tisdag 7 maj 2013

☀ stor sol ☀

Vaknar idag av väckarklockan & tänker.. Hjälp vad är det som låter :-D Fattar dock ganska snabbt att det är väckarklockan & segar mig upp. Upptäcker då att himlen är alldeles klarblå & solen skiner ☀& det är nästan ljummet ute :-) Helt OK att vakna då....❤
Väcker dottern som INTE mår bra. Hon är supertät, har hosta & det värker/bränner i halsen & kroppen känns influensasjuk....Hon är i en riktig svacka.... Hon har redovisning i eftermiddag som hon "måste" gå på så jag hoppas hon orkar iväg frampå....

Sonen & maken har ju spelat i en bowlingliga (Korpen) under våren. Igår var det en avgörande spelkväll. Sonen & bowlingkollegan blev 2.a & maken & hans lagkamrat åkte ut i början av kvällen mot just sonen. De kom båda hem med ngr handdukar som de vunnit & verkade nöjda :-)

Jag lånade sonens bil & åkte en sväng till Jätten (Ica affär de lux) igårkväll. Ville peppa dottern som pluggade stenhårt i går i många många timmar. Så jag köpte en Yollibox till henne. Det är frusen Youghurt glass. Denna gång blev det mango & den var riktigt god :-)
Köpte även på mig lite köttfärs, kött mm De har finaste charken i stan & mycket bra råvaror. Är dock ngt dyrare men det kan det vara värt ibland. Igår var det dock rörigt i butiken då man tydligen bygger om, så allt jag tänkt köpa fanns inte.

På middagswalken igår gick vi med Bathazar (PON) & hans matte. Jättetrevligt med promenadsällskap. Balthazar kom smygande & gjorde ngr buffar på mig, tittade mig i ansiktet & slickade sig om munnen..... Han kände att jag hade godis i fickan... & visst fick han smaka :-) De är smarta de små lurviga

Idag ska jag göra ett snabbt röj här nu på förmiddagen & sedan ska jag försöka njuta av solens strålar en stund på dagen :-)

HA EN FIN TISDAG!






18 kommentarer:

  1. Godmorgon!
    Ja visst är det härligt med solen :) Idag är det betydligt varmare också :) Kul!
    Stackars dottern som är sjuk....
    Ha en fin tisdag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Visst är det mycket lättare att masa sig ur sängen när solen skiner :-)

    SvaraRadera
  3. här skiner solen också :) din dotter behöver all peppning som finns när hon kämpar så med skolan trots att hon så ofta egentligen inte orkar
    Sv: jag hoppas också att MM blir en ren final mellan Magdalena och Anna, det vore jätteroligt
    önskar dig en fin dag
    kramar

    SvaraRadera
  4. Jag har sett den där förpackningen i frysdisken men inte testat. var den god? Dottern ramlade förra torsdagen på rullgrus. Hon var gipsad 6 månader för båtbenet förra året så hon tog inte mot sig av rädsla att det skulle gå sönder igen. i stället fick armbågen ta smällen Två stora brott som de de spikade ihop. Pga av överbeläggning på ortopeden frågade läkaren om jag kunde ta hem henne. Nu sover hon i vår elevations säng och matas med morfin av mig. Det kommer att ta en månad att läka så vi får se hur länge hon blir här. Det är höger arm och ett jättegips på så vi klipper sönder kläder varje dag Så kan det och du vet ju för du har ju en dotter som också blir sjuk lite då och då. Hjälper att hon är 31 år så klart finns man där
    Kram på dig

    SvaraRadera
  5. Så tråkigt för dottern att inte få må bra,och ändå måste hon orka och ge sig iväg till skolan.
    Ja nog är det lättare att kliva upp ur sängen när solen skiner, och nu känns det att våren är här verkligen. Du gör absolut rätt i att få undan det nödvändigaste inne och kunna njuta ute sen.
    Kram vännen och ha det gott♥

    SvaraRadera
  6. Jag vaknade klockan 7 av att det snickrades för fullt inne hos grannen, det var inte så kul. Men det är sol och det gäller att ta vara på det fina vädret så gott man orkar. Stackars dottern som är sjuk nu igen. Ha en bra dag! / kram!

    SvaraRadera
  7. Visst går det mycket lättare att vakan och masa sig upp när vädret är så fint som det är idag :-)
    Hoppas dottern orkar sig iväg till skolan och får gjort redovisningen *håller tummarna*

    Ja Jätten är en finfin affär och det är där jag handlar oftast. Jag går i min mors fotspår som har handlat där sedan de öppnade 1973 ;-) Just nu (precis som du skrev) så är det otroligt rörigt pga den stora ombyggnaden de håller på med och hela deras sortiment finns inte att tillgå. Men jag tror att det kommer bli superbra när de väl är klara. Deras kött och chark går inte av för hackor men jag lägger gärna lite mer pengar för att få fint kött.

    Ha en bra dag i solen.
    Kramis

    SvaraRadera
  8. Hon är duktig dottern din som kämpar på med skolarbetet trots att hon är sjuk.
    Har aldrig sett en sån glass här, måste hålla utkik.
    Handdukar är bra vinster. Grattis till dina golfare.
    Kul att dom har ett gemensamt intresse far och son.
    Låter skönt med er värme. Här skiner solen men det båser jättemycket, så ingen värme.
    Ha en fin tisdag.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  9. Hoppas dottern piggar på sig!
    Vist är denna tiden helt underbar med den blå himeln och de vackra blommorna!
    ÄNTLIGEN!

    Kraaaam

    SvaraRadera
  10. Hej hopp =) usch inget vidare att må dåligt när det är så fint väder, ja jag tror ni har det haha, vi har jätte fint väder. Hoppas det går bra för dottern.
    Vi ska grilla i dag, jag saknar lite "affärerna" i uk som har färskt kött varje dag. kostar bra också =)
    Hoppas du får en bra kväll i alla fall, kram.
    / My two pennies worth! (Jessica)

    SvaraRadera
  11. Det är så mysigt att jobba natt. Det börjar ljusna redan strax efter tre :) när jag klev upp vid ett idag, gick jag och Izor å mötte sonen vid bussen, å riktigt varma vindar spred sig♥
    Till och med jag har stoppat undan vinterjackan hihihi
    Kramen♥

    SvaraRadera
  12. Jag hade också satt klockan till att gå upp tidigt idag, men det gick bra. Tack vare den blå himlen skulle jag tro :-) Hoppas du haft en fin tisdag! Kram! ♥

    SvaraRadera
  13. Ja här har verkligen varit nära på sommarvärme! helt underbart faktiskt, allt går så lätt!
    Visst är det värt att köpa bra kött, även om prislappen är lite högre men det är det faktiskt värt.
    Kramar

    SvaraRadera
  14. Jaaa nu är de så varmt, soligt o gott ute:) Stackas lilla dottern, ja du vet vad jag lider med henne, knäkla att hon inte kan få må bra. Hoppas hon känner sig lite piggare efter den där glassen - en sån har jag aldrig sett eller hört talas om. Här ute på landet ..hihi.

    Önskar Dig/Er en underbar helg

    Kramiz

    SvaraRadera
  15. Jaa det har ju blivit sommar :)
    Näe,stackars dottern hoppas hon kryar på sig/Kram Annmi

    SvaraRadera
  16. Hoppas ni får njuta av ännu en fin dag, här börjar det mulna på.Det skulle komma lite regn senare på eftermiddagen/kvällen, men varmt och skönt är det.
    Kram vännen♥

    SvaraRadera
  17. Hoppas att du fick njuta av solen. För idag regnar det. Ja, hos mig i alla fall :(
    Kram!

    SvaraRadera
  18. Hoppas dottern klarade av att skriva.
    Skönt med promenader. Nu ska jag ge mina lite mat så sen blir det promenad.
    Ha det så gott idag
    kramelikram
    Fia

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis