söndag 16 juni 2013

söndag...

I fredags gjorde vi krispig kyckling & åt i tortilliasbröd med sallad & såser. Jättegott & super enkelt. Man skär kyckling i lagom stora bitar blandar den med olja chrispy chicken krydda,
lägger på en plåt, in i ugnen i 18min - klart!
På kvällen satt vi & pratade & kikade på tv.
Igår var det ganska fint väder. Uppehåll & lite sol mellan molnen & det var varmt & behagligt. Maken åkte iväg till golfbanan för att försöka försvara titeln i Golftävlingen. Efter dag 1 såg det väl inte så hoppfullt ut... Men det kan hända mycket idag ;-)

Jag åkte till Ica en sväng för att köpa på mig lite till lördagsmyset & till lördagsmiddagen. Väl hemma igen fick jag åka tillbaka & köpa fryst basilika...  Tog en härlig eftermiddagspromenad med Zingo & sedan fixade jag middagen, broccoli, skink & ädelostpaj. Jag & dottern fick äta själva & lagom tills vi ätit upp kom maken hem. Efter maten tog maken Zingo en sväng & jag plockade in i diskmaskinen & råkar skära mig rejält ovanpå handen ngr mm upp på handryggen från fingarna räknat, mellan ring & långfinger. Det blödde något såpass, riktigt pulserade ut. Man är blodrik i händer. Lyckades iaf få stopp på blodflödet & blev omplåstrad av dottern :-)

Vi tittade på Tomas Ledins krogshow på Tvn & himlen öppnade sig & det brakade lös ett ordentligt åskväder. Zingo tillbringade kvällen i  badrummet. Där ligger han gärna när han är rädd.
Tomas Ledin var så OTROLIGT bra!. Ångrar att vi inte såg honom när han spelade på Rondo i Göteborg. Han har gjort otroligt mycket bra & han verkar ha en sån härlig personlighet :-) Sen gillar jag David Lindgren som Tomas handplockat för att spela honom själv som ung :-)

Vi åt svenska jordgubbar i gårkväll :-) mmmmmm såååå gott!

Idag är det blåsigt & gråväder, risk för regnskurar. Jag är väldigt sliten idag... Men får ta det lugnt så ska det säkert gå bra. Maken är iväg för dag 2 på golftävlingen. Idag spelar man 18 hål x 2 Måste varit en mycket intelligent man (not) som tycker man ska spela 18 hål på lördagen & 36 hål på söndagen... Nåja... Ifjol visade det sig att de var mest uthålliga... Tror dock inte de vinner i år, men man kan ju aldrig veta...

Dags att ta tag i dagen :-)
Ha en skön söndag!

15 kommentarer:

  1. Så gottit & visst såg vi på Ledins Show...Otroligt bra/Kramar Annmi

    SvaraRadera
  2. Ja det kan blöda rejält om man skadar sig i/på handen. Jag minns min skärskada jag fick för 3 år sedan. Blir ständigt påmind av den då det är ett rejält ärr kvar.

    Den där kycklingen lät god det får jag ta och testa någon gång.

    Ha en fortsatt fin söndag.
    Kramis

    SvaraRadera
  3. Ja, Tomas Ledin är bra :) Vi såg honom live förra sommaren då han var i stan :)


    Ha en fin söndag!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Glömde ju...Hoppas det går bra på Golfen för mannen din & min är uppe & tävlar idag på Hökensås,hemmabanan.

    Svar På ditt inlägg...Ja,den låten är bra fast inlägget syftar inte på den,men efter Lindas skönsång så...visst hihi
    /Kramar Annmi som äntligen följer dig igen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag igen "sorry" men vill bara berätta att jag följt dig via mailen förut & den uppdaterar inte så bra därför har mina kommentarer kommit lite sent ;)

      Jaja...Nu ska jag inte störa mer fniss/Annmi

      Radera
  5. Jag var också och handlade igår och åkte förbi jordgubbsförsäljaren och tänkte att jag stannar när jag handlat färdigt och glömde bort det så jag blev utan :(

    Och vädret - inte alls någe skönt att vara ute i, blåser rejält och risk för skurar sägs det bli och ev mer åska - som det åskade här också igår. Men kanske gör det ifrån sig så det kan bli gott till midsommar!

    Får hoppas maken kommer hem go och gla efter ett bra spel och otur du har - handen men skönt att du inte behövde åka och sy i alla fall. Må gott

    SvaraRadera
  6. Han är bra Tomas Ledin och jag kikade allt på honom ett tag när jag kom hem. Vad mumsigt det lät med kycklingen,speciellt nu när man sitter här och är lite småhungrig..**
    Att skära sig är ingen höjdare.Jag har en förmåga att klanta mig med kniven när jag ska skära grönsaker eller kött.Men man ser ju ibland att kockarna har en hel del plåster på fingrarna,hihi....
    Lycka till för mannen i dag att det går bra,
    Kramiz♥

    SvaraRadera
  7. Usch ja det kan blöda rejält på händerna. Skönt att du inte behövde sy iaf.
    Kycklingen lät gott. Jag börjar längta tills jag klarar att laga mat igen. Men det kommer väl tids nog.
    Hoppas maken vinner golfen.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Ja, visst blöder det mycket när man gör illa händerna. Skönt att du fick stopp på det hela.

    Hoppas det gick bra för maken :-)

    SvaraRadera
  9. han är bra Tomas ledin såg honom i fjol på Sofieroslott en härlig konsert. Hoppas det gick bra för maken på golftävlingen 36 hål det är många de. kram

    SvaraRadera
  10. jag gillar också Tomas Ledin men missade honom igår, jordgubbar är supergott, det åt vi massor på Örebro-resan :)
    här har det kommit ordentliga skurar hela dagen
    kramar

    SvaraRadera
  11. Härlig dag! (Även om inte Ledin är min största favvo ;-)

    Och jordgubbar på det! Helt perfekt.

    SvaraRadera
  12. visst är det underbart att de svenska jordgubbarna äntligen finns att köpa?? Här har man hankat sig fram med vattniga gubbar från belgien å allt vad det är hela våren men NU,,,,nu är de häääär!
    Kramar

    SvaraRadera
  13. Mmm...den kycklingen låter god!

    Usch då, verkar som du skurit dig rejält. Hushållsarbete kan tydligen vara farligt:-)

    Ja, nu är studenten över! Ganska skönt:-) Ser på dina bilder att ni haft ett fint firande och studentskan är vacker som en dag!! Hoppas allt lugnar ner sig lite nu. Själv har jag två arbetsdagar kvar. SEN är det lov på riktigt!:-)

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  14. Chrispy chicken krydda har jag aldrig hört talas om. Jag måste kolla om jag ser den,nästa gång jag åker och handlar. Det lät ju jättegott!
    Tomas Ledin är ju sååå bra. Han är sommaren själv...
    Tur att dottern plåstrade om dig.
    Kram!

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis