onsdag 10 juli 2013

Gårdagen var underbar...

Gårdagen bjöd på underbart sommarväder.
Efter förmiddagswalken & lite efterforskning efter ett hjul till underkorgen i diskmaskinen var det solstolen som hägrade :-) Varmt & skönt & lite lagom fläkt :-) Hade sällskap av dottern som tillbringade minst dubbelt så många timmar som jag i solen, insmord i kokosolja. När hon gick in sjöng jag glatt "hon glider in, hon glider in, hon glider in i mål igen" Vet inte om det var så uppskattat dock ;-)

Stekte färdigpanerad fisk till middag (snabbmat) med potatis & en kall sås på cremefraich, majonäs, purjo, dill & räkor. Var ganska gott faktiskt :-)

På kvällen kikade vi på Allsången. Tyckte inte det var så bra igår.. Men tänk vilken känsla för Håkan Hellström med en sån taggad publik :-)
Avslutade kvällen med att hjälpa Barneby lösa ett mord i Midsommer ;-)

Idag har vi en skön mellandag. Det är gråväder & jag har lämnat Zingo hos hundfrisören. Han hoppar glatt in i bilen & ur den utanför frisören. Han går glatt med in, men när han väl är där inne så kommer han på var han är... åhhh nej... Gömde sig bakom mig... Men hon är så bra frissan. Hon sätter sig på huk & pratar med honom & han går fram & blir klappad, bra att man tar sig den tiden. Trots viss motsträvighet så går han med svansen högt med henne in i rummet där hundarna friseras :-)

Nu ska jag bjuda upp snabeldragaren på en dans innan det är dags att hämta den nyklippte :-)

Ha en fin dag!
Kram

7 kommentarer:

  1. En alddeles fantastisk dag med andra ord :)
    Såå gottit med panerad fisk till middag & mys med Allsång på kvällen/Kramar Annmi

    SvaraRadera
  2. Svar
    Hihi Jaa håller med dig men glömde skriva att det finns sandstrand här me förutom gräset & små unika badhytter lite stenblock,poolområdet ligger nere i Hjohamnen vid Vätterns strand helt underbart :)

    Ha det gott/Kramar Annmi

    SvaraRadera
  3. Ja tänk den tiden när man luktade olja hela sommarhalvåret. Nu finns det måtta på det hela och jag tycker det är skönt att krypa in i skuggan en stund. Min dotter gjorde samma som din i helgen. Hon bara mååååååste ha färg på sina ben när hon skulle åka in till stan
    Ha en kväll
    Kram

    SvaraRadera
  4. Håkan hellström är jättebra tycker jag!
    Ha nu en fortsatt fin vecka. Jag måste fortsätta nu att kika i din blogg!

    SvaraRadera
  5. Kikar in för en liten sommarhälsning :)

    Såå härligt du har det här i din blogg!! Känner sommar i massor!! :)

    Ha det fortsatt gott!

    Kram Lollo♥

    SvaraRadera
  6. Låter som en toppendag!

    Idag är det återigen en fin sommardag med sol och blå himmel efter en mellandag.

    Ha det gott!
    Kramis

    SvaraRadera
  7. Jag måste se Håkan på svtplay! Men nu är jag på landet utan kanaler och nät igen. :)

    Kram Åsa

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis