tisdag 28 maj 2013

bet mig själv i baken

Jag hade ju influensa under påsken som var sista veckan i Mars. Jag har sedan dess besvärats av hosta, men inte värre än att det funkat... De sista veckorna har jag ändå känt att jag varit med flåsig, haft sämre kondis, hostat lite mer & att slemmet  känts tjockare i luftrören. Har oxå tyckt att morgon hostningarna har en konstig smak, typ stekt makrill ;-) Men jag har ju inte mått sämre än vanligt, värk har jag ju & sliten är jag ju ofta ändå, så jag har såklart avvaktat.. Det är jag nämligen väldigt bra på....
Det som varit jobbigast det sista är att jag har haft så ont i mellangärdet, det har värkt ut på vänstersida & ut i bröstryggen. Ni vet väl att själv är bäste dräng doktor & doktor Mickis har tolkat det som magkatarr, dock utan halsbränna, så jag har tagit probiotika, flera omprazol per dag & även kört en kur med lactostabletter... Men det enda som lindrat är värktabletter När min doktor hörde det sa han du tror inte det är i bröstkorgen du har haft ont.. det är ju nära... För när den riktiga doktorn idag fick träffat mig & undersökt mig, lyssnat på lungorna tagit blodprover & näsprov så kunde han konstatera att jag fått lunginflammation - mycoplasma. Förloppet är inte så intensivt som med pneumokocker utan mer smygande & kan komma efter ex. influensa..... Han spände ögonen i mig & sa att det är JÄTTEBRA att man försöker hitta logiska orsaker till sina problem, vissa springer ju här för minsta grej, MEN i detta fallet borde du kommit lite tidigare...
Detta är dilemmat när man går med ständig värk, trötthet och är allmänt sliten... Vad är vad...  Nåja en antibiotikakur tar säkert bort eländet. Ska även göra en röntgen så att allt ser bra ut :-)
Tur att jag inte har feber & är "riktigt sjuk" :-)

Har haft kontakt med dottern. Hon känner sig ganska ok. Är tät & förkyld, men foten är bättre. Det är sista soldagen idag & imorgon åker de hem. Det var solsken så de var på väg till stranden :-)

Jag och maken har gjort ett röj i dotterns rum, så nu blir det kul för henne att komma hem.

Igår var jag tvungen att köpa en ny router, den gamla var gammal & hade lagt av... & idag blir vi tvunga att köpa en ny bärbar hemtelefon eller se vad ett nytt batteri kostar. Det har hänt flera ggr nu att det bryts, blir brus att man försvinner när man pratar med ngn. Senast i morse när jag pratade med vct.

Dags att lägga in all ren tvätt & fixa lite här hemma :-)

Ha en fin dag!

13 kommentarer:

  1. Men stackare, du måste sköta om dig och ta det lugnt nu.
    Men jag förstår dig, när man har så många krämpor så vet man inte alltid vad som är vad.
    Krya på dig kramar ♥♥

    SvaraRadera
  2. Känner så väl igen det du beskriver. Inte kan man springa till doktorn för alla krämpor. Jag var hos min medicin läkare och dag och sa just att jag tycker att det är jobbigt att gå till alla doktorer. Han skrattade och sa att det brukar vara tvärtom man söker för minsta lilla Så härligt att vara barnfri även med stora barn. Visst är det konstigt hur man saknar dem när de åker iväg. Bra att få tillfälle att känna den känslan
    Ha en fin vecka
    Kram

    SvaraRadera
  3. Känner igen mig själv där, springer sällan till läkaren, bara när jag måste och ibland måste man bara ta sig i kragen och ta sig dit. Krya på dig nu med lunginflammationen. Kram

    SvaraRadera
  4. Fy fy Mickis... men jag vet hur det är. ;-) Jag är själv himla bra på att leka doktor och ställa diagnoser. Tur att du gick dit nu...
    Kram

    SvaraRadera
  5. Men vilken tur att du gick till doktorn! Hoppas nu att atibiotikan hjälper men det gör den garanterat.
    Jag hade just lunginflamation - mycoplasma för många år sedan och det var inget kul. Jag var ganska så dålig faktiskt. Därför är jag kanske lite försiktigare nu och springer till läkaren en gång för mycket (även om jag nu inte är där sååå ofta). ;-)

    Ha en fin tisdagskväll (ja det är tisdag idag...hehehe)
    Kramis

    SvaraRadera
  6. Din stackare... Mycoplasma är inte att leka med, men det är ju så svårt när man har en sjuk kropp att veta när det är "allvar" eller när det är det "vanliga" som bråkar. Skönt att du i alla fall tog dig iväg till läkaren och får medicin nu. Hoppas du snabbt blir bättre!!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  7. Åh men vännen! Var rädd om dig <3

    SvaraRadera
  8. Du måste vara rädd om dig..!!! Gå till läkaren i "onödan" är nog bra för din del..:)

    Det där med vanlig hemtelefon, det har vi lagt ner för flera år sedan, vi kör bara med mobiler..:)

    Hoppas du haft en go dag i solen..:-)

    Kram Anne

    SvaraRadera
  9. Stackare :( Kramar Om/Annmi

    SvaraRadera
  10. Oj...det låter inte bra!! Så typiskt oss kvinnor att inte gnälla och vänta med att gå till doktorn.
    Du måste ta det lugnt nu så du blir frisk igen.

    Sköt om dig!!!!

    Kram cecce

    SvaraRadera
  11. Hm..jag är likadan som du....Besöker inte läkaren i onödan..
    Hoppas att du tillfrisknar snart!
    Sköt om dej!

    Kram

    SvaraRadera
  12. Ja du... Vad ska jag säga? Jag är ju precis likadan själv. Det är svårt det här med att man är så sliten i vanliga fall, att man inte känner att det är en infektion som jävlas också. Men bra att du fått meducin nu. Nu blir det bara bättre vettu! :-)
    Vad skönt att få hem dottern igen. Back to reality :-)
    Krya på dig! Kramar från mig! ♥

    SvaraRadera
  13. Ja man är ju verkligen för fiffig när man ska ställa sina egna diagnoser och hokus pokus medicinera sig själv...I Know...
    Krya på sig!
    Kramar

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis