onsdag 26 juni 2013

svordomar & skratt

Idag vaknade jag 8 min över 6 över att maken sa olika svordomar. Han hade försovit sig & blev väckt av jobbarkompisen via sms. Jobbarkompisen satt utanför vårt och väntade. Efter 5 min lämnade maken hemmet med kläderna på, toabesök avklarat & matlådan i väskan... Så snabb hade jag ALDRIG orkat vara... ;-)


Vid halv 9 tog jag & Zingo en morgonwalk i duggregn. Åt frukost, bloggpromenerade, duschade, fixade mig, Zingowalkade & tog sedan bilen till mataffären. Handlade & fick bärhjälp av dottern. Packade upp all mat, rensade bland gamla tidningar & reklam, tog en paus & nästa Zingowalk i regnet & sedan roade jag mig med matlagning. Gjorde det lätt för mig idag. Kokade tagliatelle. Blandade cremefraiche med chilipaprika smak & vanlig cremefraiche i en gryta. Blandade i lite dill & kokade upp. Tog av kastrullen & blandade i kräftstjärtar. Serverade kräftsåsen tsm med tagliatelle. Snabbt, gott & enkelt :-)

Efter mat & disk så åkte maken iväg med brödernas husse & slog ngr bollar på golfbanan. Jag åkte ner till din sko. Var tvungen att ha ett par nya sandaler i år. Båda paren jag har från ifjol & förfjol är för stora... Jag har varit så svullen/bred över fötterna när jag hade problem med ämnesomsättningen & fick myxödem.
Över en natt blev högerfoten dubbelt så stor.. (nästan)
Nu har det nog gått tillbaka, nästan allt & då glider jag omkring i sandalerna. Idag fyndade jag ett par svarta som kostat 349:- nu 199:- Blir säkert bra :-)

När jag kom hem så tisslades det i köket & skrattades.. Dottern & kompisen sedan barnsben bakade muffins med frosting & de var inte helt nöjda med resultatet.. & hade ändrat en del i receptet.... vems var felet.. Ja det beror ju på från vems håll man såg det ;-) Men det är härligt att lyssna på deras vänskapliga tjafs & skratt :-)

Strax dags för sängen :-)
SOV GOTT

12 kommentarer:

  1. Skönt för dig att du har blivit bättre i ditt myxödem. Förfärligt att ha det så där.
    God mat som alltid hos dig. Jag har så svårt att variera mig. Blir samma tjat med mat alltid tycker jag.
    Här regnar det idag igen..uscha
    ha det så bra idag
    Fia

    SvaraRadera
  2. sådana sandaler är ett måste. Jag har ett par vita. ocn nyss köpte jag mig ett par svarta men dom i en annan form; )
    kram ♡

    SvaraRadera
  3. Full rulle kanelbulle:)! Härligt!
    Önskar en fin dag!

    SvaraRadera
  4. 5 minuter ja...så såg min ex-makes mornar alltid ut när vi levde ihop och jobbade på fabriken. Själv så gick jag upp kvart över 4 för att hinna äta frukost och vakna till lite innan vi for till jobbet.

    Den där maten du lagade lät god och i min smak (lätt & snabbt att laga). Tyvärr så finns det inga smaksatta laktosfria creme fraiche. Varför vet jag inte. Det borde väl inte vara så svårt att göra.

    Ha en fin dag!
    Kramis

    SvaraRadera
  5. Man kan vara väldans snabb ibland - fy för att försova sig så - dags för semester!

    Enkel mat - tack för det tipsen - låter så gott. Och det är ju bland det bästa ljuden när man hör sina barn skratta oavsett ålder tror jag. Allt från det där härliga bebisskrattet till vuxet. Då mår man bra själv.

    Snygga sandaler men så jobbigt det måste ha varit när foten var svullen så - svårt med skor över huvud taget kan jag tänka mig. Tur det gått över.

    Må gott

    SvaraRadera
  6. Oj,det var snabba ryck för mannen din...
    Waooo så fina Sandalen du köpt :)Usch så svullen fot hoppas det blir bättre/Kramar Annmi

    SvaraRadera
  7. Jösses vilken snabb gubbe du har ;-)

    SvaraRadera
  8. Maten lät god. Skriver upp det på min "laga lista".
    Usch inte kul att försova sej, hela dagen blir galen.
    Mysigt med fnittrande tjejer. :-)
    HA EN BRA TORSDAG!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Vilken effektiv och bra dag du haft. Jo skön Mjörn ligger i Alingsås/Lerums kommun. En stor härlig sjö med många öar. Nu skall jag fortsätta min dag...må så gott, Kram Maria

    SvaraRadera
  10. nej, så snabbt hade jag aldrig lyckats bli klar :) jag tror att det är lite annorlunda för karlar, eller vad säger jag, J skulle nog heller inte klarat det på så kort tid
    jättefina sandaler och skönt att du inte är så svullen längre
    glada skratt är väl det underbaraste man kan höra från ett kök :)
    kramar

    SvaraRadera
  11. Fy, för att försova sig, tycker man blir groggy hela dagen...

    Skönt med glada skratt från tjejerna och kul med nya snygga sandaler :)

    Ta hand om dig!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  12. Oj, vilket uppvaknande!
    Skulle inte heller klarat det så snabbt.

    Kram

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis