söndag 19 maj 2013

Firar


Ikväll kan man verkligen fira... 
Först och viktigast Majken har namnsdag & Majken kommer från tyskans Mariken och jag heter Marika... Så idag har jag namnsdag i dubbel bemärkelse, för Majken är även smeknamnet som mina svågrar och svägerskor gett mig ;-)


Firande nr2 Magdalena Forsberg blev segrare i Mästarnas Mästare 2013.
Sist men inte minst 3-Kronor vinner WM guld :-D 
En rätt bra dag!!

Jag och dottern körde shoppingrunda i fredags i värmen och fick tag på nästan allt till resan :-) Vi var hemma strax innan 20.00 & då kände Kag mig för trött för att åka till stugan så jag bänkade mig framför Let's Dance och tog det lugnt. Packade ihop lite och la mig tidigt. 
På lördag morgon tog jag en Zingowalk i sommarvärmen, packade och åkte ut till stugan till mamma. Pappa & maken var iväg på golftävling.
Vi njöt av solen ☀och sommarvärmen. På Zingowalken gick vi ner till havet & Zingo badade... Så skönt :-) 
På kvällen grillade vi lax, färskpotatis & ishavsromssås. Vi satt ute till klockan var 23. Missade schlagern för ingen av oss ville gå in en sån fin kväll :-) 
Tittade klart på omröstningen och gladdes åt att Danmark vann :-) 

Idag har vi njutit av värmen oxå Zingo älskar att sola ☀ Lite disigare idag 
men jag kan meddela att solen tar genom dis.. Är lite härligt rosig :-)
Lite Trädgårdsarbete blev det oxå. Här nedan är maken och pappa i full färd att klippa " boken" :-)


Vi åkte hem på eftermiddagen. Fixade middag och en rabarberpaj på stugrabarber. Gott! 
Tv,n och firandet har gått varmt ikväll ;-)

Nu dags för John Blund

SovGott ❤

10 kommentarer:

  1. Vilken helg!
    Ja du, mycket att fira där.
    Fast nog tycker jag att Robin är mer värd än en 14:e plats...
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vilken fin helg du haft :)
    Idag är det soligt här o rätt varmt...
    Blir en dag i stan idag....

    HA en fin måndag!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken toppen helg ni haft♥
    Jag kikade på schlagern,tycker Danmark hade en riktigt bra låt. Robin tyckte jag inte var någe vidare.
    Här är det ömse sol ömse molnigt, men det är jättevarmt ändå♥
    Kramen♥

    SvaraRadera
  4. GRATTIS till dig :)
    jag höll ju på Anna men är ändå glad över att Magdalena vann, hellre det än att det varit någon av karlarna
    önskar dig en fin dag
    kramar

    SvaraRadera
  5. Det har verkligen varit en vinnarhelg. För mig är ju Danmark närmre än Stockholm och nästan svenskt :)

    Måste påpeka att det inte går att länka från "Mickis" i dina kommentarer, något har blivit tokigt.

    Ha det gott!
    Kraaam
    Susan

    SvaraRadera
  6. Stort grattis till dig!!

    Vilken härlig helg du haft och vädret har ju varit helg underbart, sommerfeeling :)

    Hoppas du får en fin vecka!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  7. Riktigt härligt :)
    /Kraaam Annmi

    SvaraRadera
  8. Men vilka härliga dagar!! Sommarställe är inte dumt!! Vilken avkoppling!
    Och Grattis på namnsdagen:-)!!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  9. Rabarberpaj som är såååå got! Mums! Har dottern åkt iväg till Magaluf nu? Hoppas hon får en fin vistelse där och inte blir dålig. Håller tummarna för att hon håller sig pigg och frisk. Kramisar från mig! ♥

    SvaraRadera
  10. Fire ri o fire ra!!!
    Grattis Majken - lite försent men jag var tyvärr upptagen på annant håll:) Majken är sött, oh ett sött namn ska ju vara på en söt tjej o de e ju du!!

    Kramiz o go tisdag

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis