onsdag 29 maj 2013

Vad är det för en dag? Vad är det för en dag?


Jo det är Mickis födelsedag HURRA! för mig :-) Idag blir jag 44 *host* 24år det är ju ingen ålder direkt ;-)

En bit tårta kanske?
Igårkväll lyxade jag och maken till det. Jag köpte svenska färskpotatis som vi åt med sill, ägg & gräslök. Det var nästan magiskt gott.. :-)

Jag och maken har sedan i fredags fått pröva på vårt framtida liv... Inga ungdomar hemma bara jag & maken.. ja & Zingo såklart. Vet ni hur mycket man än älskar sina barn så är det faktiskt skönt att andas egen luft ibland, MEN missförstå mig inte, man saknar dem... Vi har iaf konstaterat att matkontot kommer minska drastiskt när ungarna flyttar hemifrån.. ;-)
Sonen har varit kvar i Gbg i veckan då han vaknade risig där i måndags. Magen hade pajat & DE bacillerna är jag tacksam om vi inte får nu när det bara är 1½v kvar till Studenten. Dottern är kvar i Magaluf. Jag pratade med henne i morse & hon var väldigt hes & hon sa, jag har ju varit mer eller mindre sjuk hela veckan.. Så det är precis som vanligt. Imorgon ska vi på 1.a besöket till infektionskliniken. Det är BRA om hon är infekterad vid det besöket tycker jag :-)

Mina föräldrar var här en liten sväng igår & gratulerade. Fick blommor & ett kuvert med pengar. Fick en blomma av min mormor oxå :-)

Min pappa kommer idag att åka till Göteborg & hämta hem 4 fina bruna? tjejer som kommer från Mallorca. Tack för att du hjälper mig hämta dem pappa❤
Det är ju ingen dum födelsedagspresent att dottern kommer hem idag ❤

Nu ska jag fixa mig iordning :-)

Ha en riktigt fin dag!





21 kommentarer:

  1. Hipp hipp hurra hurra hurra hurra! Grattis på födelsedagen...igen :)

    Ja visst är det en konstig känsla att inte ha några ungdomar hemma på ett tag. Men du har ju iaf sällskap av maken & Zingo. För min del är det helt tomt (förutom katten men han är ett tråkigt sällskap då han mest sover).

    Ha en fin födelsedag!
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Ett stort GRATTIS på din födelsedag ♥
    Vilken fin tårta, ser jättegod ut.
    Vad sugen jag blir på sill,ägg och potatis.
    Vackra blommor.
    Kul att få hem dottern från utlandsresan.
    Grattiskramar ♥

    SvaraRadera
  3. Nom nom - den tårtan hade jag gärna tagit en bit av ihop med en kopp kaffe - få tänka mig smaken. Stort grattis på 24 års dagen - själv är jag ju bara 27!

    Ja matkontot är det första man märker om man inte har barn hemma och tvättkorgen är inte lika full.

    Det är skönt när dom är borta och man saknar dom också väldans mycket. Naturligt. Sillen, potatis och gräslök - ja det längtar man efter den här tiden på året. Gottegrisar!

    Ha en fortsatt bra födelsedag.

    SvaraRadera
  4. Jaaa....Grattis och hurra till dig :)
    Hoppas dagen blir toppen!
    Jättefin tårta
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  5. Grattis på födelsedagen :)
    Tar en bit tårta jag med för jag har namnsdag idag!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Ja det ljuva livet men himmel så man saknar dem när de väl flyttar. Jag är nog en hönsmamma jag med men som tur är så dyker de upp här hemma med jämna mellan rum. Man får gratulera på 24 års dagen. Lycka till för dottern hos doktorn i morgon
    Ha det fint
    Kram

    SvaraRadera
  7. HUrra hurra hurra hurraaaaaaaaaaaaaa för Mickis idaaaaa!
    Önskar dig en strålande kväll!
    Kramar

    SvaraRadera
  8. GRATTIS, GRATTIS på födelsedagen fina du !
    Hoppas att din dag varit bra :)
    Här skiner solen o det är VARMT!!!

    Ha en fin kväll!

    Kram

    SvaraRadera
  9. STORT GRATTIS på din dag fina du!!

    Hoppas dagen varit bra :)

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  10. Men GRATTIS!! på "24 årsdagen",
    Stor varm kram***

    SvaraRadera
  11. Åh va GOTT men färskpotatis & sill !!
    NU är vi lika gamla ( unga ) !!
    GRATTIS i efterskott på din dag.
    Hoppas den blev bra !!
    Kram Helene.

    SvaraRadera
  12. Stort grattis!! Vilken fin tårta, den ser dösmarrig ut!!

    SvaraRadera
  13. Stort GRATTIS till dig!
    :-)

    SvaraRadera
  14. oj, missade :(
    GRATTIS på födelsedagen vännen <3
    en dag i efterskott
    kramar

    SvaraRadera
  15. Men oj....missade helt detta... MASSOR AV SÅNG OCH GRATTISKRAMAR FRÅN MIG TILL DIG!! ♥ jaja

    SvaraRadera
  16. Missade din STORA DAG!
    Grattis i efterskott vännen♥
    Kramen♥

    SvaraRadera
  17. " Ja må hon leva. Ja må hon leva..."!! Grattis i efterskott!! Hoppas din dag var toppen! Färsk potatis, sill och ägg är ju underbart gott! Mums säger jag. Och tårtan ser ut som en riktig sommartårta. Har du gjort den fina tårtan?

    Ja matkontot blir verkligen mera normalt när de flyttar ut och klart att det är skönt att andas egen luft också. Inget konstigt med det. Jag känner detsamma och då kan det väl inte vara något konstigt ;))

    Kram din 24-åring ;)

    SvaraRadera
  18. Grattis så här en dag i efterskott! 24 år, då är jag tre år äldre än dig, har fyllt 27 några (många) gånger nu ;-)

    Ja, matkontot minskar rejält när de flyger ur boet. Fast just nu har det ökat här, trots två utflugna. 15-åringen, som alltid ätit som en fågelunge, äter numera för ett helt kompani, äter tom upp småsyskonens rester!

    Sv. Casa är i privat regi, en fantastisk Montessoriskola för barn mellan 3 och 15 år. Vi har provat flera Montessoriskolor men den här är, i särklass, bäst! Det finns en Fridaskola här också, i Mölnlycke, som har jättegott rykte!

    Kram

    SvaraRadera
  19. Grattis i efterskott men jag skäms inte, jag grattade ju som jag skulle dock inte här:)
    De e tur att man bara blir visare o vackrare med åren, 24 är en härlig ålder ju:)

    Nä har hon varit sjuk hela resan, stackars barn :(
    Ja du, när barnen flyttat blir de andra bullar o mindre mat :) de är en enorm skillnad o så blir de väldigt tomt. Minns jag kände mig som miljonär första tiden, hade hur mycket pengar som helst kvar. Tyvärr höll de inte i sig hihi.

    Kramiz oh ha en skön helg

    SvaraRadera
  20. Kikar in igen för att önska en fin sommarhelg...hoppas solen kommer skina på dig :)
    Kram Lollo

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis