måndag 10 juni 2013

Nu är det roliga över ☀


Nu är kalasandet över...  som tur är.... ;-)
Vi har överlevt både studentbalen och själva studenten med efterföljande studentbjudning :-)
Vädret har varit STRÅLANDE! Lagom varmt och solsken, varje dag förra veckan. Allt blir ju lättare och roligare när solen skiner ☀

I onsdags tog maken ledigt från jobbet. Vi handlade all mat och dryck. På kvällen gjorde vi fläskfiléerna och lade dem i marinad. Torsdag startade med att vi la kycklingfiléerna i marinad. Det har varit vitlök i ALLT så det har varit en härlig arom hemma hos oss ;-)
Maken och sonen mötte upp makens föräldrar och mina i de sistnämndas trädgård för uppsättande av partytält och dukning. Efter att jag fixat med blommor till dukningen mötte jag oxå upp hos mina föräldrar. Det blev jättebra efter att ju inhandlat ett litet extra tält ;-) 
Dukningen gick i cerise och vitt och blev riktigt fint. Vi skrev ut kort från balen och satte i ram på buffébordet. 

Vi kom hem frampå em och jag kände mig ganska slut och hungrig. Vi diskuterade pizza inköp men när vi kom hem hade dottern fixat en stor skål med pastasallad. Med kyckling, skinka, pasta, pesto, cremefraich mm SUPERGOTT & så tacksamt ❤

På kvällen skar vi upp allt kött/kyckling och Fläskfilen blev ilagd i marinad 2. 
Grejade hela kvällen :-)

Fredag morgon väckte jag dottern 04.45
För champangefrukost. Maken körde henne och tjejligan dit. 
Sen lades allt kött upp på upplöggningsfat, fixade 3 skålar sallad åkte till mina föräldrar med det. Skar upp brödet & la upp chiliecheesemuffinsen och gjorde klart allt så att det bara var att plocka fram sen.
Hem, skar upp frukten, tog en kort vilopaus innan det var dags att fixa sig inför utspring och bjudning. 
Resten av dagen blev en trevlig tillställning med en lycklig student, god mat, trevliga gäster och strålande solsken ☀
Var hemma vid 22-tiden och få var vi helt slut... 
Men det blev en otroligt lyckad tillställning :-)
Det kan man leva länge på ❤


Nu försöker jag så sakteliga återhämta mig.. Tar nog några dagar till men nu har jag ju tid att vila :-)

Ska hälsa på hos er inom kort... 

Ha en fin måndag!











14 kommentarer:

  1. Härliga bilder och vilken fest!
    Har ju följt dig på Instagram :-)

    Bra att du har tid att vila nu, det behövs.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Åå så vackert och festligt ni haft det.
    Visst är det härligt när man känner att allt gick i lås och det blev lyckat, ett minne för livet :)
    Ta hand om dig nu efter allt stök.
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  3. Åh vilka underbara bilder och vilken otroligt vacker dotter du har! Förstår att du är stolt över henne & va skönt att festen blev lyckad!
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Åååå så fint. Behöver säga mer. Studenten är något speciellt och vad härligt att hon fixade det med alla motgånger hon haft med sjukdomar. Förstår att ni är stolta föräldrar. Vila nu och låt kroppen sakta komma igen
    Kram på dig och tack för att du bjöd på så fina bilder
    Kram

    SvaraRadera
  5. Gäääärligt & vilken fest...Grattis till student/Kraam Annmi

    SvaraRadera
  6. Härligt att allt blev så lyckat,till och med vädret på eran sida..*L*... men oj så ni fixade och stod i, klart det blir skönt att ta det lugnt nu ett tag.
    Kramar**

    SvaraRadera
  7. En helt perfekt fest! Så mysigt att få ordna allt detta för sin student! :-)

    Sv. Det är den 17 / 6 som han ska vara med på Lotta på Liseberg! :-)

    Kram

    SvaraRadera
  8. Vad fint ni ordnat det på dotterns student och vilket toppenväder det var :)
    Riktigt bra av henne att hon till slut tog studenten med tanke på alla motgångar hon har haft de senaste åren. Bra kämpat!

    Ja nu får du vila och hämta krafter igen.
    Ha det gott
    Kramis

    SvaraRadera
  9. Oj vilket festande - kul!

    Och en vacker studentska :-)

    SvaraRadera
  10. Javisst hade ni tur med vädret! Här var också fint väder på studenten som var den 1 juni :)
    Annars så vann du i min tävling på bloggen.fi! Meila mej din address så skickar jag vinsten på posten!
    Ska lägga ut bild på vinsten i blogspotbloggen!

    Ha en fin dag!

    Karm

    SvaraRadera
  11. Lite skönt ändå att återgå till vardagen?

    SvaraRadera
  12. Ja, ni har verkligen haft tur med vädret. Vad fin hon är, studentskan :-) Och smaskig mat blev det också. Bra att du har tid till vila nu, förstår att du behöver det. Ha en fin tisdag vännen! Kramar! ♥

    SvaraRadera
  13. Härligt med sol, blå himmel och ett lyckat studentfirande, härliga bilder. Kram

    SvaraRadera
  14. Stort grattis igen till din vackra dotter!! Så härligt väder ni fick och kul att det blev ett så lyckat firande :)

    Tack snälla för din grattishälsning!!

    Vila nu ordentligt och så hoppas jag du snart har återhämtat dig efter förberedelser och firande, det tar ju tyvärr på krafterna...

    Kramar Bella

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis