torsdag 23 maj 2013

Redan torsdag...

Redan torsdag... dagarna springer förbi...

Igår plockade jag här hemma, himla mycket att plocka efter en i och ur packande tonåring ;-) Grejer högt & lågt.. Dottern har ju haft en pressad sista tid & hennes rum har inte varit prio 1 den sista månaden, så jag & maken har väl tänkt att ta ett litet röj i hennes rum i helgen.. Det BEHÖVS...
Fick sms av dottern inatt & prickarna är kvar, MEN det verkar inte ha blivit fler iaf :-)
Har inte haft kontakt med allergiläkaren/sköterskan än. Men så länge dottern stoppar i sig allergitabletter & det inte blir värre känner jag mig lugn. Hon har det BRA & det verkar vara fint väder i flera dagar nu. Inte så vansinnigt varmt men strålande solsken & jag tror inte de behöver frysa  :-)
I smset stod att toaletten & kylen var sönder i deras rum & det kan jag tänka mig att många ungdomar struntat i, att man inte vågar klaga. De bor på ett ungdomshotell där kanske man inte är lika noga med sånt.....  Men dottern som är uppväxt på taggtråd tog en diskussion med de ansvariga & först när hon blev arg & skällde ut dem så åtgärdades felen. :-D
Klart de måste ha en toa som fungerar & en kyl. De har ju betalt för detta...

Nu ska jag fixa till mig & sedan ta en uppiggande Zingowalk. Helst innan regnet kommer... Det är lite växlande väder nu, sol moln & väldigt mörka moln "bort i bak"...

Ha en riktigt fin torsdag!

13 kommentarer:

  1. Klart att det måste finnas en fungerande toa och kyl på hotellrummet speciellt om man betalar för det. Bra gjort av dottern!

    Hoppas de får en toppenvistelse i Magaluf och att dottern får må bra.
    Ha en fin dag
    Kramis

    SvaraRadera
  2. jo, dagarna springer förbi, det upplever jag det som också
    din dotter är det ruter i :)
    hoppas du klarar dig från regnet
    kramar

    SvaraRadera
  3. Sv: tack, jag har anmält klanten till socialstyrelsen men där är det en lång väntan, vi får se hur det kommer att gå
    kramar och tack än en gång

    SvaraRadera
  4. Bra med taggtrådsuppväxt! ;)
    Hoppas att dottern får bra dagar i Magaluf och kan tanka lite energi. Kram!

    SvaraRadera
  5. Skinn på näsan har hon dotra di, och det är ju jättebra i såna här lägen och får saker och ting fixade. Här är det sol men ingen värme. Att det ska vara så svårt för sommaren att ta sig fram. Må gott

    SvaraRadera
  6. Toppen att dottern röt till,helt klart ska toan och kylen fungera...
    Här står regnet som spön i backen, jag tänkte att det skulle lätta upp lite så hundarna kommer ut..
    Kramar♥

    SvaraRadera
  7. Heja dottern - de man betalt för o som finns ska funka, annars behöver de ju inte finnas där:)

    "borta i bak" ja där kan svarta moln vara. Här är sol idag, mest, de händer att den går i moln men några svarta moln borta bak ser jag inte:)

    Jag har häcken full dagarna pågår till långt efter midnatt, endå är jag osäker på om de verkligen händer så mycket :) jo då, jag får massor gjort plock som inte tillhör vara dag o så har jag bokslut som ska lämnas i början av juni...de e skönt att slippa sitta sysslolös.

    Kramiz bästaste Du. Jo jag ser till så alla borstarna blir använda, så ingen blir ledsen men de e ju inte mycket man diskar för hand, men endå:):)

    SvaraRadera
  8. Bra att hon har skinn på näsan där, klart att det skall fungera när man har betalat för det. Kan tänka mig att hon har det väldigt varmt och gott. :) Kram

    SvaraRadera
  9. Klart dom ska klaga. Som sagt...dom har ju betalat för det. Och en toa...det är ju bara ett måste att ha.
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Klart man ska ha det man betalar för! Helt rätt av dottern att rya i :-)

    Vädret ser ju perfekt ut :-)

    SvaraRadera
  11. Så bra att hon sa till. Toan kan man ju tycka är en skitsak men den är viktig. ;)
    Kram

    SvaraRadera
  12. Bra att nån vågar säga till !!
    Klart det ska funka när man betalar för det...
    Ha en fin helg.
    Kram Helene.

    SvaraRadera
  13. Bra gjort av dottern! Taggtråd är inte dumt :-) Önskar dig en fin helg! Kramar! ♥

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis