tisdag 2 juli 2013

juli månad

Igår gick vi in i Juli månad.. Semestermånaden :-)
Maken jobbar denna & nästa vecka & sedan har han 4v semester. Får hoppas den riktiga sommarvärmen kommer då...

Idag på lunchwalken så var det mulet & grått & rätt som vi promenerade jag & Zingo så kom det ngr små regndroppar. När vi kommit halvvägs blev dropparna större & fler till antalet & sista biten öppnade sig himlen... Ingenting som bekymrade Zingo, men jag tyckte nog vi kunde öka lite så vi kom hem... Nu skiner dock solen men himlen är grå på sina ställen så det kan bli ngn skur igen kanske....

Jag känner av sidan av ryggen lite då & då, men det är ingen fara... Dock känner jag mig extra trött just nu & det beror säkert på att jag sovit som en kratta de senaste nätterna... Men men så är det ibland... Jag öser i mig vatten & hoppas på om det är lite njurgrus eller liknande att de ska komma ut den naturliga vägen :-)

Sonen är hemma från jobbet idag. Han kom hem tidigare igår & kände sig risig i kroppen. Idag har han 38.4 i temp. Är hostig, röd i ögonen, ont i bihålor, huvud & i lederna. Får hoppas att det är en snabbt övergående förkylning som inte drabbar oss andra...

Ikväll ska maken iväg med svågern & tvillingbrodern på en golfrunda. Tvillingbrodern har nyligen tagit upp golfandet igen, så nu är det extra kul att spela. Maken & tvillingbrodern har sedan de var barn alltid tävlat sinsemellan i olika sportgrenar. Båda födda med vinnarskalle....
Hoppas de får riktigt kul :-)
Bill & Bull & Ball

Nu ska jag inventera & se vad det kan bli för mat idag :-)

Ha en fin tisdag!

9 kommentarer:

  1. Så coolt Bill,Bull & Ball hihi
    Hoppas golfen gått bra & att du vännen får slippa värk helt/Kramar Annmi

    SvaraRadera
  2. Usch så. Det är inte roligt att bli sjuk på sommaren.
    Hoppas det snabbt går över.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja tänk vad fort tiden går! juni redan över:-( Uj uj..
    va bidde det för spännande till middag efter inventeringen då?!
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Ja redan juli men vädermässigt så känns det inte så.
    Nästa vecka kommer solen och värmen för det har jag bestämt ;-)

    Kramis

    SvaraRadera
  5. stackars sonen, hoppas att det är en förkylning som är snabbt övergående
    fast jag tycker nog att värmen kan komma redan nästa vecka jag :)
    kramar

    SvaraRadera
  6. Sv: nej, jag förstår heller inte sådana som sedan slänger bajspåsen rakt in i naturen :(
    kramar och en fin dag till dig

    SvaraRadera
  7. Idag är det lite varmare hos mig - hoppas det kan får vara så nu så våra stackars kroppar kan får må lite mer gott. Fast det är inte kul att ligga i en förkylning om det är för varmt så jag hoppas han kryar på sig fort och att ni andra slipper ifrån dessa baciller. Lycka till med inventeringen. Min invetering i dag blev lax i frysen till mig och son och dottern får äta rester. Må gott

    SvaraRadera
  8. golf har jag aldrig förstått mig på!! ;) Du finns omnämnd i min blogg idag ;) Kram

    SvaraRadera
  9. Inte kul att vara sjuk på sommaren. Hoppas att sonen börjar bli bättre så smånigom.
    Idag har vi sool :) Men visst har det regnat också idag...
    Mycket livligt här nu , då sonen har sin kompis J här....
    Ont i huvudet o lederna idag ;(

    Ha en fortsatt bra onsdag!

    Kram

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis