torsdag 4 juli 2013

grå grå grå

Torsdagen har varit GRÅ utan skiftningar... Har legat som en grå hinna över himlen & ngr små regnskurar har det oxå blivit...
Jag vaknade redan klockan 6 när maken gick till jobbet & kunde inte somna om... Lite synd för jag somnade inte förrän vid 1 inatt... Kroppen hade svårt att komma till ro & jag är inte 100 i ryggsidan, men jag ska inte klaga...

Dottern har bakat en helt suveränt god cheesecake med citron/lime & passionsfrukt på toppen
Sonen som kände sig piggare idag tog förmiddagswalken med Zingo & jag gjorde ngr ärenden. Både åt honom och åt mig. Dottern har känt sig sliten idag, men så blir det när man nattsuddar när man inte är helt kurant. Det är lite bättre nu ikväll.

På eftermiddagwalken träffade jag min granne. Hundarna busade & vi fick en pratstund. Tipsade henne lite hur hon skulle få ordning på ett dåligt beteende hennes hund har. Morrar på det mesta människor, barn, cyklar, andra hundar mm när de passerat skriker han & vill leka... MEN han är inte arg utan mer upphetsad. Det är inte så bra att skratta lite & säga, såhär gör han jämt... & inte säga ifrån till hunden, då lär han ju sig aldrig.... Jag hoppas hon vågar testa att sätta gränser, för även SMÅ hundar behöver uppfostras...

Till middag blev det köttfärslimpa, potatis & sås. Inte dumt alls i "höstrusket" ;-)

Ikväll har vi handlat lite mat jag & maken. Planen är att åka till stugan över helgen. Man lovar ju riktigt bra väder här :-) Så vi kör väl med grillat.. :-)



Ha en riktigt fin kväll!

10 kommentarer:

  1. Sååå gottit med cheesecake med citron/lime & passionsfrukt :)
    /Kramar Annmi

    SvaraRadera
  2. Du den kakan såg god ut och jag kände friskheten i den när jag blundade o smakade :)

    Den här helgen ska bli kanonfin ;)härligt.

    Kramiz o go helg

    SvaraRadera
  3. Den där efterrätten är den godaste jag vet. Mums!
    Hoppas verkligen att solen tittar fram snart igen.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Ja fy vilket trist väder det var igår. Jag frös konstant hela dagen. Jag hoppas att du har rätt när du säger att solen och värmen är påväg. Men jag tror inte på det förrän jag ser det ;-)

    Svar: Jo det är faktiskt så att jag inte tycker om de andra kroppsdelarna.

    Kramis

    SvaraRadera
  5. Det är inte alltid så lätta att ge andra hundägare goda råd - hoppas hon tog emot dom med tacksamhet för oskick blir lätt en lång vana och små söta vovvar blir som små monster istället. Bra gjort.

    Köttfärslimpa - ja nog vill man ha varm, höstig mat istället för lätt sommarmat - men här skulle solen också komma i em - sa dom men den som lever får se - hoppet kan man ju alltid ha - må så gott i stugan.

    SvaraRadera
  6. jag vaknade redan 5.30 imorse och kunde inte somna om pga värken :( försökte ändå en stund men gick sedan upp istället
    ska vi tro på att det ska bli bättre väder nu, än så länge är det dock mulet :(
    kramar

    SvaraRadera
  7. Här har faktiskt varit soligt och varmt idag =) Underbart med middag på balkongen samt virkning =) Kram

    SvaraRadera
  8. Åh, den dä cheesecaken ser ju bara undebart god ut!! Jag älskar cheesecake:-))

    Hoppas du får en riktigt skön lördag!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  9. Gud så god den ser ut!!

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  10. Fattar inte riktigt varför jag kan kommentera anonymt men inte med namn och blogg. :))
    USA-s nät är verkligen kass.

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis