fredag 17 maj 2013

17.e maj

Ja då var det 17.e maj idag :-)
Jag såg på FB att makens morbror som bor där firade med champagne & smörgåstårta till frukost :-) & en kompis till sonen som bor där hade oxå startat dagen med skumpa, sång & annat gott :-) Här startade dagen med youghurt hahah lite skillnad :-)

DOTTERN FICK SIN LEDIGHETSANSÖKAN BEVILJAD!!!

Shit vilken kämpe hon är som klarat detta "mot alla odds" Är riktigt stolt över henne & hoppas att det urusla humöret är som bortblåst nu... :-)

Har promenerat med Zingo, en härlig promenad i solskenet. Nu har jag ätit lite, plockat, bäddat & börjat packa för ikväll eller i morgon bitti åker jag & Zingo till stugan :-) Maken åkte ut efter jobbet idag. Han jobbar halvvägs till stugan. Maken och min pappa ska spela golftävling i närheten av stugan i morgon tidigt på morgonen. När dottern kommer hem ska vi handla det sista inför Magaluf. Är en del kvar som inte vi har fått tag på. Så får vi se hur pigg jag känner mig sedan.Orkar jag så tar jag bilen till stugan & annars så åker jag i morgonbitti :-) Får se stugvistelsen som en uppladdning inför kommande vecka när jag ska baka & fixa inför studenten...

Det är så härligt när man tittar ut nu... Körsbärsträden blommar & björkarna är knallgröna & solen skiner... Underbart!! Man blir lite lycklig i hjärtat tycker jag :-)

Ha en riktigt härlig fredag!

17 kommentarer:

  1. Härligt besked för dottern - kul dom ska ha det. Idag är det sommar! Härligt - 30 grader varmt :)
    Må gott

    SvaraRadera
  2. Hahahah...Gud va rolig bild!
    Ha en härlig pingst :)
    kram
    Fia

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att det löste sig med ledigheten. Har förstått att hon är värd den efter allt kämpande. Blev nostalgisk när jag såg studentskylten. Har ju gjort tre stycken sista gången för 4 år sedan.
    Ladda batterierna nu så du kan gå för fullt mot studenten. dagarna har en tendens att gå alldeles för fort
    Ha en fin helg
    kram

    SvaraRadera
  4. Det låter skönt med en tur till stugan, att ladda batterierna där går säkert toppenbra.
    Vad härligt att dottern fick ledigheten, att allt slit lönade sig..*
    Vilken skön sommarkväll vi har,alla dofterna, det är helt otroligt**
    Ha det gott vännen
    Kramiz**

    SvaraRadera
  5. Oj...ser att du också har fullt upp med studentfixande! Här råder också studentyra och imorgon ska vi ha planeringsmöte med dotterns pappa:-)

    Hoppas nu bara det fina vädret håller i sig en bit in i juni också så att det blir en solig student. Underlättar ju!

    Härligt att dottern fick ledigt! Det var hon värd!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  6. Nu har jag också kunnat studera den svenska våren i närbild, och den ÄR verkligen underbar :-)

    SvaraRadera
  7. Kul för dottern att åka med på resan :)

    Veckorna går så fort och det är helt underbart att det äntligen blivit varmt och skönt ute, men det känns nästan overkligt att det snart är studenttider, redan... Härligt för att ungdomar som går ut och lycka till med förberedelserna!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  8. Godmorgon! Vad bra att dottern fick ledigt :) Säkert glad nu!
    Sv: Här i Finland måste inte alla fara till gymnasiet efter nian. T.ex jag o Mats är inte studenter. Dom får ingen utbildning utan läser bara. Sen blir det att söka sej vidare. Ifall man inte far till gymnasiet , så finns det en massa yrkesskolor o folkhögskolor. Jag har går i en folkhögskola i 1 år o sen yrkesskola. Jag är utbildad sömmerska, men har inte jobbat med det sen 1989....Mats har gått i lantbruksskola o så har är han också maskintekniker...
    Jessica går ut nian nu o ska till gymnsiet. Andreas har ett år kvar i högstadiet..vi får se vart han far sen. Han har pratat om gymnasiet också..

    Pust vilken lång kommentar :)

    Ha en härlig lördag!

    Kram

    SvaraRadera
  9. Ja,din dotter är verkligen en kämpe.
    Klart att du är stolt över henne.
    Hmm...och våra tulpaner har inte ens blommat...
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Härligt besked för dottern :)
    Hihi Sååå coolt foto på Zingo & fint/Pingstkraaaam Annmi

    SvaraRadera
  11. vad härligt för dottern att det gick vägen
    visst är det ljuvligt nu, helt underbart
    kramar och en fin helg till dig

    SvaraRadera
  12. Ha en skön festivalkväll

    SvaraRadera
  13. Härligt att hon fick ledigt, det är allt svårare och svårare att få de som elev idag. Hoppas att du har en fin afton, för mig är det jobb hela helgen. Kram

    SvaraRadera
  14. Sv; Nej, det är inte så lätt att få jobb efter att man gått ut högstadiet. Man måste nog ha en utbildning..så nånstans ska dom ju efter högstadiet...

    Ha en fin festivalkväll!

    Kram

    SvaraRadera
  15. Gott att hon fick ledigt! Det är hon värd!

    Hoppas ni har en bra helg!

    Kram

    SvaraRadera
  16. Härligt att dotter fick ledigt :)
    Här är det STRÅLANDE väder även denna dag♥

    Ha en fin söndag!
    Kramen♥

    SvaraRadera
  17. Champagnefrukost! Det vill jag också ha. Varje dag. =)
    Har jag nog inte haft sen jag tog studenten.

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis