tisdag 30 juli 2013

Hemfärd

Idag ska dottern lämna oss & åka hem några dagar. De vankas tjejmiddag & kanske lite party med utgång. Blir det bra väder om ngt dagar så tror jag hon kommer hit ut igen... 
Så idag ska jag köra hem henne, handla lite till henne & oss. Sen tbx till stugan igen :-)

De närmaste 2 dagarna ser vädret lite sämre ut. Men sen verkar det bli bättre igen. På onsdag kommer förmodligen makens tvillingbror & hans tjej hit ut & stannar en natt. 

Igår njöt vi av solen vid bryggan. Fantastiskt väder!! ☀☀☀ På fm fick vi med oss vår underbara granne på 91-år som älskar salta dopp ☀
Hon blev så glad när jag erbjöd henne att följa med till bryggan, hon badar inte själv längre & det är nog klokt :-) Hon badar alltid 2ggr & andra ggn hon ligger i badet säger hon åhhhh det är ljuvligt.. VARMVATTEN!! Olala ;-) Efter bade blev hon kvar ngn timme på bryggan.. Hon var pratsjuk igår ;-)

Vi åt lunch, min föräldrar åkte hem! Sen gick jag, maken, dottern & Zingo en sväng till bryggan igen. Zingo badade och hämtade sin boll i vattnet, han och dottern lekte :-)

Till middag blev det fisksoppa på dotterns begäran. Inte dumt alls att äta i kvällssolen på altanen... ☀

Kikade på Lotta på Liseberg & en bra stund på James (John enligt dottern haha) Bond. Men ingen av oss orkade se klart...

Ha en fin tisdag! ❤


12 kommentarer:

  1. Härliga dagar vi haft :)
    Hade en såå bra dag igår. Men så har det regnat igårkv o i natt..så då mår jag ju sämre igen...ont i benen o händerna ;(

    Ha en fin tisdag!

    Kramen om

    SvaraRadera
  2. Härlig 91-åring :)
    Mysiga foto/Kramar Annmi

    SvaraRadera
  3. vilka härliga sommarbilder i härligt sommarväder, här är det också mulet idag
    Sv: tack för grattiset :)
    kramar

    SvaraRadera
  4. Oo såå vackra bilder som bara strålar av värme och sommar!!
    Härligt att du och de dina njuter av denna fina sommar :)

    Hurtig dam du har som granne..fantastiskt av en så gammal dag att njuta av salta bad :)

    Ha det fortsatt gott vännen och tack för alla fina kommentarer du bjuder mig på!

    Stoor varm kram från Lollo

    SvaraRadera
  5. Härlig sommar så lång ögat når i ditt residens:)
    91 år och badsugen…jissis vad häftigt!
    Ha det bäst i sommaren, på torsdag ska den återkomma till Skåneland så då ska det solas och njutas. NU åskregnar det mest men då blir det ju städat lite…bra det också ;-D

    Kraaaam

    SvaraRadera
  6. Så härligt ni verkar ha det♥
    Jag tycker inte jag har fått njuta så mycket av min semester ännu. Men nu börjar det lugna ner sig. Och snart kan man vara på bloggbanan igen :)
    Kramen♥

    SvaraRadera
  7. Fortsätt njut av sommaren och det fina vädret även om det blir några dagar då det är lite sämre. Vi ska definitivt inte klaga i år :-)
    Vilken pigg 91 åring :-)

    Ha det gott!
    Kramis

    SvaraRadera
  8. Å vad snäll du är som handlar lite till dottern din och så, det är mysigt att läsa =).
    Härligt med bad, jag har faktiskt inte badat i år... vet inte, jag tror jag blivit bad kruka!
    Men jag hoppas du får en bra dag, kram

    SvaraRadera
  9. En riktigt härlig sommardag och vilken krutgumma. Må så bra och kram till dig

    SvaraRadera
  10. Vilken underbar dag ni haft!
    Och vilken krutgumma!
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Sommar när den är som allra bäst. God mat umgänge med familjen och sol. Vem kan önska mer.Tänk så härligt att vara så pigg när man är 91 år. Fortsätt att njut av ledigheten
    kram

    SvaraRadera
  12. Vad bra att ni tog med henne ner till badet. Förståndigt av henne att inte bada på egen hand.

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis