söndag 2 juni 2013

söndag

Haft haft en bra helg :-)
I fredags fixade jag en kyckling&avokadosoppa. Till det hade vi foccaia med fetaost & oliver, köpt på Ica, så himla gott :-) Vi kikade på Let´s Dance & Markoolio vann, men det var jämt & det var det,. två jätteduktiga dansare har Oscar & Markoolio blivit men BÄST i hela programmet var David Hellenius :-D kolla bara här:

På lördagen tog vi sovmorgon... Jag vaknade strax innan 10. Blir lika förvånad varje gång, vanligtvis brukar kroppen strejka & säga till att det är dags att gå upp :-)
Efter frukost & fix handlade vi ngr småsaker & sedan åkte vi till Blomsterhallen & köpte ett litet olivträd & 2 stora dracena att ha på balkongen. Maken som kan lite av varje planterade växterna & planterade om det höga olivträdet som övervintrat inomhus. Blev riktigt mysig på balkongen :-)

Jag plockade fram segelduken jag fyndade ifjol & den blev oxå uppsatt. Mysigt :-)


Vi satt ute på dagen & njöt av vädret, dottern var i Öresjö med kompisar & de både solade & badade. Det var iskallt i vattnet, men så varmt ute att man behövde svalka sig i det uppskattningsvisa 14* i vattnet.



Lunchen intogs på balkongen & till kvällen blev det grillade lammfärsspett, tzatziki & färskpotatis. Även detta åt vi utomhus & vi satt ute länge. Gick in och kollade på Robert Gustavsson & sedan satte vi oss ute igen, Så härligt :-)

Idag är maken på Golfbanan med svågern. De gick ut redan kl.7
Jag har haft en riktigt usel natt. Har inte sovit på hela natten, ingen djupsömn, bara slumrat lite då & då.. Konstigt att det kommer sådana nätter när man inte kommer till ro... Det var för varmt, för kallt, slumrade till & vaknade orolig, rädd, med hjärtklappning, vaknade vid 2 klarvaken, när dottern kom hem var jag klarvaken... osv. Har slumrat ngn timma då & då.. & inte kunde jag sova nu på morgonen... knepigt...

Idag ska vi ta tag i lite bak & göra matlistor till studenten. En del telefonsamtal ska ringas.. Nu närmar det sig med stora steg :-)

Ha en fin söndag!

17 kommentarer:

  1. Låter som ni har haft trevlig fredag och lördag.
    Ätit gott, men du är ju en sån duktig kock så du har alltid så goda middagar verkar det som.
    Fina växter ni köpt till balkongen.Mysigt att sitta där, även på kvällarna.
    Jag har också många såna där tjorviga nätter, det är jobbigt när man inte kan sova.
    Ang. makens stockholmsbesök: Visst hade jag kunnat följa med, men problemet är att jag inte vill lämna Sara ensam hemma, hon är 15 år, då måste man ordna så någon är med henne.
    Det är samma problem med stugvistelsen, hon ville inte följa med dit när vi planerat "stugöppningen", så Peter åkte ensam och Hanna och Jonas kom dit från Överkalix och var där med han två dagar......och jag var hemma med tonåringen. Hon var så sur då, hade planerat att vara ensam hemma. Det är inte lätt med tonåringar......få se hur sommaren blir.
    Hon har fått sommarjobb tre veckor direkt efter skolavslutningen.
    Ha en fin söndag.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. vad fint ni har det där på balkongen, jättemysig bild med de tända ljusen på kvällen :)
    jag har också sovit dåligt inatt, värmen och värken gjorde stopp för en god natts sömn
    önskar dig en fin söndag
    kramar

    SvaraRadera
  3. förresten det är något fel med din länkning när du skrivet kommentarerna hos mig, man kommer liksom inte hit
    kramar

    SvaraRadera
  4. Oj så mysigt ni fick på balkongen,sån där punkt belysning gör mycket.
    Nu när det är varmt så blir inte nattsömnen särskilt god,och även hundarna vandrar runt och byter till svalare platser.
    Jag tror inte jag har sovit till 10 sen jag var ung..*L*..
    Kram vännen♥

    SvaraRadera
  5. Jag tyckte det var bra att Markoolio vann, men Oscar hade också varit en värdig vinnare :-)

    Helt klart dom två bästa i final!

    SvaraRadera
  6. Ojoj...där sa du något sant:-) Har studenten den 12:e så det är snart dags att sätta igång med förberedelserna på allvar!!

    Ursäkta min dåliga kommentarsfrekvens men jag hinner dåligt med just nu. Såg att du frågat om cheesecake. Vet inte om det fortfarande är aktuellt men jag har en kategori som heter cheesecake i bloggen. Kolla där så kanske du hittar något passande:-) Som sagt...ursäkta att jag inte svarat tidigare.

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  7. Så mysigt ni haft o god mat mat med OCH FINT VÄDER, de har inte vi haft i helgen, här har de regnat o åskat mest hela helgen utan i dag har de varit fint.

    Fina bilder på glad dotter :)

    Kramiz

    SvaraRadera
  8. Är inne och kollar läget :-)

    Hoppas söndagen har varit bra.
    Kramis

    SvaraRadera
  9. Fy bubblan för de där nätterna. Numer gör jag så att när jag vaknar och vet att det är en sådan natt går jag upp direkt och gör något annat. Efter en till tre timmar somnar jag och får i alla fall några timmars kvalitets sömn. Lets dance har hållit hög klass i år. Undrar hur man ska toppa detta.
    Min sambo är också händig på många vis. För 2 veckor sedan köpte vi pelargoner som han gillar. Så de har växt han har skött dem jättebra
    Ha en fin start på veckan
    Kram

    SvaraRadera
  10. Sååå mysigt & fint/Kram Annmi

    SvaraRadera
  11. Så mysigt ni har det på balkongen. Här skall våra balkonger byggas om och det ser jag fram emot, det kommer att bli bra mycket större. Passar mig perfekt eftersom jag älskar stunderna därute vid denna årstiden. Kram

    SvaraRadera
  12. Vad mysigt ni har på balkongen!
    Du har vunnit i min tävling :) meila mej din address så får du vinsten per post!

    Ha en fin måndag!

    Kram

    SvaraRadera
  13. Sv: jo, men när jag trycker där kommer jag inte in till dig utan till google och därifrån går det heller inte att komma in till dig
    kramar och en fin måndag till dig

    SvaraRadera
  14. Ni verkar ha haft en toppen helg♥
    Här har det varit fint väder i helgen, och naturligtvis har jag sovit då :)
    Härliga bilder på dottern :)
    Kramen♥

    SvaraRadera
  15. Sv: ledsen men jag kan inte så mycket om dateriet, så jag vet inte hur man ska göra med länkningen, hoppas att du har någon annan du kan fråga
    kramar och en fin kväll till dig

    SvaraRadera
  16. Härlig helg du verkar haft det!! (jag med, en riktig toppenhelg:-)
    Du, ibland kan jag inte kommentera? Själva "kommenteraknappen" finns liksom inte? Men så vips så kikar jag in och då är den på plats?! määärklig!
    Kramar och ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  17. Vilken toppenhelg!
    Jag tycker så synd om dej som har så svårt för att sova...jag skulle varit dödare än död om jag inte fick min sömn.

    Kram

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis