torsdag 27 juni 2013

piffat lite


Idag har jag piffat till sovrummet lite. Jag köpte ngr kuddar & ett överkast billigt på Rusta igår. Har tröttnat på det vi hade tidigare. I fönstret satt jag upp mina gamla spetsgardiner som jag hade i min första lägenhet. Det blev riktigt fint, tycker jag. Spetsgardiner är ju moderna igen :-)
Före. Hade gardiner i samma tyg.
Efter - ljust & fräscht

spetsgardinerna från min 1:a lägenhet
Alltid kul att förnya sig lite & kan man göra det till en billig peng så kan man ju variera sig ofta ;-)

Idag har vädret varit väldigt växlande. Startade bra med sol, men sedan har det kommit flera regnskurar. Zingo har varit rädd idag oxå för barnen här ute som åker inlines, kickbike & skateboard. När vi var ute på lunchpromenaden träffade vi flera av barnen & de älskar Zingo & vill alltid klappa & det får de gärna. Zingo gillar dem oxå. Han luktade lite skeptiskt på en kickbike idag, men var inte rädd utan satte sig bredvid och blev klappad av en kille. Det är när han är inomhus han tycker att det ljudet är otrevligt... Idag har han mest varit inne hos lillmatte. Hon är bra på att mysa ;-)

Idag har vi ätit kokt torsk & äggsås.Inte dumt alls :-)
Åkte en sväng till vårt köpcenter. Dottern gjorde ngr fynd. Maken&jag besökte "gröna skylten" & köpte ett par flaskor vin :-)

Imorgon är det fredag :-)
Veckan har rusat förbi tycker jag... Nu är det bara två veckor kvar tills maken går på semester 

Ha en fin kväll!

11 kommentarer:

  1. Blev jättefint i Ert sovrum, nu sover ni gott i natt :) tänk jag som ska få pyssla till ett helt nytt hem "om vi hittar nått" :) så kul!!!

    VARFÖR ringde du inte när maten var klar?? så gooot...mums!!

    Sov gott.
    Kramiz

    SvaraRadera
  2. Åh vad fint det blev! Och visst är Rusta helt underbart med alla fina grejer till vettiga priser?! I love it:-)
    Sussa gott fina!
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Rusta är ett bra ställe, mycket för pengarna som reklamen säger. Där har jag köpt fina mattor till bra priser och gardinerna som jag har i rummet nu köpte jag där. Vad fint du fick till det i sovrummet, man känner sig så nöjd när man har fyndat...**
    Kramiz**

    SvaraRadera
  4. Det blev så fint =) Älskar texten Sov gott =) Kram

    SvaraRadera
  5. Sååå fint det blev.
    Jag har också spetsgardiner i sovrummet. Ljust och fräscht och lite gammaldags :)
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Vad fint det blev i sovrummet! Jag har liknande spetsgardiner i köket. Jaha ja, man har varit i butiken med gröna skylten :-) Hoppas det smakar gott. Önskar dig en fin fredag! Kramisar! ♥

    SvaraRadera
  7. vad fräscht och fint det blev i sovrummet, det är roligt att förnya ibland
    nej, bakåt ska man inte titta
    jo, veckan har gått jättefort, J påbörjar sin semester idag
    kramar

    SvaraRadera
  8. Vad snyggt det blev. Jag har alltid gillat spetsgardiner, gammaldags och snyggt. Nu har jag 9 pass till min semester, och då kommer den riktiga sommaren :)
    Kramen♥

    SvaraRadera
  9. Rusta... Jag saknar Rusta...

    Vad fint det blev!
    :-)

    SvaraRadera
  10. Åh vad fint och fräscht det blev i sovrummet :-) Nu menar jag inte att det såg illa ut innan alltså.
    Man kan allt förnya en hel del i hemmet med små medel och för en liten peng. Har man bara fantasi och ideér så och rusta är en bra affär, jag gillar den :-)

    Kramis

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis