lördag 4 maj 2013

lördag

Maken är iväg och spelar årets första golftävling.
Sonen spelar KM i bowling.
Dottern ligger i sängen, sliten av infektion & av att ha dansat på krogen inatt. Igår var det den sk utmaningen mellan 2 gymnasieskolor i stan igår & då är det alltid massor av folk ute & det ville hon bara inte missa trots att hon kände av att infektionen var på G igår. :-)
Vi har precis ätit en omelett till lunch & jag tar mig lite bloggtid :-)

Igår  på kvällen tittade jag & maken på 2 filmer, Sune i Grekland All Inclusive & Mammas Pojkar. Vi tittade på filmerna gratis via swefilmer.com. Har ni inte upptäckt den hemsidan är nå kika in där. De har många filmer & bildkvalitén är bra :-)
Mammas pojkar tyckte jag var bra. Men Sunefilmen tyckte jag var väl hysterisk.  Vi hade en trevlig kväll iaf & vi slapp kolla på Hockey ;-)

Jag har sovit som en kratta inatt. Har sprungit på toa 7-8ggr. Störande....  Men så är det ibland, känner dock att jag är lite trött idag...

Nu ska jag förbereda efterrätten till dagens middag :-)

HA EN FIN LÖRDAG!


15 kommentarer:

  1. Mammas pojkar har Sara föreslagit att vi ska se nån kväll.
    Här blir det premiärgrillning till middag.
    Ha en trevlig lördag.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Nu går det att kommentera igen! Igår var hela kommentatorfältet borta:-(
    Jag tittade inte heller på hockey utan går igenom svt´s öppna arkiv med massa skoj!
    Lördagskraaaam

    SvaraRadera
  3. Har inte sett någon av filmerna..tyvärr.-(

    Nu blev jag nyfiken på den där efterrätten:-) Paj? Panacotta? Glass??:-)
    Själv har jag ätit rabarberpaj och druckit vin. Inte dumt alls:-)

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  4. Näe! Har hon gått och blivit infekterad igen... Trist. Kan hon inte få slippa det nån gång! Har också hört att Sunefilmen inte är så där jättebra så jag hoppa nog över den. Önskar dig en fin söndag! Kram! ♥

    SvaraRadera
  5. Ah...Golftävling skojsigt & Km i Bowling inte illa :)
    Har inte sett någon av de filmerna - än hihi Önskar en skön Söndag/Kram Annmi

    SvaraRadera
  6. Hoppas dottern kryat på sig och att du fått sova bättre i natt. Önskar dig en härlig och solig söndag. Kram

    SvaraRadera
  7. Hoppas att ni har en härlig söndag! Här regnar det...

    Kram

    SvaraRadera
  8. Åh jag ska genast gå in på den sajten. Sov också som en kratta i natt och det blir till å luffa i soffan resten av kvällen.
    kramelikram
    Fia

    SvaraRadera
  9. Hoppas att du har haft en skön söndag! Jag har varit på en prommis samt o simma :)

    Kram

    SvaraRadera
  10. Jag har bra omdömen om mammas pojkar tidigare. Kanske man ska se den. Sune filmen dissar jag helt. Var på bio med barnbarnet och ingen av oss uppskattade den. Håller tummarna för bättre nattsömn för dig
    Ha en fin start på veckan
    Kram

    SvaraRadera
  11. Bra tips om hemsidan,den får jag kolla upp** Tråkigt med störd nattsömn, men vissa nätter kan bli sådana. Jag kommer säkert sova som klubbad i natt,det tar på en farmors krafter,hehe....
    Hoppas ni kunnat njuta av skönt väder i dag.Nu kan man säga att värmen har kommit i alla fall.
    Kram vännen o ha det gott**

    SvaraRadera
  12. Hoppas dottern mår bättre nu.

    SvaraRadera
  13. Vi har pratat om att se sunefilmen....får spara den till nån regnig kväll.
    Hoppas du har sol på dig idag med, Och att du kan njuta och koppla av.
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  14. Mammas pojkar har jag inte sett men Sune i Grekland såg vi för nån dag sedan. Jag tyckte den var kanonbra. Men så är jag lite barnsligt förtjust i sådana filmer :)
    Kram!

    SvaraRadera
  15. Vilket sammanträffande. Jag och dottern tittade oxå på sune och Mammas pojkar i fredags :-) Jag tyckte då tvärtom mot vad du tyckte (ja jag ska vara motvalskärring) jag tyckte Sunefilmen var lite smårolig faktiskt men somnade till mammas pojkar (även när jag gjorde ett nytt försök att se den dagen efter).

    Trist att dottern återigen är dåligt :-(

    Ha det gott
    Kramis

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis