tisdag 21 maj 2013

Tvätta stryka packa....


Nu är det inte långt kvar tills dottern tar resväskan & lämnar oss en vecka för ett besök i Magaluf på Mallorca. Igår köpte vi det allra sista (tror jag) & jag tvättade alla kläder & strök dem & dottern packade ner dem. När hon bara hade lite kvar att packa ner så vägde hon väskan nästan 18kg. Efter det har en hel del packats ur. Man behöver kanske inte 7 par shorts & 10 linnen på en vecka typ ;-) Nåja det löser sig.. Det skall nog packas i & ur ett par ggr idag oxå innan väskan stängs. Klockan 4 imorgonbitti åker man hemifrån :-)


Dottern fick ett telefonsamtal igår från sin farbrors tjej & hon har förmodligen ordnat ett jobb till dottern i en klädbutik på Smögenbryggan under Augusti. Dotterns telefonnummer är överlämnat till arbetsgivaren som vi hoppas hör av sig snarast :-) Det vore ju toppen, hon har sökt massor av jobb men inte fått napp. Så detta vore roligt för henne :-) *håller tummarna*

Idag har vi gråväder & regnskurar... Trist...   Men det finns en hel del att plocka med här hemma så jag behöver inte känna mig sysslolös...

Ha en fin tisdag!


11 kommentarer:

  1. Sådär, nu har jag äntligen haft tid att läsa ikapp!
    Så härligt för dottra att åka iväg och jo jag förstår att man måste ha 10 linnen o.s.v för man vet ju inte vad man är sugen på att använda när man väl är där liksom:-)
    Härlig helg ser du ut att ha haft och visst var det kul att MAgda vann. Och tre kronor. OCH Danmark..,
    ojojoj....
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Ja, jösses! Det är inte lätt att packa :-) Håller tummarna för att hon får jobbet. Min äldsta fick jobb i kommunen här och skall rensa ogräs och klippa gräs under 2 veckor i juli. Ha en fin tisdag vännen! Kram! ♥

    SvaraRadera
  3. Du jag vet precis hur det är med att packa - packar alltid för mycket och mer än hälften brukar ligga oanvänt så jag försöker intala mig själv redan nu innan jag själv packat för 1 vecka i norr att jag behöver nog inte så mycket men så tänker jag - det kan vara fint alla dagar, det kan vara fint en dag och skit resten, kallt och - ja så det blir att rusta sig för alla eventualiteter. Packa och plocka ur hälften :D - Håller tummarna för att det jobbet blir hennes. I den åldern är väl det ett perfekt jobb - smögen på sommaren!

    Må gott

    SvaraRadera
  4. Hon kommer säkert att få det toppenbra på Mallis även med några färre par shorts och linnen ;-)

    SvaraRadera
  5. Så roligt hon kommer att få på resan♥
    Det är alltid lätt att packa för mycket :)
    Här är det soligt å varmt idag, 22 grader.
    Kramen♥

    SvaraRadera
  6. Min yngsta åker till Magaluf i augusti.
    Håller tummarna för att dottern får jobbet.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Så roligt för henne att få komma iväg på resan med sina vänner :) Hoppas hon får det toppen och ett minne för livet innan ett stort steg mot vuxenlivet väntar i samband med studenten!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  8. Det är en konst att packa rätt. Oftast så kan man ta bort hälften av det man packat och sen kan man halvera resterande... ;)
    Hoppas att hon får en bra vistelse på Mallis.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Så skojsigt för dottern din men....oroligt för mammsen kan jag tro ;)
    /Natti Natti Kraam Annmi ♥

    SvaraRadera
  10. Man har ju den förmågan att ta med sig mer kläder än vad man egentligen behöver. Kan var bra att ha, liksom ;)
    Vad roligt hon kommer att få.
    Vi har fortfarande strålande sol :)
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Den där packningen känner jag igen:) jag har rätt mycket med när jag bara ska iväg under dagen:) tror de är ett kvinnlig fenomen, de skulle min älskling sagt:)
    Vad härlig med lite resa o ledighet för dottern, hoppas hon får toppenkul o skönt o inga känningar av sjukdomar.
    Jobbet håller vi tummarna för. De e väl så idag att ska man ha jobb så gäller de att ha kontakter, då är de lite lättare:)
    Ang min granne som du skrev om att jag skulle sakna om jag flyttar. Japp men hon flyttar den 1 juli så ......jag lär sakna henne innan jag själv får flytta :(

    Kramiz o ha en skön dag

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis