måndag 13 maj 2013

ohh what a day

Vilken dag.... Den startade bra med att jag satt här & letade partytält med väggar till studenten & den tjejen som sonen var tillsammans med när han gick i nian skrev på fb att hon hade ett stort tält som vi jättegärna fick låna. Alla nöjda & glada :-) Dotterns "dröm" har alltid varit att ha sin studentfest i mormor&morfars stora trädgård & nu får hon det :-)
På förmiddagen slängde jag i lite färg i håret & fixade mig. Tog en Zingowalk. Skickade över ett inbjudningskort på mailen till dottern som hon godkände. När jag kom in satt jag i ett par timmar & fixade till kortet så att det i mina ögon blev perfekt... Då säger dottern ÄHHH JAG GÖR ETT EGET... Då blixtrade det för mig.. Jag satt flera timmar igår & spånade & ett par timmar idag.. Det gjorde jag för att hon inte hann. Hon har ju "häcken full" nu sista veckan innan Magaluf. Nåja nu har vi använt dotterns kort & skickat iväg inbjudningarna... Bättre sent än aldrig :-)

Eftermiddagen fixade vi med balklänningen som är pyttelite för stor i bysten.. Jag har sytt & sprättat & nu har jag trätt i lite extra resår... Vi får se om det blir bra, för just nu "hinner" inte dottern prova.. plugg plugg plugg...

Efter middagen åkte jag & maken till Coop & köpte lite mat & bakgrejer. Så nu kan jag när orken finns baka lite & lägga i frysen som vi ska ha på studentbjudningen.. Mycket STUDENT nu.... ;-) & mer blir det under veckan....

Nu ska jag ta en bloggpromenad :-)

Ha en fin kväll!

9 kommentarer:

  1. Tänk att din dotter ska ta studenten, måste var nästan lika speciellt för en mamma som för studenten själv. Vet att det var en stor dag för mina föräldrar när jag och min bror gick ut skolan och det är ju ändå ett vägskäl till att bli vuxen.

    Kul att fixa och ordna allt och samtidigt energikrävande, var rädd om dig... Och lycka till med allt :)

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  2. sjung om studentens gladaste dag...lallla
    Oj vad skönt att alla mina barn har de fixat. Kul när de händer men vilket jobb..pust. Mina fick alltid själva bestämma vad de skulle bjuda på för mat - inte alltid så enkelt blev de för mor:) Nåväl de där gör man ju bara en gång i livet!!!

    Ta´t lugnt så du inte rasar ihop på slutet.

    kramiz

    SvaraRadera
  3. Livet får en ny dimension när alla studentprojekt är över... baler av olika sorter, hårprovningar, nya provningar, balklänningar, olika middagar som ska avnjutas i olika klänningar, studentklänning, skoköp, lämna tillbaka skor, nya skoköp, fotografering...studentpresenter, studentfarkost...you name it... men visst är det helt underbart kul..<3 men väääldigt skönt när det är över..;-)

    Kraaam

    SvaraRadera
  4. Vad mycket roligt ni har framför er nu. Visst mycket att göra men jag kan läsa mig till att du tycker att det är lika roligt som jag gjorde. Kan inte låta bli att le när jag läser om inbjudningskortet. De är väl för härliga de som är av kvinnliga könet. Killarna är mer rakt på sak. Se nu till att hämta igen dig mellan varven så du också kan var med och njuta av dotterns student
    Kram på dig

    SvaraRadera
  5. Såå roliga tider nu :)
    /Kraaam Annmi

    SvaraRadera
  6. Godmorgon!
    Här blir det också student..redan 1 juni! Jag orkar inte baka ngt, så vi beställer allt. Bara jag får städat o så hoppas vi på fint väder så folk kan vara utomhus också !
    Ha en fin tisdag!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Spännande för dottern att det börjar närma sig för resan, och studenten :) sonen här har 1 år kvar i skolan. Lite fuskigt tycker han...
    Men nu tänker du på att vila mellan varven vännen!
    Kramen♥

    SvaraRadera
  8. Ja, dessa tonårstjejer :-) Men nu blev hon ju nöjd då. Förstår att du kommer ha fullt upp ett tag framöver nu, mycket att fixa med. Vad roligt att ni kan vara i mormor och morfars trädgård när hon nu drömt om det. Ha en fin tisdag vännen! Kramar! ♥♥♥

    SvaraRadera
  9. vad bra att ni får låna ett partytält :) förstår att det är mycket att stå i både för dig och för dottern
    Sv: mm, det är det vi har pratat om här, jag skulle kunna skriva en mycket bättre beskrivning till växthusbygget
    kramar

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis