fredag 31 maj 2013

Fredag ❤





Tack för alla grattishälsningar!! 
Jag hade en bra födelsedag. 
Dottern kom hem med ett jättefint armband till mig från henne & hennes bror. 

 Sonen kom hem ungefär samtidigt som dottern & vi åt kyckling, potatisgratäng & sallad tillsammans. Dottern berättade om resan & sonen berättade om katten han & tjejen köpt. En liten sötnos...

Memphis sonens flickväns kattunge 
På kvällen åt vi jordgubbstårta & tog det lugnt :-)


Igår ringde klockan tidigt. Klockan 9 var det dags för det efterlängtade besöket på Infektionskliniken. Efter 45min väntande fick vi komma in till doktorn. Hon pratade med oss, kikade över dottern, undersökte henne. Jag hade skrivit ihop ett dokument ca4 sidor om dotterns anamnes från barndom, & sedan körtelfeber, halsböld & hur dotterns liv utvecklats dessa 2½åren. När läkaren läst det kom hon ut i väntrummet & ville att dottern skulle föra infektionsdagbok, frågade en hel del om dotterns fritidsintressen som idag HELT lagts på is.. Hon vare sig orkar eller klarar av det. Hon tog dotterns dåliga mående på allvar, BRA ATT DOTTERN VAR INFEKTERAD igår, hon ordinerade fler prover än hon först tänkt. Så det blev 10 rör med blod, ett sputumprov, ett näsprov, en halsodling & ett urinprov så GRUNDLIG var hon. Provsvaren kommer frampå & hon kommer ringa oss. Känns bra & det verkade som om hon tog detta på allvar. Nu får vi luta oss tillbaka & se vad proverna säger, nu kan inte vi göra mer.... Hela sjukhusbesöket tog 2h15 min 

På eftermiddagen var jag och dottern ner på köpcentret. Smink skulle inhandlas, lösögonfransar, klister bh & en klänning till studentfesten. Allt detta är inhandlat nu så nu kan vi slappna av :-) Nu är det mat & detta som ska inhandlats bara... "bara" Men nu är iaf dottern färdig ekiperad & klar & det är jag med ;-) Jag köpte mig ett fint halsband för födelsedagspengar.


På kvällen igår var maken på kickoff med jobbet & jag samt ungdomarna gjorde ett gemensamt röj. Idag skulle det nämligen komma en besiktningsman från kommunen & titta i huset där vi bor. Man ska spränga här utanför & då skall sprickor & liknande dokumenteras innan. Så vi dammsög, fixade disk, torkade av & plockade undan så att det inte såg alltför stökigt ut här hemma.

Besiktningsmannen har redan varit här nu på morgonen :-)

Nu ska jag fixa till mig, Zingowalka & handla lite till fredagsmyset.
Ikväll blir det finalen i Let´s Dance... Markoolio eller Oscar.. det är frågan.. Ska bli kul att se :-)

Ha en riktigt bra fredag! 





12 kommentarer:

  1. Gott att infektionsläkaren tar detta på allvar. Nu får vi hoppas att man kan komma fram till vad det är som är galet. Håller tummarna. Vilket fint armband! Halsbandet var jättefint också. Var köpte du det?
    Jag och min Emma, min äldsta, satt här och pratade förut vid frukosten om just det här med studenten, för hennes del är det 2 år kvar. Vi pratade om det här med kläder och kom fram till att det är väl 3 set med kläder som behövs. Först en balklänning och sen kläder till själva avslutningen och så nåt till kvällen på avslutningsdagen. Ja, jisses...
    Hoppas du har en fin fredag. Själv skall jag ut på balkongen nu :-) Kramisar! ♥

    SvaraRadera
  2. Vilken bra läkare som var så noga. Hoppas hon kan hjälpa dottern att hitta något som löser hennes ständiga infektioner.
    Snyggt armband du fått och snyggt halsband också (jag gillar ju ♥ som du vet;)
    Gullig katt. Min dotter och hennes fästman har en liknande, Hugo. Och en till, Tjorven som är svart-vit.
    Ja, det blir kul att se Lets´dance i kväll. Båda finalisterna är så duktiga.
    Ha en fin fredag.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  3. vilket fint armband :) och lilla sötis-kattungen, jag tycker om just den färgen på katter :)
    vad bra att provtagningarna är avklarade nu
    jag håller på Markoolio och kommer att ringa och rösta på honom
    kramar

    SvaraRadera
  4. Härligt firande och ett fint armband du fick :) Hoppas att ni får en fin och varm helg. Kram

    SvaraRadera
  5. Vad bra att läkaren verkade ta det på allvar. Hoppas dom kan hitta nåt som hjälper nu...

    Ikväll hejar jag på Markoolio, men Oscar är också väldigt duktig, så vem som helst får och kan vinna enligt mig :-)

    SvaraRadera
  6. Skönt att träffa en sån läkare som man känner tar det på allvar.Hoppas det syns nånting på proverna så rätt behandling kan sättas in.
    Men ett sånt fint armband,såna goa barn du har..**
    Skönt att kläderna är fixade till studenten,ja sen förtäringen, det är minsann inte bara..*L*..
    Ha det gott
    Kramiz♥

    SvaraRadera
  7. Det är guld värt med en doktor som tar det hela på allvar. Tyvärr växer de inte på träden. Spännande att få se längre fram vad dottern valde till examens kläder och inte minst vad du kommer att ståta i
    Ha en fredagskväll
    Kram

    SvaraRadera
  8. Vilket fint armband då fick :-)

    Så skönt att läkaren tog det hela med dottern på allvar. Nu hoppas vi på att ni får besked om vad det kan vara som felar så *håller tummarna*

    Ha en fin fredag!
    Kramis

    SvaraRadera
  9. Vilket vackert armband du fick, gulligt att tänka på sin kära mamma♥
    Kissen var jättesöt :)
    Jag får inte se hela finalen i kväll, eftersom jag börjar jobba.

    Ha en fin kväll!
    Kramen♥

    SvaraRadera
  10. Åååå vilket fint armband!
    Och grattis i efterskott! Fast jag grattade ju dig på FB :)
    Vad bra att dom tog henne på allvar. Det kanske händer nåt nu då...
    Jag tyckte att båda var värdig vinnare men jag hade nog hoppats på Oskar.
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Vilken underbar katt! =)

    Skönt med dotterns doktor som tar det på allvar.

    SvaraRadera
  12. Såå fint armband du fått 6 Grattis i efterskott från mig/Kram Annmi

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis