måndag 3 juni 2013

fix & fix & fix

Nu har vi gått in i STUDENTVECKAN, vilket innebär mycket fixande.. Ett kärt besvär kan man säga... ROLIGT men JOBBIGT & många bollar att ha i luften samtidigt....

Idag har jag klippt mig. Bara lättat lite på pälsmössan, samma frisyr bara lite kortare :-)
Sen åkte jag till Ica & handlade & när jag skulle betala så fungerade inte mitt kort... Fruktansvärt pinsamt, jag fick lämna varorna & gå.. Tog kontakt med banken som löste mina problem. Så du vände jag skutan & handlade på Coop istället, kunde bannemig inte med att gå in på Ica igen... Har köpt 7 fläskfiléer som vi ska fixa till på samma sätt som på svärmors kalas. HÄR finns receptet. Ska även göra kycklingfile, sallad, vitlökssås, fruktfat, bröd, chilicheesemuffinsscones & så ska svägerskan göra en pastasallad med kassler & svärmor fixar tårtan. Så jag & maken har häcken full här med matlagning & fix torsdag & fredag fm. :-)
Under dagen idag har jag roat mig med tvätt & när vi käkat middag åkte maken & hämtade partytältet & jag åkte till ÖB & köpte pappersdukar.

Imorgon är det BALDAGEN. Idag har vi fixat så att klänningen sitter uppe ordentligt med ett extra resårband. Imorgon vid lunchtid ska dottern fixa håret på salong & sedan ska hon lägga makeup både sig & en av sina kompisar. Hon är duktig på makeup. Därefter ska de träffas hos en klasskamrat & sedan ska vi fota dem. 17.00 kommer en av makens gamla tränarkollegor från fotbollen & hämtar dottern & hennes baldate & kör dem i sin fina gamla Ford Mustang till Balen som är på en Herrgård där det serveras 3- rätters & de ska få dansa vals :-)

Onsdagen har vi tänkt att handla, torsdagen fixa mat, ställa upp tältet som ska stå i mina föräldrars stora trädgård, bord & stolar ska fram & vi ska duka... Så det är mycket på G här så att bloggen kommer få stryka på foten ngr dagar nu & även era bloggar tyvärr... MEN jag kommer tillbaka :-) & den som väntar på något gott väntar aldrig för länge ;-)

Ha det riktigt bra, tills vi hörs igen :-)






8 kommentarer:

  1. Klart du ska lägga energin på dessa viktiga tillfällen i livet...studendagen och allt däromkring är ju ett minne för livet!

    Stort lycka till med allt nu och hälsa dottern grattis från mig...hihi...
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  2. Du har att göra den här veckan :-) Men det är ju inte bara slit, det är ju kul också. Försök att vila dig emellanåt, i a f så mycket det går. Hoppas att allt går som planerat och att vädret är med er. Kramar från mig! ♥

    SvaraRadera
  3. Så härligt och fullt upp, och skönt att vi har firat klart här . Studentdagen var i fredags. Men glöm inte ta en paus och bara sätt dig ner en stund.

    SvaraRadera
  4. Ja det är onekligen mycket att fixa med inför en student men samtidigt är det ju roligt och ett minne för livet för dottern.

    Hoppas att allt flyter på bra och att vädret blir toppen och att dottern blir nöjd med allt.

    Kanske tar jag mig en sväng till herrgården och tittar på alla fina studenter.

    Kramis

    SvaraRadera
  5. Vilken spännande vecka för er :)
    Förstår att det är mycket som ska ordnas och fixas. Och en lycklig dotter har du, förstår jag :)
    Kramen♥

    SvaraRadera
  6. Vad härligt och roligt och alldeles underbart med bal och sen student.Det blir ett minne för livet och visst är det mycket som ska fixas innan.Så helt klart ska bloggen stå åt sidan.
    Hoppas allt blir som förväntat,och vi får väl se lite fina bilder sen..
    Kramiz**

    SvaraRadera
  7. Sååå spännande,fantastiskt & härligt :)
    /Kraaam Annmi

    SvaraRadera
  8. Åhhhhh så härliga bilder! Vackert!
    Kramar

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis