbade.... :-)  VEM/VILKA är så dumma & elaka.. & VARFÖR skadar man oskyldiga....? Stackars alla drabbade....

Bild från SVT.SE
Idag började sonen jobba på Kyrkogården. Han var positiv att komma tillbaka till dem. Det kommer nog bli riktigt bra. Skönt att börja jobba med kroppen igen som han sa.... men lite abstinens kommer han & flickvännen få.... Men det är bra att sakna varandra... Då blir det så mycket trevligare när man ses :-)  Han kunde köra "nya" bilen till jobbet :-)

Igår hade jag stora tvättdagen... Fick kört det mesta & har en hel del att ta hand om idag...
På eftermiddagen handlade vi sådant som tagit slut under helgen. Sen hade maken bowlingmatch. På kvällen vid 20 tog jag & maken Zingo på en långpromenad. Det var så skönt.. 12 grader varmt :-)

Dottern gör sig klart för en skoldag. Idag är det redovisning av projektarbetet. I eftermiddag ska vi till Dr.Bihåla. Han ska kika i näsan på dottern & kika på det där "hålet" hon fått i nässkiljeväggen.

Igår när jag var på balkongen så tog jag bort "lite bös" i en av krukorna.. & minsann även i år får vi gräslök. Den har stått ute hela vintern i en kruka... Vilken livskraft :-)

Dags att ta tag i dagen :-)

HA EN FIN TISDAG!






14 kommentarer:

  1. Helt sinnessjukt med Boston. Och alla idioter som uppenbarligen finns på vår jord.

    SvaraRadera
  2. Ja, usch med Boston!
    Här mulet idag, med lit solglimtar. Har varit till laboratoriet samt o handla....
    Mår inte så bra med värken idag..blää.

    Ha en fin tisdag!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Så sjukt detta med Boston, fattar inte varför sådant skall behöva ske, vi borde alla föredra fred. Kram

    SvaraRadera
  4. vad roligt att sonen fått arbete på kyrkogården igen, hoppas att det går bra hos doktorn för dottern
    ler lite när jag läser om din gräslök, jag var också ute och tittade på mina och visst, det sticker redan upp lite :)
    vilken underbar bild på Zingo :)
    önskar dig en bra dag
    kramar

    SvaraRadera
  5. Ja fy fasen för alla terrorister. IDIOTER!!! :-(

    SvaraRadera
  6. PS: Tack för skönsången om myggan Hubert :-)

    SvaraRadera
  7. Hemskt det som händer i Boston. Så många oskyldiga som alltid drabbas svårt.
    Men så roligt för sonen att komma tillbaks till kyrkogården. Jag har alltid tyckt det verkar vara ett sånt bra ställe att jobba på.Vackert och rofyllt,och man får vara ute och jobba och det verkar ganska fritt..
    Hoppas det går bra för dottern hos doktorn,
    Kramen o ha en fin dag♥

    SvaraRadera
  8. Det händer fruktansvärda bombdåd dagligen i olika länder och även det i Boston var fruktansvärt. Det är ju oftast civila människor som hamnar i kläm. Fy för krig, terrosrism och annat elände och vad tacksam jag känner mig som har varit förskonad från sånt här.

    Kul för sonen att få börja nygamla jobbet igen och saknade lär nog bara vara bra för relationen :)

    Hoppas att du har haft en bra dag, kram MIlla

    SvaraRadera
  9. Min gräslök börjar också visa sig. Men timjan o oreganon är stendöd :)
    Då får jag köpa nytt, kul med nytt!

    Kraaaaam

    SvaraRadera
  10. Fruktansvärt med bombdådet. Tänk att känna lyckan över att ha presterat att ta sig igenom sitt livs lopp och så avslutas allt med en så fruktansvärd katastrof. Hur kan man?? Usch & fy...
    Kramar

    SvaraRadera
  11. Det är så fruktansvärt det som hände i Boston, ibland undrar man vart världen är på väg... Mina tankar går till alla drabbade...

    Skönt för sonen att börja jobba på kyrkogården igen. Hoppas det gick bra för dottern hos dr bihåla.

    Ta hand om dig!!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  12. Ja, oj, vilket elände med denna händelse!

    Smart att ha gräslöken i en kruka. Lite snabbare än den som gömmer sig under vårt snötäcke...

    Kram

    SvaraRadera
  13. förfärligt är det med alla dessa terrordåd. Kul för sonen att få börja jobba, hoppas det går bra doktorn. ha en fin fin dag.

    SvaraRadera
  14. Ja...VEM gör nåt så idiotiskt!
    Man undrar ju varför? Varför gör man nåt sånt?
    Vad kul att sonen börjat jobba igen. Och hoppas att det går bra för dottern hos doktorn.
    Kram!

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis