måndag 24 juni 2013

IKEA

Idag när maken kom från jobbet åkte vi till IKEA i Uddevalla. Det öppnade för ett tag sedan & vi har inte varit där förut. Det var dottern som var mest sugen på att åka dit.
Det blev köttbullar/Caesarsallad i restaurangen innan vi tog ett varv på IKEA. Vi köpte nya vardagstallrikar, servetter, kaffeglas, lakan, överkast till dotterns rum mm. Dottern hittade oxå en matta till sitt rum på rean. Men den var slut, skulle dock komma in i morgon & maken jobbar i Uddevalla så det blir nog ett IKEA besök för honom imorgon igen ;-) Sååå ROLIGT för honom :-D


Himla bra med lite nya saker till dotterns rum, nu STÄDAR hon rummet ;-)

När vi kom hem möttes vi av en flämtande skakande hund. Blev orolig för honom, tänkte att han kanske hade ont, blivit sjuk. Men förmodligen har det åskat & han har varit livrädd... Det tog över en timme innan vi fick Zingo lugn.. Fick tvinga honom att lägga sig mellan mig & maken i soffan & så klappade/masserade jag honom.. Tillslut blev han lugnare...
I eftermiddags busade Zingo & Lillmatte...
Hela sängen blev uppbäddad...


Ha en fin kväll!

8 kommentarer:

  1. Naw..lilla Zingo/Nospussar & Kram Annmi

    SvaraRadera
  2. På Ikea hittar man mycket bra ha saker..*L*.. sällan man kommer tomhänt därifrån...
    Stackars Zingo tur han lugnade ner sig till sist med matte och husses hjälp..
    Kram vännen**

    SvaraRadera
  3. Ikea en fantastisk kul affär:) vi har ju en i Kalmar o är jag där, ja då är jag oftast en runda på Ikea också, servetter o sånt går ju välsignat åt.

    Stackars lilla Zingo, vet hur de är, min Ebbha gillar inte åska. Hittills har jag alltid haft Rosalie som går hit om de blir åska när jag inte är hemma, en skön trygghet.

    Nu har dottern fått extra fint på rummet förstår jag. Nya prylar o ny städat - kan de blir härligare:)

    Kramiz

    SvaraRadera
  4. Eftersom vi har 20 mil till närmaste Ikea så blir det inte så ofta som vi åker dit.
    Umeå ska få Ikea. Men det verkar att ta tid. Än har dom bara börjat att gräva där Ikea ska stå.
    Men...den som väntar på nåt gott... :)
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Nämen lille Zingo! Stackarn... IKEA är alltid kul :-) Hoppas du får en finfin tisdag! Kramis! ♥

    SvaraRadera
  6. Kul med Ikea-shopping. Lyllos maken som får åka idag med. ;-)
    Stackars Zingo, kan tro att han var livrädd.
    Ha en bra tisdag!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Det är alltid så roligt med nya saker från Ikea.

    Men vad oroligt med Zingos beteende. Tur att han kunde släppa det efter ett tag.

    Kram

    SvaraRadera
  8. Stackars liten. Vi har två här som är helt livrädda för åskan och en som det inte bekommer ett dugg..:-)

    Visst är det kul med IKEA, där finns alltid något man behöver.

    Hoppas på sol och värme i morgon.

    Kram

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis