torsdag 9 maj 2013

Kristi himmelfärdsdag

Röd & ledig dag idag i almanackan. Tog därför sovmorgon ... vaknade 9.30 av att Zingo slickade sig på tassarna med god aptit... Det är förbjudet så jag tog han lite i örat & sa NEJ. Då hoppade han upp & mös med mig istället. Vi tog en morgonpromenad. Det är skönt utomhus trots gråväder :-)

Igår efter att dottern varit i skolan, hon slutade tidigt igår & jag & Zingo varit på förmiddagswalk åkte vi ner till vårt köpcenter. Vi köpte lite grejer som hon ska ha med sig till Magaluf, bland annat solskydd. De åker den 22/5 & kommer hem på min födelsedag den 29/5 OM hon får ledigt, annars så TAR hon väl ledigt ;-)
Är hon bara i fas med planeringen så tycker inte jag att man kan neka henne denna resan. Den är hon värd mer än någon annan elev egentligen...  Efter Magalufs shopping handlade vi mat & åkte hem. Plockade här hemma & förberedde maten. Igår åt vi ugnsstekt lax, med färskpotatis, kokta grönsaker & ishavsromssås.

Kvällen tillbringades med maken & fjäskisen Zingo, vi pratade & kikade på tv :-) Regnet öste ner utanför vårt fönster...

Inatt har jag haft en konstig dröm. Jag hade en liten senapsgul groda som husdjur.... Den följde med överallt.. Men jag fattar inte vad jag ska med en groda till.... hahaha  Undrar vad drömtydarna säger om den drömmen... Drömmen slutade iaf med att grodan ramlade emellan springorna på altanen & sen var grodan borta... Då vaknade jag :-)

Ha en fin ledig dag! 

8 kommentarer:

  1. Visst är dottern värd att fåledigt och åka med kompisarna till Magaluf. Hon har kämpat på bra med skpolan trots alla sina infektioner.
    Det var väl en trevlig kompis du hade i natt ;)
    Ibland undrar man varifrån alla konstiga drömmar kommer ufrån :)
    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Hi hi kul dröm tänk vad mycket konstigt man drömmer ibland :)
    Ja idag är det en mulen men varm dag.
    Må gott och ha nu en fin helg från Maria ♥

    SvaraRadera
  3. En till drömprins kanske................

    SvaraRadera
  4. hahaha - skicka grodan till mig - det kanske är min drömprins :D

    Ja nog är hon värd resan alltid dotra din absolut så jag hoppas inget sätter någon käpp i det hjulet.

    Färskporatis - åh så gott med smält smör - ja vi har onekligen mycket gott att se fram emot. Jag tittar längtansfullt på rabarbern jag har och kanske kanske vill den växa i år.

    Må gott i stugan.

    SvaraRadera
  5. Jag tog oxå sov-morgon idag = ))
    Hoppas du fick en fin dag.
    Kram Helene.

    SvaraRadera
  6. Så härligt för dottern med resan...ja det är hon ju värd :)
    Underlig dröm du ...ja ibland undrar man vad ens hjärna sysslar med på nätterna....själv skrek jag högt igår natt under en mardröm ...hade tur ändå för mannen väckte mig och på så vid räddade mig ur hemsk knipa....hihi..
    Ha det fortsatt gott i denna ljuvliga majtid
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  7. Hade en rätt så bra dag igår, fastän det regnade.....syrran var hit en sväng:)
    Idag blir det shopping!

    Ha en fin fredag!

    Kram

    SvaraRadera
  8. Härligt med resa för din dotter :)
    Hihi sååå söt liten Groda/Kraaaaaam Annmi

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis