tisdag 11 juni 2013

Härlig dag...

Idag har det varit en härlig dag... Jag försöker ladda upp batterierna igen efter förra veckans urladdning. Efter Zingowalken mitt på dagen & en del plock, här hemma satte jag mig på balkongen i en solstol med näsan i vädret i dryga 1½h & bara njöt. Lagom varmt & lite vind som fläktade skönt :-)
Känner lite härlig solhetta i ansiktet nu :-)

Sen kände jag mig redo att förbereda middagen som blev potatis & pannbiff med brunsås & lingonsylt. Riktigt gott :-) Har oxå gjort ett svepande med dammsugaren men ser att det behöver dammas med vått, dammsugas & torkas golv här hemma. Men det orkade jag inte med idag... När brevbäraren kom så hade han med sig ett paket. Den veckan när dottern var i Magaluf så lade jag ett bud på Tradera på en elektrisk manikyr fil. En med sandpapper som man kan använda när man bygger naglar. Dottern fick ju ett kit med uv lampa nageltippar & gelè i julklapp, men efter hon fick problem med tummen (Morbus de querlain) så har hon haft svårt att fila. Men nu kanske hon kan börja med detta & bygga naglar på släkt och vänner till en billig peng. Om inte annat på sig själv :-) Testade den lite förut & den verkar riktigt bra för att ha till hemmabruk :-)

Ikväll har vi, läs maken fixat så partytältet är återlämnat till sin ägare & en flaska Elvis Presley vin
som tack för hjälpen.


Vi fixade en liten korg med ngr öl, ett tack kort & cellofan till han som körde dottern till balen, detta har oxå maken överlämnat. Imorgon ska stolarna & borden tillbaka & sedan är väl allt som vanligt igen :-)

Strax dags för sängen :-)

Ha en godnatt!


14 kommentarer:

  1. En fullspäckad men en bra dag,alltså :)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Roligt är kort :) o de där lär inte komma åter förren du ska följa ev barnbarn till studenten:)
    Jag älskade de där festerna o barnbarn ja de lär dröja innan de är dax för dem:) den älsta är ju bara 5.

    Skönt allt gick bra o vacker som en duva var hon med tjejen.
    Kramiz

    SvaraRadera
  3. glömde: måste fråga har du skrivit "Mitt namn är Fibromyalgi" menar, ja alltså har du satt ihop texten. Den är bra!!!

    Kramiz

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig dag !!
    Och va brun du är...jag är så BLEK = //
    Vill oxå få lite fin "bränna" snart = ))
    Ha en fin dag.
    Kram Helene.

    SvaraRadera
  5. Haha! Elvis Presleyvin? Det har jag aldrig sett :-)

    SvaraRadera
  6. ett skönt sätt att ladda batterierna på ser jag :)
    Sv: jo, idag kan du se vartåt vi åkte på utflykten
    kramar

    SvaraRadera
  7. Trevlig sommar önskar jag i och med denna kommentar.......lämnar om några dagar huset åt ungdomarna och drar söderut.......kommer att blogga lite nu och då......annars så återkommer jag i augusti..........
    Voff från Mufflo och hennes tvåbenta............

    SvaraRadera
  8. Låter som en härlig dag trots en del måsten :-)

    Ha det gott
    Kramis

    SvaraRadera
  9. Elvis vin är sååååå gott!

    Kram

    SvaraRadera
  10. Härligt när vardagen återkommer, fast jag gillar ju fester :))))
    Idag är det en vecka sedan min son tog studenten och man kan ju undra var den veckan tog vägen??
    kram
    Fia
    Ps! Grattis till studenterskan!"

    SvaraRadera
  11. Härligt att kunna njuta av solen och samla kraft och energi efter förra veckans urladdning!!

    Gott också att kunna lämna tillbaka det ni lånat och säkert uppskattat med er presenter :)

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  12. åå, en sådan fil skulle jag oxå vilja ha. Det är uuurtråkigt att hålla på och fila när man gör sina naglar..:P

    Visst blir det en urladdning när man är "i studenten"...Det tar fantastiskt mycket på krafterna. Tur att du har solen som kan boosta dig med lite värme och energi.

    Kram Anne

    SvaraRadera
  13. Hääärligt & va brun du är/Kraaam Annmi

    SvaraRadera
  14. Vad somrligt härligr brun du är!

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis