torsdag 2 maj 2013

Valborgshelgen

Har haft en riktigt bra Valborgshelg.
På Valborgsmässoafton efter Zingo klippt sig & vi fixat oss hämtade pappa oss & körde oss till kalaset hos svägerskan & svågern. Zingo fick lov att åka med morfar hem & bli bortskämd av honom & mormor.
Före & efter klipp


Jag överlämnade en stor bukett med orange rosor & brudslöja inlindade i orange silkespapper. Fina :-) & värdinnan verkade uppriktigt glad :-)
Vi fick en god mojito till fördrink & tilltugg i form av oliver, fetaost, stekta stavar av smördeg med havssalt & små "kanelbullar" som var gjorda av smördeg med pesto. JÄTTEGODA!

Makens äldre bror (ett år äldre) & jag brukar vara allmänt busiga med varandra. Han är jättetrevlig & skojfrisk & det har "klickat" mellan oss. För ngr år sedan grattade jag han på namnsdagen den dagen Tyko har namnsdag. Han heter inte Tyko, men han är tyken ;-), han kallar mig för Majken & uppmanar alla att göra en "majkenapplåd" (Det är när man klappar riktigt ljudligt i händerna) det gör man ex på jul OM jag får ett paket att hämta hos tomten då uppmanar Tyko till en "Majkenapplåd" & alla hänger på :-D. Han säger "massa dumt" så då får man ge tillbaka. Tyko har namnsdag 29/4 (i måndags) så jag tog en Xider & skrev ut en bild där det stod Tyko & tejpade på. Satte ett snöre runt & ett kort där det stod Grattis på namnsdagen Tyko önskar Majken  :-D Succe ;-)
namnsdagspresent

När vi smuttade på vår fördrink kom kvällens värd (makens tvillingbror) med varsitt paket till sina 3 syskon. De fick varsin funktionströja där det på ryggen står "världens bästa bror C.V #1" (C.V är initialerna som tvillingbrodern har) Det blev jubel & stämningen gick rakt upp i topp.. På makens tröja stod det även PEEK för han & tvillingbrodern har haft diskussioner om märket Peak Performance :-D Nu blev maken "peekad" (pikad) :-D

C.Vs syskon

Till middag blev vi bjudna på grillad Luffarkotlett, grillade lammfärsspett, humus, fetaostsås, rökta räkor, räkor, sallad, olika grönsaker, bröd, ost, fritata med sparris & en gratäng med zucchini, tomater & parmensan (SUPERGOD) & potatisgratäng. Det fanns både mat & dryck i överflöd så vi blev mätta & belåtna :-)
Min tallrik med godsaker :-)


Kvällen blev lyckad & jag tror att värdparet var väldigt nöjda :-)
Finaste tjejen på kalaset, söta "tokisen"

The twins

Tyko&maken
Värdinnan


Igår tog vi sovmorgon, åt frukost & fixade oss. Maken åkte med sin syster & hjälpte henne med ngr saker på hennes arbetsplats. Ni vet att "snickaren kan ALLT utom att säga NEJ ;-)"

Jag hämtade Zingo & åkte hem. Käkade lunch i solgasset på balkongen. Satt man på golvet så hamnade man i lä & då var det skönt. Så linnet kom fram :-) Där satt jag i ngr timmar & njöt. Dottern kom hem från Göteborg & berättade om kvällens begivenheter. Maken kom hem & vi åkte tillsammans ner till Stadium & fick tag på ett par riktigt snygga skor till dottern. Hon valde dem själv & de hade ett humant pris 699:-

Till middag blev det grillad fläskfilé  bakpotatis med vitlökssmör & stekt sparris & kokt broccoli till dottern som just nu avstår potatis, ris, pasta osv. Hon ska bli "fit" till Magaluf ;-)

Kvällen avslutades med att maken bowlade & hämtade sonens bil på resecentrum. Jag & Zingo tog en Walk på Knorren, dottern testade sina nya skor & sedan blev det soffhäng framför Tv,n

Idag skiner solen, himlen är blå & fåglarna kvittrar :-)

HA EN RIKTIGT FIN TORSDAG!






















17 kommentarer:

  1. Vad mycket gott ni blev bjudna på.
    Och trevligt verkar det som ni hade. Kul tröjor.
    Dom är verkligen lika varandra din make och tvillingbrodern.
    Fin Zingo, nyklippt. Skönt att bli av med varma pälsen.
    Snygga skor dottern fick tag på, och ett bättre pris än de andra hon ville ha.
    Här skiner solen i dag :)
    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. vad fin han blev Zingo, snart kommer jag att klippa Sluggo riktigt sommarkort i pälsen :) det gillar han
    vilken härlig jargong ni har i släkten, det måste kännas härligt att ha det så
    fin färg på dotterns nya skor
    en fin torsdag till dig också
    kramar

    SvaraRadera
  3. Jag brukar mest gå till frissan med mig själv inför kalas inte med hundarna..hihi. Men Zingo blev så fin o så fick ni barnvakt till honom oxå, vilken lyx :)
    Jag förstår precis hur du känner inför din svåger, jag har en som är ungefär lika dan o de livar liksom upp!! Han vet inte vad tyst är och inte allvar heller tror jag. Mig har han döpt om till Annika o de är ju ett vackert namn.

    Kalaset verkade toppen, de är bra med bloggar för då kan man liksom delta lite på andras kalas också - synd bara att man inte kan norpa en smakbit av allt gott som bjuds på.

    Kramiz

    SvaraRadera
  4. Vilken Valborg ni hade :)
    Här blev det grillning på tisdagskvällen o igår var vi till stan o åt glass....Kyligt är det allt ;(
    Nu ska jag strax åka iväg. Ska handla lite o så har jag ju vattengympa

    Ha en fin dag!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Hahaha...vilket påhitt att sätta på en ny etikett på en flaska.
    Det verkar som om ni hade en toppenbra Valborg :)

    Ja det är skönt att solen skiner men nu vill jag allt ha lite mer ljumna och varma vindar och inte bara i lä på balkongen. Men det kanske kommer snart.

    Ha en fin torsdag!
    Kramis

    SvaraRadera
  6. Oj oj vilka godsaker ni blev bjudna på! Blir riktigt hungrig nu :-) Och skorna är ju jättefina! Min färg :-) Hade inte sagt nej till ett par såna, mina walkingskor är svarta, urtrista... Men de är bra och var inte så dyra. Vad fin han är Zingo, både innan och efter klippet. Ha en fin eftermiddag & kväll! Själv skall jag roa mig med utvecklingssamtal i skolan. Kram! ♥

    SvaraRadera
  7. God mat, gott sällskap, nyfrissad vovve, nyshoppad dotter - ja det kan ju inte bli bättre :) Må gott

    SvaraRadera
  8. Så fin han blev Zingo i nya frisyren ;) Ni har verkligen haft fullt upp med skojigheter. Det är ju härligt =D Nu får vi hålla tummarna för lite mer värme och soliga dagar. Kram Milla

    SvaraRadera
  9. Goaste Zingo sååå fiiin han blev...hälsar Maja och Millie också...hihihi

    Så trevligt och härligt du har det och det är du sååå värd:)

    Önskar dig en fin och solig skönamaj-helg :)
    Kram Lollo♥

    SvaraRadera
  10. Härliga skojigheter ni har för er,det är verkligen toppen med sånt och höjer livskvalitén ordentligt. Mycket gott åt ni också,jisses,man blir riktigt sugen***
    Så fin lille Zingo blev efter klippningen,och vad skönt för honom..
    Ha nu en riktigt fin fredag
    Kramiz♥

    SvaraRadera
  11. Riktigt härlig Valborg & så fiiin Zingo blev :)
    /Kraaaam Annmi ♥

    SvaraRadera
  12. Haha, vilken underbart rolig familj ni verkar vara! Att skämt-bråka är ju hur skoj som helst!

    SvaraRadera
  13. Härlig valborg ni hade !!
    Va fin ZINGO blev i nya "frillan" = ))
    Idag är det blå himmel & sol här...UNDERBART !!
    Ha en fin helg.
    Kram Helene.

    SvaraRadera
  14. Vilka braiga presenter och så trevligt ni hade :-)

    SvaraRadera
  15. Mysigt ni hade på valborg!
    Så vacker Zingo pojken blev. Men han är vacker ändå, lång som korthårig♥
    Vilket väder vi har idag, bara det skulle blåsa lite mindre, då skulle det var som en sommardag :)
    Kramen♥

    SvaraRadera
  16. Vilken härlig stämning ni verkar ha i er släkt. Högt i taket och massor av bus. Hos oss är det liknande och jag skulle inte byta bort det för miljoner. Tänk om man måste sitta still och vakta på vad man säger. Verkar var mindre kul. Blev också imponerad av menyn. Skulle gärna provsmaka alla delar
    Ha en fin helg
    Kram

    SvaraRadera
  17. Vilken Härlig blogg du har:)och jag följer nu.

    Om du gillar inredning, mode och design så kan du kolla in min blogg:)

    Ha en skön vårvecka

    LOVE Maria på inredningsvis.se
    (sverige)

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis