torsdag 16 maj 2013

Strax läggdags...

Strax dags för sängen... Det ska bli skönt :-)

Idag har jag fixat här hemma. Promenerat Zingo & njutit av sommarvärmen :-) Det är ljummet ute idag :-)
Vid lunchtid la jag i färg i hårbotten på dottern så att det ska vara "lagom" utväxt till studentveckan :-)
Hon har annars ägnat precis hela dagen med att plugga. Religionen är klar, matten är nästan klar med lite telefonsupport av sonens flickvän som är duktig på matte :-)
Imorgon ska hon ha möte med rektorn.. Ledighetsansökan är ju inte beviljad.. MEN nu jäklar sa dottern.. beviljar hon inte den nu så djäxxar ;-) Jag är ganska övertygad om att rektorn ser vilket otroligt jobb dottern gjort & är det någon elev på denna skola som SKA ha ledigt, som har behov av en ledighet i solen & sommarvärmen så ÄR det dottern :-)

I eftermiddag har jag fixat skylten till studenten & så har jag och maken varit & grattat världens goaste 2-åring. Det är makens syster & svågers minsta. Vi hade köpt en hamburgare till henne. Leksak med kardborre så man kan fästa ihop köttet, med sallad tomat ost gurka & hamburgerbrödet. Sen har hon grillat detta på sin egen grill & serverat oss. Kaffe fick vi oxå.. Hon är så härlig lilla tokisen :-) Det är extra mysigt med små barn nu när mina egna blivit så stora...

 Zingo hade dock lite otur på kalaset. Vi kopplade honom i långkopplet & han strosade runt i trädgården i godan ro & rätt som det är så dök det upp 2 schäfrar bakifrån & den ena hoppade på honom & Zingo hade inte en chans att försvara sig.... Maken sprang, jag vrålade FYYY & Zingo rusade & lilla tokisen blev rädd & skrek... Det hände inget med Zingo förutom att han blev rädd. Det var grannens hundar & grannen blev knäckt, så brukar de aldrig göra hundarna....

Nåja ingen större skada skedd...

SOV GOTT!

7 kommentarer:

  1. Varför åker hon inte efter studenten, så gör våra ungdomar här där vi bor. Så slipper man tjafs och missat studiebidrag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. I vår region så åker man alltid innan studenten. Jag vet inte varför. Det är tradition. Alla skolorna i våra städer åker denna eller nästa vecka :-)
      Indraget studiebidrag finns det ingen risk för. Men eftersom dottern har varit sjuk under skoltiden så krävs det att hon lämnat in alla arbeten. Jag tror inte det blir några problem... Hon har kämpat mer än väl :-)
      Kram

      Ps. Varför skriver du under anonym"?

      Radera
  2. Oj stackars liten, två jättehundar mot honom :(
    Klart hon får ledigt - de håller vi tummar o tår för. Nu är jag jättetrött, oh du bjuder ju inte på något uppiggande kaffe så jag får väl traska hemåt och sova.
    Jo just de, visst är de härligt med de små. Underbara små varelse. Jag ska till en nästa vecka då han fyller 2.
    Kramiz oh natti natti

    SvaraRadera
  3. Såå gulligt och mysigt!!

    Kikar in för att önska en riktigt
    fin och Glad Pingst :)
    Kram Lollo ♡

    SvaraRadera
  4. Stackars Zingo. Tur att det gick bra för honom :) Izor och grannens hund rök ihop för ett tag sedan, båda skulle visa sig domenanta, såg inte så roligt ut. Men som tur var gick det bra, och jag kunde dela på dem.

    Det är väl klart att dina goa dotter får ledigt, fattas bara annat :)
    Kramen i solen vännen♥

    SvaraRadera
  5. Vilken mysig dag ni haft! Hoppas att dottern får ledigt nu då! Idag skiner solen från en klarblå himmel:) Härligt!
    Snart ska vi äta lunch o sen åker jag o dottern till Karleby :)

    Ha en fin fredag!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Hoppas verkligen dottern får ledigheten,så som hon slitit och jobbat.
    Visst blir man rädd när större hundar ger sig på mindre,och ibland förstår man inte varför det händer heller...
    Sån tur att det gick bra,och det var säkert tråkigt och pinsamt för grannen också.
    Visst är dom för goa småbarnen,leker och fixar och tycker det är så kul när vi vuxna är med också**
    Kramen och ha en fin fredag♥

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis