söndag 12 maj 2013

Hemma...

Nu är vi hemma igen & det känns ganska skönt det oxå.. så har man denna dagen till lite pill här hemma & så ska jag & dottern göra ngr ärenden. Bla hämta ut hennes nya astmamedicin. Sonen ringde nu & han var oxå påväg hem.. Fiskesugen Så han kommer bara hem & vänder & sen åker han & kompisen & fiskar... :-)

Igår var det grått på himlen när vi vaknade. Man som lovat fint :-(
PÅ TV4 vädret sa man att det var varma moln som inte syns på satellitbilderna.. Ja mig kvittar det om de är varma eller kalla bara de försvinner ;-)
Efter att maken lekt med Zingo & Astrid en stund & jag duschat & plockat lite så började det spricka upp. Strax efter 13 hade vi strålande solsken & så blev det resten av dagen.. Vi bestämde oss för att inte åka hem på 2års kalaset hos makens systerdotter, utan gratulerar henne en dag i veckan. Man får passa på att njuta av vädret & denna helgen har vi huserat ensamma i både storstugan & lillstugan.. Man få passa på när di gamle lämnar stället tomt en hel helg :-D
Vi grillade en hamburgare till lunch & satt ute i solgasset & åt den. Efter mat & sol så rymde Zingo till grannhunden Astrid & vi tog med både honom & henne på en promenad. Lite senare på kvällen när vi suttit ute & gottat oss. Gjorde vi middag. Kassler, mimosasallad & färskpotatis, jag gjorde en efterrätt på stugrabarber. En rabarberpaj & vispad grädde med vaniljsocker i, det blev så himla gott :-)

Efter mat & när solen började gå ner gick vi in. Dammsög av & diskade & förberedde inför morgondagen.
Imorse lämnade vi stugan redan klockan 8. Maken & svågern går en runda på golfbanan nu. Maken har varit så golfsugen hela helgen, så jag tyckte nog att söndag var en perfekt dag för golfrunda.. Allt för husfriden :-)

I fredagskväll tittade vi på Let´s Dance. Det var riktigt bra tyckte jag. Men vilken OTUR han har Markolio som går & skadar foten så illa... Hoppas han får ordning på detta. För han är imponerande duktig. Det BORDE bli han & Oscar Sia som står i finalen mot varandra  tycker jag. De är BÄST av de 4 par som är kvar i tävlingen. Erik Segerstedt & Maria Montezami är inte alls i samma klass & det hoppas jag att svenska folket ser. Hoppas verkligen inte Maria går vidare bara för att hon har "många fans" för det är ju därför hon har kommit såhär långt hittills :-) Eller vad tycker du?

Ikväll är det då dags för MÄSTARNAS MÄSTARE!! Näst sista avsnittet.. I final vill jag se Magdalena, Anna & Jesper... Men vi får se... Må bäste KVINNA vinna :-)
Vem hejar du på?

Dags att fixa sig!
HA EN RIKTIGT FIN SÖNDAG!

p.s har varit lite dålig på att besöka er, men lovar att återgälda detta under kvällen & morgondagen... :-) Ni vet den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge... ;-)




8 kommentarer:

  1. Visst är det som du säger med Lets dance och det här är första året som jag tycker det är riktigt bra. Roligt mellansnack och positiva duktiga deltagare. Jag har aldrif sett så mycket på tv men det blir mer och mer. I kväll hejar jag fram Magdalena som är från orten så det är som självklart då. Duktig o trevlig är hon med. Så sugen jag blev på rabarber. De har inte kommit här ännu och de tog 39:- kilot på Ica. Då väntar jag hellre.
    Ha en fin start på veckan värmen är gång
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag som inte kikar på tv knappt. Annat som tagit min tid. Men lät iaf som en fullspäckad helg.

    Tänkte fråga om lite hjälp. Jag och min dotter kan vinna en resa till Legoland. Det skulle betyda så mycket om du ville rösta på oss och hjälpa oss vinna. Vi behöver vara inom de 10 första placeringarna och just nu är vi nära att inte vinna. Du röstar här: http://bloggbussen.bloggportalen.se/top-list på Lottizdays Fotograferande fyrabarnsmamma genom att klick på +1 till höger om vårat namn. Har även skrivit inlägg i min blogg där man kan rösta via http://lottizdays.blogg.se/2013/may/deppade-ihop-gjorde-det-jag-behovde-och-nu-maste-jag-ta-till-fight-2.html Det skulle betyda oerhört mycket om du vill hjälpa oss och gärna be de i din närhet att rösta. Röstningen pågår till 16 maj. Tack på förhand.

    SvaraRadera
  3. Låter som om ni har haft en bra och lugn helg i stugan :)

    Let's dance tittar jag på och jag håller med dig...Markolioo och Oscar är de som är klart bäst men jag blev lite förvånad att Anna åkte ut då jag tycker hon dansar bättre och har utvecklats mer än vad Maria har gjort. Om inte jag minns helt fel så skadade väl Markolioo benet första omgången han var med i Let's Dance och fick bryta och Tobbe fick hoppa in i hans ställe. Vi får hoppas att han har bättre tur nu och jag hoppas att hans stukade fot inte ställer till problem för honom så att han inte kan gå vidare till final.

    Mästarnas Mästare tittar jag inte på så där kan jag inte säga vad jag tycker.

    Kramis

    SvaraRadera
  4. Så mysigt & va gott med Rabarberpaj :)
    Hm...Vi säger så här...Den som väntar på nå't gott väntar alltid för länge fniss...
    /Kram Annmi

    SvaraRadera
  5. Jag tror Maria kan stå i final, eftersom hon är nog många tv tittarnas favorit. Men jag hoppas på att Markolio vinner :)
    Ni verkar haft en toppen helg i stugan, med fint väder♥
    Här har det varit grått och mulet ända sedan Onsdag :(
    Men idag kikar faktiskt solen fram :)
    Kramen♥

    SvaraRadera
  6. Åhhh Rabarberpaj!
    Så gott och vårigt!

    Kraaam

    SvaraRadera
  7. Let´s Dance - veckans höjdare:) men jag vill att de som verkligen lär sig och blir duktiga vinner INTE någon som bara är poppis för annat :) Vilket är en stor risk i år. Markolio är klart bäst enligt mig o jag är så beskymrad för hans fot..stackas liten.

    Så mysigt ni har haft de i stugan - alena, de e gott att få vara ibland.

    Kramiz bästaste Du

    SvaraRadera
  8. jag ser ofta Markoolio på vår lokala konsumaffär här och han ger verkligen ett sympatiskt intryck och tar sig alltid tid för kidsen när de vill ha autograf o.s.v...så sååååååå klaaaart jag håller på Marko! Hoppas hans fot läker ihop fort.
    MM, älskar jag ju som du vet och jag tycker Jesper gjorde ett superbra val att låta tjejerna gå till final. Synd att han åkte ur. Jag har alltid gillat magdalena så jag håller en extra tumme för henne. Men tror nog Anna tar det. Båda tjejerna har varit grymma!!
    kraaaaaaaaaaaaaam

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis