onsdag 19 juni 2013

Någon piper...

Vaknar utav att någon piper.. 07.45 Funderar på vad det är för ljud & inser att det är Zingo. Förstår ganska snabbt att det pinar honom i magen & slänger på mig kläder & går ut med honom. Det var ganska akut... & han är lite dålig i magen. Ska köpa Prokolin+ till honom så blir han säkert ok snart :-)
Träffar en av grannarna, en man i 70-års åldern & hans hund Duras på promenaden, våra hundar gillar varandra. Hundarna hälsar & husse berättar att han haft Duras på pensionat 3 dygn & att den stackaren skällt så mycket under dessa dygnen att han inte hade ngn röst kvar när han hämtade honom i lördags. Först nu kunde hunden göra sig hörd igen... Jag kommer ALDRIG mer lämna honom på pensionat sa mannen... :-)

Igår var det varmt & skönt & jag satt väl i solen ngn timma. Mer orkade jag inte, det blev för varmt... Tvättade & bytte lakan i vår säng.  På dagen efter min & Zingos långpromenad mötte vi bordercolli/bernersennen Ella. Så roligt hundarna hade. De busade som galningar :-) De har väldigt roligt tillsammans :-) Zingo var ganska trött efter kan jag säga & hungrig... Vanligtvis äter han bara ett mål om dagen, han är aldrig hungrig på morgonen, utan han äter samtidigt som oss vid 16-tiden. Men igår ville han ha mat redan vid 12. Självklart fick han det :-)
Ella & Zingo Kortet är från april i år.

Till middag igår testade vi ett halvfabrikat. Stekte kyckling & kokade jasminris. När kycklingen var klar hällde jag i en burk med thai grytbas från Felix. Gjorde den lite svagare med kelda & lät koka ngr minuter. Gott och enkelt. Kan jag absolut rekommendera som en "genvägsmiddag" är säkert jättegott med lite wookgrönsaker i :-)

På kvällen var jag och dottern på Coop för lite akuthandling. Lite färskvaror som sinat. Ikväll ska jag & maken handla till midsommar :-) Vi ska vara i stugan med mina föräldrar & Zingo. Midsommaraftonsvädret verkar inte för hoppfullt, men i morgon ser det fantastiskt ut & maken skulle sluta lite tidigare & midsommardagen ska väl bli ganska ok :-)

Dags att ta tag i dagen :-)

Ha en fin onsdag!





9 kommentarer:

  1. det är alltid lika roligt att se på när vovvar leker och busar, då är det verkligen full fart som gäller
    jag har också hört att midsommar blir regnig men vi kan ju hoppas att de har fel
    kramar

    SvaraRadera
  2. Så söta Ella & Zingo är :)
    Ha en underbar dag/Kramar Annmi

    SvaraRadera
  3. Såå söta hundar, fast vi är liite sura på Blondi här nu!
    Idag blir det frissan för mej o äldsta dottern. I stan...finns ingen ledig tid hos vår frissa här i byn...
    Har i alla fall dammsugit nu...tvättar kläder o så handlar vi ngt ikväll då..

    Ha en fin dag!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Håller tummarna för att vädret blir bra vad än dom än säger :-)

    SvaraRadera
  5. Stackas liten, hoppas magen blivit bra igen.
    Oh ja, på pensionat sätter de ju oftast hundar i burar o hundar som inte är vana vid det blir de ju en hemsk upplevelse för. Vi lämnade vår Golden på djursjukhuset en gång, dom fick ge sig o flytta henne från bur till eget rum. Hon har aldrig varit inlåst eller suttit i bur så de e klart hon klagade tills hon fick flytta.

    Nu önskar jag en GLAD MIDSOMMAR till Dig o de dina.

    Kramiz

    SvaraRadera
  6. Ojoj..vakna med magont är icke roligt. HOppas han är bättre nu. Ett gissel är ju om man inte hör.
    Stackars hund som galt sönder rösten. vilken skräck han måste känt.
    KRAM
    Fia

    SvaraRadera
  7. Pro-Kolin+ har jag alltid hemma. Det finns inget värre än dåliga hundmagar...

    Smart med genvägar när man tillagar mat! Det är inget fel alls. Tvärt om, man har inte alltid tid/ork att stå vid spisen.

    Kram

    SvaraRadera
  8. Tittar in och önskar dig en riktigt fin midsommar. Kram till dig

    SvaraRadera
  9. Underbara hundar..det är livet det...hihi... :)

    Tassar in för att önska dig en riktigt trevlig midsommar :)
    Kram Lollo

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis