måndag 6 maj 2013

☀☀Strålande ☀☀

Måndag idag och strålande solsken ☀
Dottern är hemma idag, har inte ens försökt väcka henne idag då hon är döförkyld & helt ras & har varit det både lördag & söndag. Jag har hört henne hosta de få vakna stunderna jag har haft i natt. Hoppas hon har kunnat sova lite....

Jag har sovit bra, men vaknat 3ggr & drömt massor & trott att drömmen är verklighet när jag gått upp på toa... Men har somnat om fort & känner mig utvilad :-)
Jag var ju superdålig på påsk. Med hög feber, snuva huvudvärk & världens värsta hosta. :-( Jag blev frisk men hostan har jag fått behålla. Nu har jag blivit lite förkyld. Är tät, snuvig & nyser + att hostan blivit sämre.. MEN det är synd att klaga.. Jag är INTE döende som jag var i påskas & det tänker jag inte bli heller... :-)

Vi har haft en bra helg. I lördags spelade maken golftävling & vann B-klassen. Han har bara spelat 1-år så han var riktigt glad över segern. Jag grattade såklart men kunde INTE låta bli att fråga vinnarskallen om klass B var samma som Elit ;-) Han skrattade bara åt mig & sa, hade jag spelat i A-klassen hade jag blivit 2.a med detta resultat :-) Han vann ett presentkort som gäller på ngr olika pubar och hotell. Så jag tror han kan få bjuda mig på mat på Olearys vid tillfälle ❤





På kvällen grillade vi Icas egna färska Lammfärsspett, som var jättegoda, väldigt god kryddning & åt ugnsbakad skivad potatis & grönsaker till :-) Lamfärsspetten kan jag rekommendera. Hade en lugn & skön lördagskväll med Morden i Midsommer & PÅ Spaning med Bridget Jones. Innan vi lade oss kom sonen & flickvännen hit.

På söndagen åkte sonen med fiskeklubben för att hjälpa små barn fiska/lösa upp trassel :-)
Flickvännen var kvar här & pluggade. Dottern tillbringade dagen i sängen. Jag & maken åkte till vattenverket & promenerade med Zingo, sen köpte vi ngr småsaker som tagit slut. Väl hemma satte vi oss ute en stund, Zingo låg helt avslappnad i makens knä i solgasset i nästan en timme. ☀Han njööööt :-)
Fixade mat. Blev lammstek, potatisgratäng & tzatziki igår. GOTT! Efter maten nöjt vi av de sista värmande solstrålarna i solstolarna på balkongen.
Sen blev det Mästarnas Mästare & RÄTT personer gick vidare enligt mitt synsätt  :-)
Nästa vecka är det då dags för "Helvetes veckan" med Anna Lindberg, Jesper Blomqvist, Magdalena Forsberg & Bernt Johansson. Vågar vi hoppas på en kvinnlig MästarnasMästare iår? Hoppas det :-)



Tänkte försöka ta vara på det fina vädret en stund idag.☀

HA en fin måndag!❤








14 kommentarer:

  1. stackars dottern, återigen sjuk, hoppas att hon snabbt tillfrisknar
    vad gott med lammstek
    nej, det var inte rätt person som vann nattduellen, det går väl inte ut på styrkan utan på snabbheten, det är vad jag tycker, i så fall har ju kvinnorna ingen chans att vinna om det är styrkan det går ut på
    önskar dig en bra dag
    kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ansepanse jag håller med, fel regler i nattduellen... Rycker inte heller det ska avgöras på styrka utan på snabbhet.
      MEN jag tycker att Jesper Blomqvist är mer värdig en finalplats än Christine. Tycker jag :-)
      Kram

      Radera
  2. Vilken härlig helg och kul för dig att maken vinner så användbara priser ;-)
    Hoppas dottern kryar på sig snart och att du inte åker dit mera.

    Sv. Det cirkulerar domare på dansgolvet som bedömmer dem hela tiden under varje framträdande. Det gäller ju bara att de tittar när allt flyter och inte när man glömmer bort sig lite ;-) Theo var väldigt nöjd med tävlingarna, trots att han inte fick stå på pallen, han tävlade ju denna gång mot ungdomar upp till 16 år, inte så lätt att hävda sig för en liten 7-åring... :-)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Otur att dottern blivit sjuk nu när det int eär så mycket skola kvar. Hoppas hon kryar på sig snabbt.
    Vad mycket gott ni har ätit i helgen.
    Ser så mysigt ut i solskenet på er fina balkong.
    Jag har inte följt Mästarnas mästare men såg slutet av programmet i går. Så jag hänger med vilka som är i finalen ;)
    Ha en fin måndag.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  4. Mycket lammkött blev det för er... ;-)

    Såg väldans smarrigt ut!

    Jag tycker också att rätt personer gick vidare från denna omgång :-)

    SvaraRadera
  5. Jo, det gick bra på försäkringsbolaget o fick handlat maten också! Solen skiner här, men det blåser..verkar komma från syd, så den är inte kall :)
    Ikväll blir det Lyxkväll, tror jag :)
    Hoppas att dottern tillfrisknar snart!
    Ha en fortsatt bra dag!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Va ni har gottat er i helgen med en massa lammkött. Ska kanske ta och spana in det jag också - på ica. :)

    Otur för dottern, givetvis är det ju jobbigt för henne men även för er föräldrar för man vill ju bara själv ta på sig deras elände om man bara kunde.

    Japp - parfym.se - toppensida. Ena parfymen som jag ville ha Puma Red kostade 30 ml 169 och 50 ml en tia mer ungefär så det blev den stora där.

    Idag är det härligt väder så ni får nog en härlig utevistelse du och Zingo.

    Må gott

    SvaraRadera
  7. Ja, idag är det strålande väder. Underbart! Krya på er, du och dottern! Kramar från mig! ♥

    SvaraRadera
  8. Go afton i stugan :) ich har du åkte på en förkylning igen - stackare. Läste i blaskan att de varnade för kräksjukan i Era trakter - hoppas ni slipper den. Vad duktig han är gubben din i golf, jag önskar min hade tid att spela ibland, men tyvärr, de finns inte utrymme för golf i år, tror jag tycker de är tristare än han, man är ju mån om att gubbarna ska må bra och göra sånt de tycker är kul ibland:)
    Hade gärna gått med några rundor - bra motion!! Bra pris han vann, de e ju en grej som verkligen utnyttjas.

    Vilket underbart väder - jaaaaaaaa.
    Kramiz

    SvaraRadera
  9. GLÖMDE...krya på Er..

    Kramiz igen!!

    SvaraRadera
  10. Vilken härlig helg ni haft :) kul att maken vann. Så klart ska han bjuda rara dig på ett bit god mat :)
    Vädret har varit soligt och fint några dagar nu, men synd att det ska blåsa så.
    Krya på kramen till dig å dottern♥

    SvaraRadera
  11. Oj, så mycket god mat!
    Mästarnas mästare missar jag alltid! Jag vet inte varför...
    Kram

    SvaraRadera
  12. Jaaa! Det är verkligen dags för en tjej att vinna och med dessa två grymma tjejer kvar så måste det bara bli så!
    Så mysig helg ni sett ut att haft och oj sicken smarrig mat!
    Kramar

    SvaraRadera
  13. Härligt men stackars dottern :(
    /Kraaaaaaaaaaaaaam Annmi

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis