måndag 27 maj 2013

Härlig helg :-)

Så var det måndag igen... :-) Jag har haft en riktigt bra & trevlig helg :-)
Jag, maken & Zingo har varit helt ensamma hemma. Sonen har varit i Göteborg hos tjejen & dottern är kvar på Magaluf & förlustar sig. Fick dessa bilder av henne i lördags.
Hon ringde på em & var ledsen över att ha stukat foten/trampat snett
Men var vid gott mod på kvällen efter pizza & vattenmelonmojito :-)


I fredags efter makens jobb åkte vi ner till vårt köpcenter. Han införskaffade sig 3 par shorts 3/4byxor till golf & vardags på Intersport till ett riktigt bra medlemspris. Jag kikade in på Lindex & hade sån otrolig tur att hitta 2 fräscha tunna linnen att ha i sommar & en enkel vardags sommarklänning. Med rabattkupong gick detta köp på 314:- Då är det kul att handla :-)

överdelen på klänningen. Spets bak & fram :-)


På kvällen gjorde vi en Broccoli/ädelostpaj & en stor sallad. Serverade detta med ett gott rödvin :-) Supergod paj, testa den :-) Kvällen tillbringades på dansgolvet *host* ja iaf såg vi Oscar & Markolio gå vidare till final :-)

På lördagen var maken & brödernas husse på golfbanan halva dagen. Jag passade på att göra naglar, som en lite tidig födelsedagspresent :-)

 Samt fixa en blomma till P&J dit vi var bjudna på kvällen. De bor på landet & har 4st hundar, alla är tikar. 3st Bischon Frisé & 1 chihuahua/prasky. Paradiset för Zingo :-D
Vissa visar sig undergivna...
(så här gör flickorna i Paris) :-D

Hej hej 
 Kan ju säga att det är TUR att han är kastrerad annars hade kanske de fått valpar på iaf 2 av hundarna :-D Det gick jättebra iaf. Hundarna busade & hade kul & när vi flyttade in så slappnade alla av.. Vi blev  bjudna på god grillad mat & hade en riktigt bra kväll :-)

Söndag igår & MORSDAG... Mina barn var inte hemma så jag blev grattad med telefonsamtal/sms & fick ett paket som låg på sonens rum från båda barnen. Det var en minihögtalare som passar till mobiltelefon eller data, med riktigt bra ljud. Perfekt att ha på stranden eller i stugan :-)
Min fina mamma var i stugan & blev därför bara telefonuppvaktad igår, men tänkte fira henne när hon kommer hem :-) Makens mamma var vi hos och fick lite fika. Hon fick en orkidé av oss.
Det var väldigt bra väder igår så vi ägnade ett par timmar till att ladda upp D-vitamin & sola lite. Härligt :-)
På kvällen unnade vi oss en pizza. Köpte från ett ställe som alltid haft goda pizzor. Igår var botten tjock & seg & det var inte ngn fräsch smak. Sista gången vi besökte dem... Pizzan har vandrat i magen hela natten...

Nu är det dags att ta tag i livet :-)
Bloggpromenad blir det lite senare, har inte haft "tid" i helgen ;-)

Ha en fin måndag!













9 kommentarer:

  1. Otur med stukad fot....ajajaj...

    Men ooo så fina naglar och fyndat har du gjort med härligt!!

    Ja då leker livet litegrann hoppas du kan njuta av vackert väder också vännen..det är du såå värd.

    Önskar dig en fin vecka i majsol vännen
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  2. Vilken otur för dotter, med foten :(
    Men hon har det nog bra ändå i värmen och solen :)
    Jag fick en jättefin bukett rosor av dottern i går, värmer mamma hjärtat.
    Kramen♥

    SvaraRadera
  3. Aj,aj lille foten då :(
    Men va snyggt du shoppat & otroligt vacker Rosbukett & söö söta fotokollage på voffsen ♥ .../Kram Annmi

    Svar ...
    Jag går Alltid med & njuter verkligen hihi
    Älskar naturen,lugnet & resaurangerna har oftast sååå god mat :)

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder. Du verkar haft en bra helg med god mat och trevligt sällskap. Förstår att det känns tomt när dottern är bortrest. Man är ju inte van att vara på tu man hand.
    Snygga kläder du köpt. Jag hat tittat på den där svarta klänningen med brodyr men inte provat, ska se om den finns nästa gång jag är på Lindex. Gillar den.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  5. Oj, vad fina kläder du hittade!
    Här städas det för fullt, vi har ju studentkalas på lördag!
    Jag firar 10 000 besökare på bloggen.fi i denna veckan!
    Lite strul där igår, men nu slipper man in :)

    Ha en fin tisdag!

    Kramen

    SvaraRadera
  6. Vilka fina kläder du köpt :) Gillar den där starkt cerisa färgen.
    Attans vilken otur för dottern med en stukad fot :(

    Kram

    SvaraRadera
  7. vilka fina inköp du gjort och där förstår jag att Zingo var i paradiset, vilka söta vovvslar allihop
    Sv: jag bestämde mig för hyllorna på Hornbach, mätte i växthuset och kom fram till att de passade bäst, nu måste vi bara iväg också :)
    kramar

    SvaraRadera
  8. Fina plagg du fått tag i! Vilken otur hon har din dotter, hoppas hon ändå kunnat njuta av de sista dagarna på semestern. Och en fin och bra morsdagspresent fick du. Jag fick ingen alls. Ungarna har visst slagit ihop morsdag- och födelsedagspresenten i år :-) Vi firar mig den här söndagen istället. Ha en fin tisdag vännen! Kram! ♥

    SvaraRadera
  9. Hoppsan, stukad fot,inte bra,men förhoppningsvis rättar det till sig.Bara hon tar det lilla lugna och kanske lindar om den.
    Toppensnygga naglar du fixat till,man blir lite sugen faktiskt. Fast det skulle nog kännas konstigt,och jag skulle väl alltid bryta av nån..*L*..
    Visst blir man glad av att fynda, det är härligt..
    Kramiz♥

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis