fredag 24 maj 2013

☀☀ soliga fredag ☀☀

Vaknade tidigt idag och gick upp, kände mig utsövd.
Kikade i tidningen och bland dödsannonserna står det en kille född -68, 1 år äldre än mig som gick på min skola förr... Det gjorde mig illa till mods och fick mig oxå att tänka på hur skört livet är... Han lämnar efter sig 2 söner jämngamla med mina barn, föräldrar & syskon...  Livet är inte rättvist :-(
Vi borde bli bättre på att ta vara på dagen... Leva här och nu och njuta.. ❤

Idag har vi strålande solsken, jag bländar grannarna med min vita lekamen.. Nåja ingen behöver ju tjuvkika på mig där jag nu solar på vår fantastiska balkong :-) Har även unnat mig ett fotbad.. härligt. Sällskap har jag oxå.. då&då av Zingo som älskar att sola men som ibland tycker det är lite väl varmt...

halva balkongen, kortet är från ifjol nu är trädet man ser bakom, borta :-)
Har nyss pratat med dottern som var uppe på hotellrummet och åt lunch. Allt är bra och prickarna verkar sakta ge med sig... Så solallergi.. Nej definitivt inte då hade det blivit fler nu ;-) de skulle lägga sig vid poolen nu :-)
Skönt att prickarna minskar..
Nu kan "hönsmamman slappna av"
det blir ingen allergisk chock ;-)

Allergiläkaren har ringt och vi gjorde rätt som avbröt behandlingen med den långtidsverkande astmamedicinen. Den kan vi testa igen när dottern är på svensk mark. 

Nu ska jag vända " på steken" ☀

Ha en fin fredag ❤

11 kommentarer:

  1. Ja du vi hönsmammor vi har det inte lätt. Alltid är det något att oroa sig för. Förstår så väl dina tankar. Jag brukar tänka att får det aldrig vara lugnt. I dag ska min dotter flytta hem. Hon har fått ett litet gips idag så hon ska kunna sova i en vanlig säng. Samtidigt blir det tomt. Jag har ju tillbringat tre veckor med henne nu så vi får se vad jag nu ska göra. Jag har också börjat titta på dödsannonser och slås av vad unga människor som inte får leva idag. Så tragiskt. Vi borde vara bättre på att tänka på oss sjäva och varandra.
    Ha en fin helg
    kram

    SvaraRadera
  2. Skönt att prickarna börjar ge sej. Jag blir också berörd när folk i min egen ålder avlider på ett eller annat sätt.
    Ha en bra helg!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Är det du som är den där vita till vänster på balkongbilden? ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhh Ama jag trodde inte du såg mig i solstolen ;-)

      Radera
  4. Här har det också varit varmt idag!

    Ha en fin fredagskväll!

    Kramis

    SvaraRadera
  5. Skönt att vakna upp och vara utvilad, det är a och o för en bra dag :) Bra att hon inte får fler prickar därborta, antar att hon har det ganska skönt där vid poolen. Kram

    SvaraRadera
  6. Ja man glömmer lätt bort att man ska ta vara på sin tid, att livet är skört och det känns ju lite extra i en när man läser och man känner vederbörande eller vet vem det är i alla fall. Och dom är i ens egen ålder. Fick veta att en gammal kollega gått bort för ett år sen - jag har tänkt mycket på honom för han var så härlig att jobba med - han var dock äldre - över 70 men det är ju ingen ålder idag enligt Reinfeldt - men det var trist. Ännu tristare var det att höra om 2 bekanta till barnen som i 20 - 22 års ålder själva valde att avsluta sina liv - det har ju just börjat. Usch man blir illa berörd.

    Härligt med sol och härligt balkong - solen verkar inte vilja komma fram idag eller så får jag vänta till eftermiddagen kanske. Må gott

    SvaraRadera
  7. Ja det är hemskt när människor i vår egen ålder rycks bort alldeles för tidigt. Man får sig en tankeställare då. Även i mitt jobb blir jag påmind om att livet kan ändras väldigt fort.

    Igår var det verkligen fint väder och jag hade hoppats på att det skulle vara likadant idag men nej :(

    Jag vill oxå ha en sån balkong som du har *avis*

    Ha en bra lördag!
    Kramis

    SvaraRadera
  8. Njut av balkonglivet så länge det varar............länge länge................

    SvaraRadera
  9. Usch ja så sorgligt med alla som lämnar oss. Själv vaknade jag och såg på FB att en gammal skolkompis, född -71, somnat in efter en kort tids sjukdom. De hann aldrig ens få reda på vad det var för märkligt virus han drabbats av. Även han hade två barn och även ett helt nyfött barnbarn...så sorgligt!!!
    Ja man ska ta tillvara dagen, jag hoppas och tror att jag gör det. Jag njuter av varenda dag så gott jag kan. Tvingar mig att försöka iallafall!
    Stor kraaaaaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  10. Ja att ta vara på stunderna är det viktigaste som finns!

    Kraaaam

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis