onsdag 15 maj 2013

Flitig...

Idag har jag varit flitigt.
små söta formar
Väckte dottern i morse, vi fixade oss & jag körde henne till frisören, handlade lite kiwivatten & små bakformar. Hämtade Zingo & så åkte vi & hämtade dottern & sedan blev det en promenad på Knorren där hundbadplatsen ligger. Han tyckte det var jättekul att springa lös idag, extra roligt eftersom lillmatte var med. När vi skulle passera vd hundbadplatsen hävde sig Zingo i vattnet & sen tittade han uppfordrande på oss.. Kasta i en pinne så jag har något att hämta... Dottern hittade en pinne som hon kastade i & han hävde sig i på "djupt vatten", simmade lite & dök med nosen för att fånga pinnen. Han doppade sig 4ggr i det uppskattningsvis 10-gradiga vattnet... BURR! Han fick en rejäl energikick av badet så jag blev tvungen att koppla honom.. "Hilding vilding" ;-)

Väl hemma så vilade sig dottern, sov en stund... helt slut idag... & jag gjorde 2 olika chiliecheese muffins/scones i små brödformar att servera på Studentbjudningen. I den ena hade jag cheddarost, salt, peppar, lite chilie, & finhackad feferoni. I den andra hade jag riven ost, finhackad feferoni, salt, peppar, finhackad salami & finhackad fetaost. Det blev ca 35-40 av varje. Tänkte göra 2 satser till så man kan smaka på mer än en.

Efter bak fick Zingo en promenad, sen fixade jag middag, vi åt... Maken hämtade ner alla gamla kort & vi har letat som IDIOTER!!! Men vi hittar inte det kortet vi vill ha till skylt... Jag har det kortet på datan men i för liten storlek... Dottern har i flera år sagt att just detta kort vill jag ha på skylten, så det kan man väl gå med på :-)
Åkte en sväng till mamma & pappa & vi hade sån tur.. De hade det kortet från 1996 som dottern helst vill ha på studentskylten. Så i morgon eftermiddag ska vi fixa skylt :-)
Nu hade hon tur, att morfarn&mormorn hade kortet :-)

Nu har jag sen en stund landat i soffan... SKÖNT!

HA EN FIN KVÄLL!





12 kommentarer:

  1. Vilken liten sötnos !!
    ( våran dotter hade INGEN ANING om vilket kort vi valt på hennes student )
    Det blev en suprise = ))
    Så söta bull-formar du har hittat !!
    Kram Helene.

    SvaraRadera
  2. Häärlitgt & fint :)
    Svar...Här är det väl ok/Lram

    SvaraRadera
  3. Hihi, gulligt kort..!! Våra töser fick sig en härlig överraskning när de såg sina skyltar...;-)

    Vad är kiwivatten och vad har du det till..?

    Kraam

    SvaraRadera
  4. Men hallegosingen då vad söt man kan vara! :-) Förstår att hon ville ha det fotot, det är jättefint. Vilka smaskiga muffins :-) Blir sugen så här på morgonkvisten (kl är bara knappt halv 9) :-) Hoppas du får en fin torsdag vännen! Puss & kram från mig! ♥

    SvaraRadera
  5. Vilket gulligt kort !
    Oj, vad du bakar o fixar till studentkalaset...jag bakar nog inget. Ska beställa allt tror jag...
    Ha en bra torsdag!

    Kramen

    SvaraRadera
  6. När jag började läsa tänkte jag:
    jösses vad hon hunnit med redan fast klockan bara är kvart i tio :)
    hihi så var de igår!!
    Vilket underbart kort!! När de e dax för examen då kommer alla gulliga kort fram på barnen :) Men de barn som växer upp nu, typ mina barnbarn , till dom kommer de finnas flera miljoner kort att gå igenom på släktens datorer..:)

    Fina formar!! de e mycket som ska bakas o donas nu.

    Kramiz o go torsdag på dig bästaste du

    SvaraRadera
  7. Å så gulligt kort på gumman! Å så du står i med bak å pyssel. Men man vill ju att allt ska vara perfekt, till den stora dagen :)
    Riktigt söta studentformar har du hittat :)

    Ha en fin dag!
    Kramen vännen♥

    SvaraRadera
  8. Så söt - tur ni hittade kortet - det är inte lätt att välja ut ett, hos oss fick det bli överraskning för båda. Jag hade några som jag tyckte var bra så fick exet välja ut. Smarriga mufins - blir säkerligen en succé. Idag är det ute i alla fall badttemperatur men vattnet - ja inte ens om vattnet är varmt går jycken i med glädje - ibland så har jag helt enkelt lyft upp honom för att gå ut och stoppa ner honom i vattnet när det varit riktigt varmt - han går endast i med tassarna och inte mer. Annat var det med min förra hund han simmade, inte så intresserad av pinnar utan han bara simmade lite coolt för att det var skönt. Lustiga äro dom. Må gott

    SvaraRadera
  9. Toppenfint kort på dottern,vilken tur ni fick tag i det när hon så gärna ville ha det.
    Ja det är en hel del att fixa med inför studenten,men vad roligt det är ändå och så festligt sen. Perfekt med goda matiga muffins att bjuda på..
    Men fy så kallt vatten att bada i,hehe...inte undra på att Zingo ville springa sig varm sen**
    Kram vännen♥

    SvaraRadera
  10. Vilket gulligt kort. Tur att ni hittade det :-)
    Kram

    SvaraRadera
  11. du har verkligen stått i och varit duktig idag, vad söt hon är där på bilden, lite Pippi Långstrump över henne
    ta det nu lite lugnt
    kramar

    SvaraRadera
  12. Nu har jag stora problem att slippa in till bloggen.fi....så nu har jag ett kvällsinlägg här på blogspot...

    Kramen om

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis