onsdag 22 maj 2013

avvinkad

Det blev en konstig natt inatt. Lade mig vid 22.30 & gick upp 02.30.. Kl 3 körde jag dottern till kompisen i grannkommunen där de sedan gemensamt åkte med någon av hennes föräldrar till Landvetter.
Dottern har såklart smsat flera ggr när jag försökte få min skönhetssömn & de kom iväg med 25 min försening. Vädret ser ut att bli ganska bra faktiskt. Håller tummarna för en fantastiskt rolig resa :-)



Igår var det en jobbig dag. Fört & främst kände jag mig sliten & vi hade som åska i luften hela dagen & så kommer dottern hem som en prickig korv efter en heldag i skolan. Hon hade själv sett ngr få prickar i armveck, men har tidigare ngr ggr fått ngr få petekier & vi sa inte så mycket om det. Men sen upptäckte vi att hon hade i knäveck + att hela ryggen var full. De flesta prickarna såg ut som petekier (blodkärlsbristningar) medan andra såg ut som början till ngn allergisk reaktion. Sökte akut på jouren & en läkare ägnade dottern högst 1min & sågade det som solallergi... Men hon har ju knappt solat & är det något hon solat så är det framsidan. + att solallergi kliar... Funderade lite & sökte i fass på den nya medicinen dottern fått & ser där att den kan ge hudförändringar, allergiska reaktioner mm. Så den fick hon sluta med & så ska jag konsultera allergimottagningen när deras telefontid börjar. Kanske vill man köra på med en cortisonkur. Tur dottern är ett vandrande jourapotek ;-) Så en lite oro har jag för henne. Men jag har precis pratat med sköterskan på allergimottagningen & hon eller doktorn återkommer till mig under dagen :-) ALLT LÖSER SIG, DET GÖR DET ALLTID :-)

Det är gråväder här idag & jag ska strax ta mig en Zingowalk.  Sen finns det en del att plocka med, sådans som inte fick följa med till Magaluf ligger huller om buller här hemma :-)

Ska försöka hinna med en bloggpromenad under dagen :-)
Ha en fin tisdag!

11 kommentarer:

  1. Oj, vilken dag! Hoppas det blir lite lugnare nu och att du kan vila dig idag. Du fick inte mkt sömn heller... Hoppas det löser sig med dotterns prickar, typiskt att det skulle komma nu när hon skulle iväg...
    Ha en fin onsdag vännen! Kram! ♥

    SvaraRadera
  2. Hoppas att det löser sej med dotterns prickar...attans vad tråkigt att dom kom nu då hon skulle åka iväg!

    Ha en fortsatt bra onsdag!

    Kramen

    SvaraRadera
  3. Hoppas dottern får en underbar resa!!! Och slipper fler prickar!
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Men så det blev...ser ju ut som allergiprickar INTE något från solen....hum.
    Hoppas det löser sig och att hon får en fantastisk resa.
    Önskar dig en riktigt fin onsdagskväll nu, kram Maria ♥

    SvaraRadera
  5. Antagligen är det inte något farligt med prickarna, men läkaren var ju väldigt nonchalant med den behandlingen dottern fick.
    Hoppas hon nu mår bättre
    kramelikram
    Fia

    SvaraRadera
  6. Men varför skulle prickarna dyka upp så olämpligt, det är ju så himla typiskt**Hoppas det kommer att gå bra i alla fall och att det blir en härlig resa**
    Kramiz**

    SvaraRadera
  7. Hoppas att det går bra för dottern.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Hoppas det löser sig...
    /Kraaaaaaaaaaam Annmi

    SvaraRadera
  9. Hoppas allt går bra och att dom får en jättebra resa!

    SvaraRadera
  10. Godmorgon Torsdag!
    Hoppas att allt är bra ? Här skiner solen idag också :) Härligt! Blir väl en sväng till Karleby idag, tror jag..
    Det bråkar på bloggen.fi så jag bloggar idag här på blogspot :)

    Ha en fin torsdag!

    Kram,kram

    SvaraRadera
  11. Usch, jag sitter och fryser på jobbet så lägger du ut en sån poolbild! ;-)

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis