fredag 14 juni 2013

Fredag... veckans bästa?

Fredag idag & jag vaknar av telefonen klockan 9 & av en grå himmel... Nåja det regnade inte iaf ;-)
telefonsamtalet blev lagom långt, det var en kompis som kan bli ganska så långrandig i telefonen ;-) Men ganska snart aviserade hennes hund att den behövde ut.... saved by the dog ;-)

Tog en lugn morgon, känner av kroppen idag oxå men inte lika mycket som tur är... Men det blåser som skam. Var klass 1 varning här vid Vänern med vindbyar upp till 15m/s & BLÅST är som rena PESTEN för min kropp :-( Har en punkt i bröstryggen där det känns som en kniv just nu irriterar...

En annan gammal kompis ringde & undrade om vi hade ngr gamla fotbollsskor att låna ut & efter lite letande kunde jag överlämna 2 par. Hennes dotter skulle spela handbollsturnering på gräs i helgen & tennisskor glider nog ganska bra på blött gräs.... Hoppas på vinst nu då :-)

Dottern & jag sa förut att det är sån otrolig tur att det var studentvecka förra veckan... Då hade vi solsken hela veckan & 18-20* Perfekt greja väder & perfekt fira utomhusväder :-)
Denna vecka har vädret varit ostadigt & igår öppnade sig himlen, regnet vräkte ner. För en vecka sedan igår reste vi partytältet, det hade man inte kunnat igår & idag blåser det så tältet hade blåst bort. Grannkommunen har student idag. Dottern har oxå gått gymnasiet i grannkommunen men på en Friskola. Ja ibland ska man ha TUR oxå ;-)
Nu är hon är & hänger lite grejer på ngr kompisar som tar studenten idag.

Maken kör sonen till tågstationen. Flickvännen i Göteborg "drar" så sonen ser vi inte förrän tidigast på söndag kväll :-)

Maken & svågern ska försöka försvara titeln i Butlers partävling denna helgen. Förra året vann de ju.. Vi får se hur det går denna gång :-)

Strax dags för en Zingowalk i solskenet :-)

Ha en fin fredag!


13 kommentarer:

  1. Önskar er en skönt helg.... kram jaja♥

    SvaraRadera
  2. Regn här också idag. Synd men inget att göra åt.
    Ha en trevlig kväll!
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Föutom att du känner av kroppen kan det nog vara skönt med de där regn/blåst dagarna ibland. man får lite gjort hemma. När det är fint väder har jag så svårt att ta tag i det som måste göras. Den kärlek den kärleken då kan man åka långt.
    Önskar dig en fin helg
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag kan ta alla väderlekar men blåsvädret klara jag inte av. Fy så hemskt!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Såå fint Fotokollage :)
    /Kramar Annmi

    SvaraRadera
  6. Blåst är verkligen PEST för kroppen :-( Det blåser ju idag med... suck... Kan det inte sluta med det?? Hoppas du ändå får en bra helg! Kramisar! ♥

    SvaraRadera
  7. Ja denna blåst - igår blåste det rejält men nu ser det bättre ut och har jag tur så försvinner molnen mer och mer så det kan få bli att njuta av solen i bikini ute i trädgården och bara få vara. Vill inte göra ett smack mer än inget idag :) Må gott

    SvaraRadera
  8. jo, den här veckan har vädret inte varit alls särskilt roligt, så dottern hade tur
    håller tummarna för mannens och svågerns titelförsvarande :)
    kramar

    SvaraRadera
  9. Sv: en fin lördagskväll till dig också
    kramar

    SvaraRadera
  10. Hoppas du haft en skön dag idag, lördag. Här har det blåst väldigt och jag liksom du har svårt för blåst. Det är förfärligt.
    Må så gott
    kram
    fia

    SvaraRadera
  11. Ja gud vilken tur att det inte var student den här veckan. Jag tycker synd om dom som fick det här dåliga vädret,för det betyder mycket att vädret visar sig från sin bästa sida då, den dan ska ju vara ett minne för livet...
    Hoppas du haft en fin dag,
    Kramen**

    SvaraRadera
  12. Hej haha nu vet jag ej om jag sagt men har bytt blogg, jag tror jag har sagt men om inte så säger jag det nu, vad kan det vara 4de gången men "tror" jag känner mig hemma nu.... mycket annat också varför jag bytt... men nu är den lite på sidan om allt annat av mina sidor så närmaste vet ej om den... =) ha en bra dag i alla fall =) kram (troll, bonus, haha)

    SvaraRadera
  13. Väckt av telefonsamtal kl 9? Jag har en känsla av att jag vet vem som ringde ;) Hon var nog pratsugen för även jag fick ett telefonsamtal kl 10 när jag hade bråtton för att göra mig iordning och åka iväg...dålig tajming.

    Ja vilken tur dotten hade med vädret på sin student...grannkommunen hade ju inte lika tur. Såg förresten att din dotter är FB-vän med J's döttrar.

    Hoppas maken och svågern försvarade sin titel men det kanske nästa inlägg förtäljer? Dags att fortsätta läsa...

    Kramis

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis