tisdag 25 juni 2013

Tvätt... IKEA

så söt :-D

Idag har jag roat mig med tvätt.. Maskinerna har snurrat i flera timmar & jag har sett botten på tvättkorgen.. Dock bara tillfälligt ;-) Men man får vara glad för det lilla ;-)


Tog en härlig promenad med Zingo mitt på dagen. Frampå eftermiddagen blev han sådär osäker & darrig & flåsig igen & jag TROR att det beror på barnen som bor här omkring oss. De är ett gäng på ca. 10 barn som åker skateboard, inlines & sparkcyklar i full fart tillsammans. Det låter mycket & de är stimmiga & skriker en hel del.Jag TROR han är rädd för ljuden som blir. Men han får helt enkelt vänja sig....


Serverade köttfärssås & spagetti till middag. Efter maten åkte jag maken & dottern till Uddevalla igen. Dottern skulle inhandla ngr saker hos sett på rean, maken var på Biltema & köpte ngr saker som sonen ska ha till sin bil & så var vi på IKEA... hahaha 2ggr på 2dgr. Skojade med maken & sa att det var för hans skull, han behöver ha lite kul oxå ;-) MEN egentligen var det ju för att köpa mattan till dotterns rum & en hylla som vi ska ha på balkongen för lite förvaring. Hyllan vi har där nu har gjort sitt :-) Båda sakerna fanns inne idag.

Efter inköp bjöd dottern mig på en glass & sin pappa på en pizzabit.

På vägen hem i bilen sa dottern till sin pappa med glimten i ögat. "Vad roligt du, ja, VI har haft idag pappa"!!! :-D  Maken mumlade ngt om att han tänkt spela golf, men vad gör man inte för husfriden ;-)

Zingo hade lugnat sig när vi kom hem, alla barn var inomhus... Sonen & Zingo hade lekt en stund & han hade ätit sin mat. Nu ligger han utslagen bredvid maken i sängen :-)
Strax ska jag joina dem :-)
Zingo - valp <3



Ha en fin kväll!

11 kommentarer:

  1. Men då så tråkigt att Zingo blir skärrad av skräniga barnen...stackars Zingo...som är så himla söt och go' nooospuss till honom <3
    Så härligt att shoppa lite, Ikea är alltid lika trevligt!
    Idag blir det inomhussysslor ...oj så det regnar..men det var ju rätt torrt i markerna så okej då..hihihh..
    Ha en fortsatt fin sommar
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  2. Oj två dagar på IKEA. Nu får du allt säga till maken att han inte får roa sig så ;-)

    Tvätt ska jag roa mig med idag och tvättkorgen kommer att få vara tom i några timmar iaf ;-)

    Kramis

    SvaraRadera
  3. Ikea är vad det är. Men de har god korv och glass:-)
    Var på Ikea i måndags! Idag ska ett nytt handfat till badrummet skruvas ihop och sätts in. Får se hur det går.

    Ha en fin onsdag!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  4. Kul med ikea, jag måste dit med ganska snart. Finns en del på min lista som måste inhandlas. det var rätt skönt med bloggsemester, men skönt att även vara tillbaka. Kram

    SvaraRadera
  5. Härligt med Ikea :)
    Naw...Stackars lille söte Zingo/Nospussaer & Kramar från Annmi

    SvaraRadera
  6. vilken söt bild, den översta :)
    du har köpt den hyllan som jag valde mellan, men jag köpte istället den på Hornbach eftersom den är en aning större
    stackars Zingo, det är inte alltid lätt
    Sv: man gör bara soppa av de späda nässlorna på våren, det är bara det som är gott
    kramar

    SvaraRadera
  7. Jösses IKEA så ofta :D - men det är bra butik oftast att hitta saker man vill ha i och billigt också. Stackars Zingo - otäckt med ljud men han kommer kanske vänja sig sakta. Du får ta med honom så han får se ljuden också och kanske förstår att - jaha det var bara glada barn - såna tycker jag ju om - tänk. Det är inte lätt att vara hund - vi har fått en ny hundgranne :) så nu har dom fått nosa på varandra - en unghund på 1,5 år - kastrerad men lite morrig av osäkerhet fast jag tror dom får hålla sig på varsin sida av staketet - min jycke är ju som bekant en gammal man med lite ork nu så slynglar - gör sig nog inte så populära :D. Må gott

    SvaraRadera
  8. Stackars lille Zingo! Det är inte lätt med alla ljud, förstår att han blir rädd av det oväsendet, de kan ju låta rätt mycket ungar.
    Jag förstår att dottern tyckte de hade haft kul :-D Har hon ordning på sitt rum nu då, dottern? Fast det dröjer väl inte så länge innan kaoset infinner sig igen antar jag.... Min lilla är så bekymrad över hur hon skall orka städa sitt rum innan konfirmationen på lördag... :-) Det är det största bekymret med alltihop :-)
    Hoppas du har en fin onsdag trots skitvädret, för jag antar att det är samma väder hos dig som här. Kramis! ♥

    SvaraRadera
  9. Jo du, sällan man ser botten på tvättkorgen :)
    Än så länge får vi åka till gamla huset och tvätta. Vi har inte installerat den nya maskiner här ännu.
    Ikea är toppen att besöka. Snart blir det en tur till för mig och dottern :)
    Kramen vännen♥

    SvaraRadera
  10. Jobbigt för lille Zingo,hoppas det blir bättre för honom när han börjar vänja sig vid ljuden,men det kan ju ta ett tag...
    När barnen har flyttat ut märks det en stor skillnad i tvättkorgen..*L*...med andra ord inte tvätt lika ofta...
    Ikea var det ett tag sen nu,kanske dags snart att ta en tur dit.Inte för att jag behöver nånting men det kommer jag säkert på när jag är där..**
    Ha det gott
    Kramiz♥

    SvaraRadera
  11. Han är ju jättefin nu, men guuuu vad gullig han var som valp!
    :-)

    Hoppas han vänjer sig fort.

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis